אורסולה בערבה – פרח קולינרי מיוחד

הערבה - חבל ארץ פראי ומיוחד שמציע מגוון רחב של פעילויות, מקומות לינה וקולינריה מגוונת. צילום איריס לוי
מסעדת אורסולה היא פנינה קולינרית נהדרת בערבה. גם אם היו לוקחים ומעבירים אותה למרכז תל אביב היא הייתה נוצצת. מחירה של ארוחה זוגית כולל בירה זול בכ- 30% ממחיר ארוחה דומה במרכז

אם מעולם לא יצאתם לחופשה בערבה, אז הגיע הזמן. אני לא מדברת על לעצור בדרך לאילת בעין יהב לשתייה, פיפי ומנוחה קלה מהנהיגה, אלא להגיע לסופ"ש מלא עם, הילדים או באמת לפרגן לעצמכם ולהגיע לפינוק רומנטי כזוג. ממליצה מכל הלב  לעשות היכרות נעימה ונינוחה עם חבל ארץ פראי ומיוחד זה, המציע מגוון רחב של פעילויות, מקומות לינה וקולינריה מגוונת.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

מסעדת פרם אורסולה, להלן אורסולה, שוכנת בכניסה לישוב צוקים, והיא פרח קולינרי שונה ומיוחד בחוויה הקולינרית של הערבה. לפני שנסענו לערבה סיפרה לי חברה, שהגיעה לערבה לקורס של מספר ימים, כי באחד הימים חשקה נפשה בארוחה 'אמיתית' – לא עוד פעם ניגובים או אוכל ישראלי כזה או אחר. "כמה אפשר לאכול חומוס", היא אמרה. בהחלטה של רגע נכנסו היא וחברתה למכונית ונסעו לבאר שבע לאכול. האמת, אני ממש לא מבינה מדוע.

הרעיון המרכזי בהקמת אורסולה על ידי אסנת – אוסי (שעל שמה נקראת המסעדה), היה ליצור מסעדה כפרית אירופאית – בהשפעה ברורה מהמטבח הגרמני הבווארי, תוך שילוב תחושה בולטת של טעם ים תיכוני. בסופו של דבר אנחנו בישראל. מטבח פיוז'ן זה יוצר חוויה קולינרית מיוחדת ומאוד מפתיעה, שלא נופלת מארוחה טובה במסעדה מפונפנת בתל אביב.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

התפריט המעניין נבנה ומנוהל על ידי דני פופר, שף מקומי הנחבא בין המחבתות. היה ממש קשה להוציאו מהמטבח כדי לומר לו כמה נהנינו מהאוכל שהוא מכין בשיתוף עם שוהם דגני, שביחד מבשלים מטבח איכותי. הם משתמשים בחומרי גלם איכותיים, שחלקם גדלים בערבה וחלקם עושים את דרכם מיצרני גורמה ממרכז הארץ אל המטבח של אורסולה. בתפריט מצאנו את מנות הדגל של המסעדה ששמן הגיע לרחוק, כמו נקניקיות ברוקלין קנקרס המוגשות על מצע פירה, או תפודים אפויים וכרוב כבוש המבושל בבירה מקומית,  ועוד.

התיישבנו ליד שולחן מרכזי במסעדה, והאמת שהתחושה הייתה ביתית מאוד. מימין לנו ישבה המשפחה שהשתתפה  אתנו בטיול תומקאר, ומשמאל המשפחה שפגשנו בבוקר בחוות האנטילופות. עוד שני שולחנות היו מאוכלסים במשפחות  ממושב חצבה הסמוך. באוויר עמד ריח נעים של בישול, ונשמעה ומוזיקת ג'אז קלילה. מושלם לשישי בערב. בעלת הבית הנוכחית של אורסולה היא דנית המקבלת את פנינו בחיוך ענק, מספרת על החיים בערבה ואיך התגלגלה לכאן עם בעלה, ושרדה להגשים את חלום המסעדה שהיא בעצם סוג של פטה מורגנה בערבה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

לפי המלצתה פתחנו את הארוחה בשלוש מנות ראשונות: סלט פאר – לבבות חסה, עגבניות שרי, צנונית, רוקט, תרד גבינת פרמזן, קרוטונים תוצרת בית ורוטב קיסר (48 ₪) – ירקות טריים וקראנצ'יים שנחתכו עכשיו, עם קרוטונים ורוטב קיסר טוב. אהבנו מאוד.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הגיעו גם פטריות צלויות על זאקוסקה – מבחר פטריות צלויות על מצע של סלט חצילים רומני (48 ₪),  נחמד בלבד, ומנת הפתיחה השלישית: לאבנה עם סלק צלוי – לאבנה טרייה תוצרת בית, מעשה השף להתפאר, המוגשת עם סלק אפוי, קרם חציל וקרם פלפל (46 ₪). זו לאבנה עדינה בטעמה, שמשתלבת מצוין עם הסלק המתקתק – אהבנו מאוד.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

את המנות העיקריות שלנו בחרנו מתוך רשימת הספיישלים של היום, וממש לא הצטערנו. המלצנו לבעלת המסעדה דנית בחום רב, להכניס דחוף את שתי המנות הנהדרות האלה לתפריט הקבוע של המסעדה, כדי שכולם יוכלו ליהנות מהן תמיד. פסטה ים – מנה ים תיכונית נהדרת, בה מככבים שני סוגי פסטה – לבנה ושחורה יחד עם פלפלים, עגבניות, קישואים, זיתים שחורים, ונתחים יפים של דג צלוי; כל זה ברוטב דגים מעודן (68 ₪). בן זוגי ממש התענג מכל ביס, וגם המליץ בחום על המנה לזוג שישב לידינו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הספיישל השני: נקניקיות בשר טלה – מוגשות עם ניוקי ברוטב יין פורט, דבש, קינמון, והרבה בצל סגול מקורמל (78 ₪). כל כך נהניתי מהמנה הזו, ממש קשה לי לתאר. שילוב הטעמים הארומטי והמתקתק עם הנקניקיות העשירות עשה מהתבשיל הזה ממש גן עדן.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

את הארוחה ליוו לכל אורכה הבירות המצוינות של אוהד מבירה ערבה, הממוקם באותו מבנה עם אורסולה. אני שתיתי את הבהירה ובן זוגי את הכהה – שתיהן עשירות בטעמים, והתחברו בדיוק לארוחה המושלמת שאכלנו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

למרות שהיינו מאוד שבעים, היה ברור שלא נעזוב בלי לטעום את שטרודל התפוחים הנהדר (38 ₪), המוגש עם רוטב וניל חם. השטרודל נאפה במסעדה מדי יום לפי מתכון סודי שהובא מווינה בירת אוסטריה, ומאוד מצדיק את המסורת שלו. במסעדה מקבלים הילדים יחס מיוחד. כדי להקל על ההמתנה לאוכל מגישים להם צבעים ודפי הפעלה. אמרנו כבר אווירה ביתית, נכון? בתפריט מצאנו גם ארוחות ילדים של פסטה, ניוקי ושניצלונים – הילדים של המשפחה שישבה לידנו נראו מאוד מרוצים ממנות אלה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

מסעדת אורסולה היא פנינה קולינרית נהדרת בערבה. גם אם היו לוקחים ומעבירים אותה למרכז תל אביב, היא הייתה נוצצת. מחירה של ארוחה זוגית כולל בירה זול בכ- 30% ממחיר ארוחה דומה במרכז. אז מאוד מומלץ להגיע לאכול כאן, וממש אין צורך לנסוע לבאר שבע כדי ליהנות מארוחה טובה. למרות שאני מאוד אוהבת אוכל בדואי, ניגובים ועל האש, הערבה מציעה היום הרבה יותר אפשרויות קולינריות לנופשים בה.

מסעדת פרם אורסולה – בכניסה לצוקים בערבה התיכונה, 052-4260112

כתבה וצילמה איריס לוי  – קולינריה עילית במיטבה. 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר