איכויות הזעפרן לטעם לגוף ולבריאות

זעפרן (Saffron) ידוע כתבלין היקר ביותר – מחיר קילו זעפרן איכותי עשוי להגיע לכ-10,000 דולר, והוא נמכר בחנויות תבלינים בצורת "שערות" בגרמים בודדים
ח. אלכס נורטרופ, מפתחת תוספי מזון ומבעלי חברת דה איי ברנד הישראלית, כותבת על תבלין הזעפרן שנחשב לרכיב חיוני לגוף: יכול לעזור לבריאות העין, הלב, הכליות ולהפחית משמעותית תסמיני דיכאון

זעפרן (Saffron) ידוע כתבלין היקר ביותר – מחיר קילו זעפרן איכותי עשוי להגיע לכ-10,000 דולר, והוא נמכר בחנויות תבלינים בצורת "שערות" בגרמים בודדים. בני האדם למדו חלק מהתכונות של הזעפרן, המופק מפרח כרכום הגינה, כבר לפני אלפי שנים, והשתמשו בו כתבלין, צמח רפואי, צבע לבדים ומבשם.

מעבר להיותו טעים ומלא היסטוריה תרבותית, לזעפרן יש תכונות רפואיות וקוסמטיות, שזוהו כבר בתקופת יוון העתיקה כחלק מתרופות להפרעות עצבים, פצעים וכיבים.

זעפרן מוסיף למאכלי אורז צבע צהוב וטעם

חלק מהמחקרים מצאו כי זעפרן מכיל תכונות אנטי דלקתיות הקשורות למצבים בריאותיים שונים, כך שההשפעות האנטי-דלקתיות הפוטנציאליות של זעפרן עשויות להיות מועילות לרווחה הכללית של הגוף. הזעפרן מכיל נוגדי חמצון שיכולים לסייע בהגנה על התאים שלנו מפני נזקים הנגרמים על ידי מולקולות מזיקות הנקראות רדיקלים חופשיים. נוגדי חמצון הם חלק מההגנה הפנימית של הגוף, ועשויים לתרום להפחתת הסיכון למחלות כרוניות.

הזעפרן אינו רק תבלין הידוע כמזון-על, הוא גם  תבלין קוסמטיקה טבעית פופולרי. הרכיבים הטבעיים בו, כגון אשלגן, ויטמינים ונוגדי חמצון, מועילים מאוד לעור ולשיער. זעפרן מעשיר את העור, מחזק את השערה ונלחם במספר מחלות עור.

מחקרים מצביעים על כך שזעפרן יעיל בטיפול נגד סימפטומים של מגוון סוגי דיכאון – מקל עד בינוני, וכגורם שמשפר את מצב הרוח. הוא יכול להשפיע על הכימיה המוחית, ומשחרר חומרים כימיים במערכת העצבים הידועים כמשפרי הרגשה ומסייעים בהפחתת תחושות דכאון. הזעפרן משפיע על רמות הסרוטונין במערכת העצבים, שמשפיע על הרגשה ומצב רוח, ומחקרים מצביעים על אפשרות שהוא יכול לסייע בהקלה על חרדה ולהקטין את תחושות הלחץ והסיבוכים שמתלווים אליה.

היתרונות הבריאותיים של זעפרן מגוונים כפי שהם רבים, והוספתו כחלק מתזונה מאוזנת יכולה להיות דרך טובה להוספת טעם חדש לארוחות, תוך פוטנציאל לקצור כמה מהיתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו. תישארו בריאים והמשיכו לתבל עם זעפרן.

בימים אלה משיקה חברת דה איי ברנד את תוסף התזונה Calm it (קאלם איט); מוצר 100% טבעי, המטפל בלחץ, סטרס, עצבנות וחוסר שקט. הפורמולה של קאלם איט מורכבת מרכיבי פרימיום שבראשם רכיב ראשון מסוגו של מיצוי זעפרן, נוגד הדיכאון העוצמתי ביותר בטבע – במינונים שלפי החברה אין באף מוצר אחר בעולם. מחירו 189 ₪ (בתוקף עד 10.9.23)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר