עופיון וירקות שורש בתנור

ל- 2 מנות/סועדים חומרים: עוף צעיר בן 22-14 יום מפורק לחלקים של שוק, ירך, כנף וחזהירקות שורש: שורש סלרי, שורש פטרוזיליה וגזר חתוכים לרצועותנוזל עוף – כוס וחצי2 כפות שמן זית40 גר' חמאה¼ כוס יין לבן2 ענפים של רוזמרין וטימין2 שיני שום שלמותמלח, פלפלאופן ההכנה:נוזל עוף – מניחים את עצמות העוף שנותרו לאחר הפרוק בסיר מים עם ירקות השורש, מוסיפים 2 עלי דפנה ופלפל אנגלי, מבשלים במשך 45 דקות ומסננים. מניחים במחבת נירוסטה, בעלת תחתית עבה, 2 כפות שמן זית וחמאה, מוסיפים את הירקות החתוכים יחד עם חלקי העופיון על אש בינונית ומוסיפים את הרוזמרין, הטימין ושיני השום השלמות. לאחר כ– 3 דקות יש להפוך את העופיון וירקות השורש, כאשר העופיון מקבל צבע זהוב יש להוסיף יין, מלח, פלפל וכוס נוזל עוף. מכניסים לתנור בטמפ' של 210 – 190 מעלות למשך 14 דקות, במשך כל 4 דקות יש לקחת מהנוזל שבמחבת ולשפוך על העוף. בתום 14 דקות יש להוציא את המחבת מהתנור ולהניח על צלחת עמוקה את ירקות השורש ועליהן את חלקי העופיון. את הנוזל שנשאר במחבת יש לצמצם ולהסמיך באמצעות חמאה, להוסיף מלח פלפל ולשפוך על גבי המנה. ממתכוני "מעריב גורמה קיץ 2005"

ל- 2 מנות/סועדים


חומרים:
עוף צעיר בן 22-14 יום מפורק לחלקים של שוק, ירך, כנף וחזה
ירקות שורש: שורש סלרי, שורש פטרוזיליה וגזר חתוכים לרצועות
נוזל עוף – כוס וחצי
2 כפות שמן זית
40 גר' חמאה
¼ כוס יין לבן
2 ענפים של רוזמרין וטימין
2 שיני שום שלמות
מלח, פלפל


אופן ההכנה:
נוזל עוף – מניחים את עצמות העוף שנותרו לאחר הפרוק בסיר מים עם ירקות השורש, מוסיפים 2 עלי דפנה ופלפל אנגלי, מבשלים במשך 45 דקות ומסננים. מניחים במחבת נירוסטה, בעלת תחתית עבה, 2 כפות שמן זית וחמאה, מוסיפים את הירקות החתוכים יחד עם חלקי העופיון על אש בינונית ומוסיפים את הרוזמרין, הטימין ושיני השום השלמות.
לאחר כ– 3 דקות יש להפוך את העופיון וירקות השורש, כאשר העופיון מקבל צבע זהוב יש להוסיף יין, מלח, פלפל וכוס נוזל עוף. מכניסים לתנור בטמפ' של 210 – 190 מעלות למשך 14 דקות, במשך כל 4 דקות יש לקחת מהנוזל שבמחבת ולשפוך על העוף. בתום 14 דקות יש להוציא את המחבת מהתנור ולהניח על צלחת עמוקה את ירקות השורש ועליהן את חלקי העופיון. את הנוזל שנשאר במחבת יש לצמצם ולהסמיך באמצעות חמאה, להוסיף מלח פלפל ולשפוך על גבי המנה.



ממתכוני "מעריב גורמה קיץ 2005"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר