רותם אמפרט נגב חונכת את דרך המטיילים בצין

תוואי דרך המטיילים המוביל לשדה הבולבוסים והר צין חוצה שטחי כרייה, ולאורכו מוקמו נקודות תצפית הצופות לעבר נופי נחל צין, הר צין ורכס חצרה. התוואי נקבע באופן שהנוף הנשקף למטיילים בו הוא נוף טבעי של נחל צין ומצלעות רכס חצרה

בעקבות הצלחת שיקום והסבת שטחי כרייה של מכרות פוספטים למסלולי תיירות, חנכה חברת רותם אמפרט נגב נתיב חדש לאורך תוואי דרך המטיילים בצין.

במסגרת פעולות השיקום הוצבו מספר תצפיות לצפייה על הנוף. המצפור המרכזי בנתיב צופה לעבר בקעת צין, הר צין, רכס חצרה והר חלק. בדרך המטיילים נעשה שימוש באבנים ובבולבוסים להתוויית דרכים וגבולות מצפורים. ובנוסף, פיזור סלעים ואבנים על פני השטח המדמות פיסול סביבתי ונוף הדומה לנוף טבעי.
בסך הכל הוסדרו ושוקמו שטחים בהיקף של כ- 2,000 דונמים.

הגעה למסלול
מצומת דימונה דרך כביש 25, פונים ימינה לצומת רותם ונוסעים עד למפעל אורון. מעט לפני שער הכניסה למפעל פונים לכיוון מפעל צין, חוצים את רכס חצרה, וכ- 50 מטר לאחר שחוצים את נחל צין, יש פנייה ימינה שבה מתחיל המסלול. אורך המסלול שמסתיים בשדה הבולבוסים, הינו כחמישה קילומטרים.

רותם אמפרט נגב, פועלת החל משנות ה-70 לשיקום ושימור הנוף הסביבתי, ושוקדת רבות למזעור המפגעים הנופים במהלך כריית הפוספטים ואחריהם. החברה משקיעה משאבים רבים בשיקום הנוף במכרות בהם הסתיימו פעולות כריית הפוספט, במסגרת מדיניותה הסביבתית. פעילות החברה מאפשרת הפיכת אתרים בהם הסתיימה הכרייה לאתרי טיולים הפתוחים להנאת הציבור הרחב. את הפרויקט הנוכחי השלימה החברה באמצעות הקרן הציבורית לשיקום מכרות.