ביקורות יין: יהלומי דיוטי פרי ומוני אין כמוני

כרם של יקב מוני בחורף. למרגלות היקב 1,000 דונם של כרמים עם מגוון זנים רחב. אלה כוללים את הזנים הקלאסיים, וכן זנים חדשים יחסית כגון אליקנט בושה, קלאדוק, רוסאן, ויונייה, ג'נדלי, מרסלן ועוד. צילום מהיקב
החצי שעה הזו לפני הטיסה שאפשר לבלות בה בין מדפי היינות של הדיוטי פרי, גורמת לאלון גונן אושר גדול, החיוך לא יורד מהפנים שלו, בין אם הוא נתקל ביינות ישראלים חדשים שנעשו במיוחד לדיוטי, ובין אם הוא נתקל במחירים מופקעים, או באיך לומר זאת בשיא העדינות – יינות פח
צילום סיון פרג'

כמה יהלומים מהדיוטי פרי פברואר 2022

החצי שעה הזו לפני הטיסה שאפשר לבלות בה בין מדפי היינות של הדיוטי פרי, גורמת לי לאושר גדול, החיוך לא יורד מהפנים שלי, בין אם אני נתקל ביינות ישראלים חדשים שנעשו במיוחד לדיוטי, ובין אם אני נתקל במחירים מופקעים, או באיך לומר זאת בשיא העדינות – יינות פח. כבר שלוש פעמים עברתי בחודשיים האחרונים בדיוטי, ותמיד היה שם אותו מוכר – בחור שמאוהב במקצוע שלו, מכיר כל יקב וכל יין, יודע בדיוק היכן הם נמצאים, ובאנגלית רהוטה מסביר לתיירים מה כדאי להם לקחת איתם. מדי כמה שעות נפתחים בקבוקים לטעימה ואז יש גם על מה לכתוב. קראו את רשמי הטעימה למטה

יינות במיתוג החדש בחנות יקב מוני. צילום אסף צדיק

יקב מוני – לא מפסיק להפתיע

יקב מוני עם מתיחת פנים חדשה, אחרי 20 שנות בציר, היקב סוף סוף מרשה לקרוא לעצמו Estate Winery, כשלמרגלות היקב 1,000 דונם של כרמים עם מגוון זנים רחב. אלה כוללים את הזנים הקלאסיים, וכן זנים חדשים יחסית, כגון: אליקנט בושה, קלאדוק, רוסאן, ויונייה, ג'נדלי, מרסלן ועוד. בשנה האחרונה החליט היינן ששון בן אהרון לנטוע קולומבר, מלבק, שרדונה וסוביניון בלאן. תוויות היינות השתנו, וקיבלו גרסה מודרנית, נקייה, מאוד נעימה וקליטה למראה (יינות הדגל VIA ו-  GRAND VIAיישארו בשלב זה עם התוויות העכשוויות). מבחינת המחירים  היקב תמיד נשא את הדגל של מחירים אטרקטיביים, נגישים מאוד, תוך הקפדה על איכות ענבים מצוינת גם בסדרות הנמוכות. מחירי יינות: סדרת M – 35 ₪, בדרך כלל נמכרים 3 ב- 100 ₪.  סדרת נחל – 55 ₪, בדרך כלל 2 ב- 100 ₪, סדרת רזרב – 80 ₪, יין הדגל  VIA – 280 ₪. קראו את רשמי הטעימה למטה

מסקנת הטעימה: מוני אומנם שינו תוויות אבל לא שינו את איכות חומרי הגלם המוקפדים, כשששון בן אהרון מקפיד לשלב אותם ביינות מדפי הסופר. זו גדולה של יינן שמצהיר כי דווקא היינות הזולים שלו הם ברמה מאוד גבוהה. ההבנה הבסיסית הזו מדלגת על די הרבה ייננים ביקבים הגדולים, וחבל. כרגיל בצניעות ובהתמדה, היינות של מוני מתפתחים ומפתיעים.

ag bikorot duti rec cab syrah 16_ag

יקב 

רקנאטי
Cab/Syrah 2016
היהלום הראשון: קברנה סוביניון וסירה שולטים מהיותם 70% בבלנד זה. בטעימה הרמוניה נפלאה בין שני הזנים הללו, חמיצות טובה, חבית מינורית אבל נמצאת. 15.5% אלכוהול - אמנם גבוה מדי לטעמי, אבל היין מופנה כנראה לשוק האמריקאי, אז נותנים להם מה שהם אוהבים. יין טוב. מחירו 40 דולר - 127 שקלים. והנה ההפתעה: מקבלים בקבוק מתנה ברכישה של בקבוק. אז מחיר הבקבוק יורד ל- 64 שקלים. .

תמורה לכסף (VFM): 

מחיר מדהים

ציון: 

89

מחיר: 

64

 ש״ח

ag bikorot duti rtishbi malbec_ag

יקב 

תשבי
מלבק 2014
היהלום השני: אף מדהים של דובדבנים חמוצים, פטל שחור, אספרסו ומעט קקאו. בפה חמיצות מדהימה, עשיר בטעמים, טאנינים עדינים. מאוזן להפליא. שוליים שמתחילים לקבל גוונים חומים, אז זה הזמן שלו והוא בשיאו. מחירו 32 דולר - 125 שקלים.

תמורה לכסף (VFM): 

יין שצריך להיות מתומחר עד 99 שקלים

ציון: 

89

מחיר: 

125

 ש״ח

ag bikorot duti mony estate res_ag

יקב 

מוני
קברנה סוביניון 2019 אסטייט רזרב
היהלום השלישי: צעיר ורענן עם ריחות עוצמתיים ומודגשים. ירקרקות מדהימה, פה שלא מפסיק לעבוד ומשחרר עוד ועוד טעמים כל הזמן. היין לא רגוע, מה שהופך אותו למעלה חיוך של אושר.

תמורה לכסף (VFM): 

תמורה נפלאה למחיר

ציון: 

90

מחיר: 

80

 ש״ח

ag bikorot duti tishbi rose_ag

יקב 

תשבי
רוזה מ-נואר 2019
מה לעשות, כל יהלום מתחיל בחתיכת פחם, ולצערי מצאתי אותו על המדפים בדיוטי פרי, וחבל. נתחיל עם הצבע, שהחזיר אותי לשנים בהן עשו יינות רוזה כמעט אדומים. פינו נואר רוזה מתבקש להיות בעל צבע מאוד עדין, אפרסקי, גג סלמון ורדרד. מבחינת הארומות, גם פה אם ציפיתי לפטל עדין, דודבני מורלו וקצת ורדים, אז גורנישט. הפה דחוס, והחמיצות והמינרליות לא קיימות כמעט. 30 דולר - בסביבות 115 שקלים.

תמורה לכסף (VFM): 

לאאאא, יין ב- 30 שקלים גג. מה שכן הוא משווק באריזה יפה

ציון: 

85

מחיר: 

115

 ש״ח

ag bikorot mony new logo 22

יקב 

מוני
נחל שסק לבן 2021
בלנד של ענבי שרדונה, סמיון וקולומבר - בלנד מחוץ לקופסה של זנים שהתחברו נפלא ומשלימים אחד את האחר. רמת חמיצות מצוינת, רעננות, פה פירותי אבל חד ולא מעיק. יין שפותח את התאבון לאוכל ברגע.

תמורה לכסף (VFM): 

בהחלט. יופי של יין

ציון: 

90

מחיר: 

55

 ש״ח

ag bikorot mony new logo 22

יקב 

מוני
נחל רוזה קלאדוק 2021
קלאדוק הוא הכלאה של הזנים מלבק וגרנאש. זהו רוזה שונה עם חשיבה אחרת. ארומות של גרגרי יער, רוטב בלסמי ואקליפטוס. בפה היין מתובל, בעל איזון מדויק בין טעמי פרי עסיסיים, תיבול אדמתי וגוף מאוד רענן. אין הרבה מה להוסיף, רוזה גאוני.

תמורה לכסף (VFM): 

לחטוף בחנות כי יגמר מהר

ציון: 

91

מחיר: 

55

 ש״ח

ag bikorot mony new logo 22

יקב 

מוני
מלבק רזרב 2020
אף מעט טאני. פטל שחור, שזיף, שוקולד, קפה קלוי ומעט סלמי מעושן. לדעתי היין צעיר מדי, ואני רוצה אותו עוד שנה כשיירגע בבקבוק.

תמורה לכסף (VFM): 

לקנות ולתת לו זמן

ציון: 

89

מחיר: 

80

 ש״ח

ag bikorot mony new logo 22

יקב 

מוני
מרסלן רזרב 2021
מאוד עשיר מבחינת ארומטיות. בפה יין מאוד לעיס, שוקולד וקסיס. הגוף מלא, והסיומת עשירה ומאוד ארוכה. גם כאן עוד שנה בבקבוק תרגיע את הנער.

תמורה לכסף (VFM): 

לקנות ולתת לו זמן

ציון: 

90

מחיר: 

80

 ש״ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר