איך לשווק מסעדה אונליין?

הכותב דניאל זריהן, בעלים של דניאל זריהן קידום אתרים, עוסק בקידום אורגני (SEO) כבר מעל 10 שנים ובעל בלוג מוכר בישראל בתחום

העולם הדיגיטלי אינו פוסח, כמובן, גם על עסקים עם מאפיינים לוקאליים מובהקים, כמו מסעדות ובתי קפה. כדי שמסעדה תוכל להצליח בפעילות השיווק שלה, היא נדרשת לנוכחות דיגיטלית ברשת האינטרנט. במאמר זה ננסה לסקור כמה מן הפעולות שצריך מנהל אתר אינטרנט של מסעדה לבצע, כדי לשפר את הנראות שלה ברחבי הרשת.

פעולה מספר 1: ניהול כרטיס גוגל העסק שלי

פתיחת כרטיס גוגל מיי ביזנס, או בשמו העברי גוגל – העסק שלי, היא בקרת מפתח בכל הקשור לנראות הדיגיטלית של העסק, במקרה של מסעדות – אולי אפילו אפקטיבי יותר מתהליך מסורתי של קידום בגוגל.

כרטיס העסק בגוגל חייב להיות מלא ככל האפשר, על מנת לשכנע את מנוע החיפוש הפופולרי בעולם לבחור להציג את המסעדה עבור חיפושים בעלי מאפיינים לוקאליים של הגולשים. בתוך כך נדרש העסק לעדכן בכרטיס העסק שלו את מיקומה הפיסי של המסעדה, את שעות הפתיחה שלה, את אזורי השירות אליהם היא מבצעת משלוחים, את סוג הכשרות שלה ועוד ועוד. ככל שכרטיס העסק יהיה מלא יותר – כך הסיכוי שהמסעדה תופיע עבור שאילתות מגוונות יותר שיבצעו הגולשים.

פעולה מספר 2: ניהול אזכורים

אזכורים הם למעשה ציון שמו של בית עסק, ובהקשר שלנו, מסעדה, בנכסים דיגיטליים שונים, מבלי לקשר אל בית העסק באופן ישיר (כפי שמתרחש בעת הוצאת קישור לאתר של מסעדה). בהקשר הזה של ניהול אזכורים, על בעל העסק יהיה לוודא שכלל הפרטים המצויים באזכורים השונים הפזורים ברשת, הם עדכניים ומהימנים. לפרופיל אזכורים מהימן ישנה חשיבות עצומה בהחלטה של מנועי החיפוש האם להציג את בית העסק עבור שאילתות שונות של גולשים.

פעולה מספר 3: ניהול ביקורות

ניהול שוטף של ביקורות גולשים יכול לסייע מאוד לבית עסק לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש השונים, וכן לשכנע גולשים שבית העסק הוא בית עסק מהימן ששירות הוא נר לרגליו. מטבע הדברים, לא כל הלקוחות של בית העסק שלכם יהיו מרוצים במאה אחוז מן הזמן, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בבית עסק שמספק שירות ללקוחות בתחום המזון, כמו מסעדה.

אולם, אחד המרכיבים שבאמצעותם נמדדת מסעדה כזאת הוא איכות המענה שלה לפניות של גולשים, זמן התגובה שלה לתלונות ומענות, ואיכות הפתרונות שהיא מציעה.

לכן, אם אתם מעוניינים לקדם את עסק של מסעדה ברחבי הרשת, צרו אסטרטגיית מענה ברורה לביקורות של גולשים ואל תזניחו אותן.

פעולה מספר 4: קישורים מאתרים רלוונטיים

כדי להפוך את אתר האינטרנט של המסעדה לנכס דיגיטלי שמייצר תנועה של גולשים רלוונטיים, כדאי יהיה לבנות לאתר פרופיל קישורים מגוון ואיכותי מאתרים הפועלים בנישה. בפרט, פעולה שחשוב יהיה לבצע היא רישום של המסעדה באינדקסים נישתיים לתחום המזון, אשר מפרטים מסעדות ובתי קפה רלוונטיים על פי מיקומם.

לא מעט גולשים מגיעים לאתרי אינטרנט של מסעדות מתוך שיטוט באינדקסים כאלו. לכן, השקעת משאבים ברישום עקבי ואיכותי של פרטי יצירת הקשר עם המסעדה וקישור לאתר האינטרנט שלה, היא פעולה שיכולה לסייע מאוד לקידום האתר.

פעולה מספר 5: ניהול תוכן איכותי

כדי לשכנע גולשים להתקשר מול המסעדה שלכם ולבקר בה, כדאי יהיה שהנכסים הדיגיטליים שלכם יכילו תוכן איכותי. אתר אינטרנט של מסעדה צריך לכלול תמונות באיכות גבוהה מאוד של פרטי המזון הנמכרים בה, שימוש בכותרות רלוונטיות ומשכנעות, מבנה סדור והיררכי נכון לאתר, שיאפשר התמצאות ביתר קלות באתר, ומהירות טעינה טובה שתאפשר לגולש קבלת חווית גלישה איכותית.

פעולה מספר 6: קישור האתר לפרופילים חברתיים

כדי להפיץ את הבשורה של איכות המסעדה, לא די יהיה בפעילות שתתבסס על מנועי החיפוש, וכדאי יהיה למסעדה לפעול גם בערוצי הפעילות של הרשתות החברתיות. בצורה כזאת, תאפשר המסעדה לקהל הגולשים באתר האינטרנט שלה לשתף את התכנים שלה ברשתות החברתיות, להמליץ על המסעדה, ולהפיץ את הבשורה.

זאת ועוד, פעילות איכותית ברשתות החברתיות היא פעולה שיכולה לסייע למסעדה לשפר גם את הנראות שלה במנועי החיפוש, משום שסיגנלים חברתיים הם חלק בלתי מבוטל בהחלטה של מנועי החיפוש כיצד לדרג אתר אינטרנטי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר