אל תחפשו את החבית של אנטואן 2003 – היא בידינו

באירוע מיוחד במדשאת ביתם המקסים של ענת ודורון בכרמי יוסף, ממנה יש מבט עד הים, קיבלו הקונים המאושרים את בקבוקיהם מחבית אנטואן 2003 של יקב סוסון ים

באירוע מיוחד במדשאת ביתם המקסים של ענת ודורון בכרמי יוסף, ממנה יש מבט עד הים, קיבלו הקונים המאושרים את בקבוקיהם מחבית אנטואן 2003 של יקב סוסון ים.

אורלי וזאב דוניה – בעלי יקב סוסון ים במושב בר גיורא ליד ירושלים, הגיעו יחד עם בנותיהן הקטנות ותיבות היין. התקרובת העשירה שהוכנה ע"י ענת ודורון (עם נטייה קלה לכיוון דורון) לוותה ביין המעולה אותו מייצר דורון בחניה של הבית. לעוגות היה אחראי בן כפיר, שרק יום קודם אפה 19 עוגות לחתונה בחוג החברים. אבל אנחנו בענייני אנטואן, שגם ממנו לגמנו בהנאה בין הביסים.

היין, שזכה לשמו כמחווה לסופר הצרפתי (והטייס שנעלם במהלך טיסת לילה במלחמת העולם השניה) אנטואן דה-סנט אקזופרי – אבי "הנסיך הקטן"; יוצר מענבי סירה מהכרם בבר גיורא.
כרם זה, המעובד בשיטות אורגניות, ניטע בצפיפות גבוהה במיוחד –פי 2.5 מהממוצע לדונם, והניב יבול נמוך מאוד. זאב דוניה אומר כי בדרך זו ניתן היה לקבל פרי איכותי מכרם צעיר. תהליך הייצור היה ידני לחלוטין, מהבציר ועד הביקבוק. יין אנטואן 2003 שהה במשך יותר משנה בחבית עץ אלון צרפתי, ובוקבק ללא סינון.

בן כפיר ודורון עומר ליוו את היין מתחילת דרכו בחבית ביקב, ויזמו את הרכישה המאורגנת של כל יבול אנטואן 2003 ע"י חבורת ברי המזל. הם אומרים כי ליין יש ארומות נהדרות, טעמי פירות אדומים, וסיומת קצרה יחסית שהתארכה ככל שהיין בטעימה המוקדמת שלהם היה בכוס (זאב דוניה ממליץ לחדרר היטב יין זה בדקטנר לפני השתייה).

גם דניאל רוגוב שר לאנטואן 2003 שירי הלל: "אנטואן 2003 של סוסון ים היא סירה טהור ואמיתי, עשיר ומורכב, עם שכבות מעושנות ובשריות על מצע עשיר של פירות יער ותבלינים… חבית יחידה יוצרה (והיא, כאמור, בידינו…). מומלץ לשתות בשנים 2012-2006".

לנו יש סבלנות. נחכה שנה לפחות לפני פתיחת האנטואן הראשון מתוך השישיה שלנו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר