אִיזָקַאיָה בפרדס חנה כרכור – להיות BIG ביפן

המטבח של איזקאיה מונהג על ידי קיו אוקדה – מאסטר בבישול יפני אשר נולדה וגדלה בטוקיו ומהווה מקור ידע ומעיין נובע של סודות המטבח היפני. צילום מהמסעדה
עם קילומטרז' של ניסיון והובלת מטבחים גדולים באופנים רבים, פתחה קיו אוקדה לפני כחצי שנה ביחד עם בתה נאיה את איזקאיה על טהרת חומרי הגלם הטריים, מנות מדויקות ואלכוהול יפני משובח

הרי ידוע שמהירות האור גדולה יותר ממהירות הקול, ולזה זכינו באותו ערב. מזג אוויר סוער, והיא בכלל עם גרביון משובץ ריבועים. בשמיים מופע של ברקים ורעמים, שאינני יודע כבר מי לפני מי.

אך עם כל אלו, משהו בדרך לפרדס חנה כרכור נעים לי. משהו גדול יותר מפצה, חוץ מהחיוך שלה. הפנים לאיזקאיה, ה-waze  פחות, אך בסוף חושי ההתמצאות במרחב מכריעים.

צילום מהמסעדה

אִיזָקַאיָה – ביפנית זה מעין טאפאס בר שכונתי, וכך זה נראה גם כאן. חמישי בערב, המקום הומה אנשים גדולים, קטנים, מכול הסוגים, חיוכים רבים וסָאקֵה (משקה אלכוהולי יפני עשוי מאורז) זורם כמים.

צילום מהמסעדה

היינו שניים ואלמנט אחד – הרצון ללמוד ולהקשיב למקום ולקצב שלו. מקבלת אותנו נאיה, בחורה מקסימה עם חיוך יפני שכובש הרים וגם את ישראל.

צילום כפיר גליקו

לשולחן מוגשים חמוצים יפנים (20 ₪) עם סלט ווקאמה משובץ אטריות שעועית, אצות ווקאמה בוויניגרט שומשום – ביצוע מעולה של חליטת אצות ממשפחת אצות הים החומות. טעמן ממכר, ובמקרה זה אף מדויק, ובשילוב המאוזן עם הוויניגרט הנציחו עבורי תמונה יפה מיפן (35 ₪).

צילום כפיר גליקו

המשכנו לצלחת מרהיבה ביופיה ובטעמה, המורכבת מסושי סנדויץ' ספייסי טונה (45 ₪), ספיישל דאבל סלמון (58 ₪) וספיישל טונה (70 ₪). אני חייב לומר שביקרתי בלא מעט מקומות אשר הסושי בהם הוא המופע המרכזי, ועם זאת יכולות הביצוע ושילוב חומרי הגלם כאן, כמו איולי יוזו, טוגראשי, טמאגו ועוד, יצרו עבורי גוון אחר של הרמוניה. מרקם האורז היה מעולה, לא דחוס מדי ולא אוורירי – כאילו מחולק אחד אחד. נראה שיד גדולה וחכמה עומדת מאחורי מטבח זה, יד של בינה ודעת.

שף קיו אוקדה. צילום מהמסעדה

המטבח של איזקאיה מונהג על ידי שם מוביל, שמשמש מקור ידע ומעיין נובע של סודות המטבח היפני – קיו  אוקדה שמה (אמא של נאיה), מאסטר בבישול יפני אשר נולדה וגדלה בטוקיו. עם קילומטרז' של ניסיון והובלת מטבחים גדולים באופנים רבים, פתחה קיו לפני כחצי שנה ביחד עם בתה נאיה את איזקאיה על טהרת חומרי הגלם הטריים, מנות מדויקות ואלכוהול יפני משובח.

נאיה בתה של קיו אוקדה. צילום מהמסעדה

ואם שם הקוד 'אלכוהול' הוזכר כאן, חשוב לציין שבמהלך כל הארוחה לקחה אותנו נאיה למסע הרפתקני יוצא דופן של הכרת הסאקה ושיכר השזיפים, ואפילו הוויסקי מאוקינאווה, שליוו את כל הארוחה – מהמילים המסבירות עד המשקה שנפגש עימי במתכונת זו לראשונה.

צילום כפיר גליקו

המשכנו לסלט הארי הארי וניגירי פריי. הסלט מורכב מעלי מיזונה אדומה בעלת מרקם משי עדין בטעם נייטרלי. בשילוב עם ויניגרט פונזו הדרי וקרוטונים יפנים, נוצר כאן עולם תוכן שכיף להתבונן בו תחילה, ללמוד ולהכיר את טעמו העשיר (45 ₪).

ניגירי פריי הם מלבני אורז קריספים עם טרטר סלמון פיקנטי, גרידת לימון, טוגראשי ופינגר ליים – מנה מעולה. יכולות ביצוע שמביאות כבוד למטבח היפני, וסמליות גבוהה לדמויות המייצגות אותו, שמוליכות אותו כאן לאורכו של סיפור עתיק יומין (52 ₪).

צילום כפיר גליקו

בין מנה למנה וסאקה לסאקה, הוגשו לנו קוקטיילים במגוון צבעים וטעמים, כמו פינק אורנג'  – פירותי ומתקתק, משולב בסאקה יבש, אשכולית ותפוז (42 ₪), ג'ניפר סליפר – חמוץ ומתוק, עם ליקר מלון והדרים (45 ₪), ויוזו פיז שהגיע עם פלח צ'ילי, בטעמים עשבוניים על בסיס ג'ין ויוזו (48 ₪).

צילום כפיר גליקו

הגשם שלא פסק והקור בחוץ, שנראה שלא הולך להתפוגג בקרוב, יצרו חשק למשהו חם ומנחם; שלב נכון ומושלם למרק טן טן טן -על בסיס ציר עוף ושומשום, פרגית קצוצה ואטריות חיטה. המרק פתח עבורי מרווח זמן כדי להתענג מהפשטות והענווה שיש למטבח כזה להציע, ממש כמו להתארח בבית עתיק ביפן הקדומה – טעמים חזקים ועשירים סחפו אותי לנחמה מנצחת (72 ₪).

צילום מהמסעדה

הצלחנו גם לקבל מנאיה סקירה רחבה עם מידע אין סופי שיש לה  להציע בעולמות האלכוהול היפני, שלדעתי לא ניתן לפגוש באף בר מקומי או עירוני.

צילום כפיר גליקו

התפריט מתעדכן ומתחלף עם הרוח הנושבת של קיו  אוקדה, וכך גם הקינוחים. זכינו לטעום קינוח על בסיס קרם קוקוס וקרם יוזו, שהיה מעולה וסיים את הארוחה במתיקות עדינה וצרופה.

שף קיו אוקדה וחברים בצוות המטבח. צילום מהמסעדה

קיו ונאיה אוקדה, וכול צוות איזקאיה היקרים; אומרים שחלום הוא תרחיש למציאות שעוד לא קרתה. לאחר הביקור אצלכם אני יכול לומר ששניהם נפגשו מבעד לחלון האירוח והמקצועיות. כאשר מסיטים את וילונות חייכן, ניתן לראות כי חלומכן אכן מתגשם. המשיכו להעניק כבוד לקצוות היכולת, ואף המשיכו לפרוץ אותה כל פעם מחדש.

איזקאיה – בר מסעדה יפנית, המושב 42 פרדס חנה כרכור, 053-3831680. כל הפרטים והתפריט באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר