תערוכת סומלייה 2022 – ברוכה הבאה. התגעגענו

היו ימים בהיכל התרבות. האם נצטופף ככה גם השנה? נשמור מרחק? מסכות? רק שנהנה ונחזור הביתה בשלום. צילום דוד סילברמן dpsimages
בימים שני ושלישי 7-8.3.2022 יהיה שמח בהיכל התרבות, בעיקר ביום שני כשהקהל המקצועי יפקוד את דוכני היין והאווירה תהיה שמחה כי צריך קצת נחת בתעשייה הזו. אפשר גם יהיה לברך שם כמה קודקודים שעשו מהלכים שמבטיחים לשנות את התעשייה בחמש השנים הבאות

מזל שמלחמת רוסיה נגד אוקראינה היא לא סיבה מספקת לביטול ה'סומלייה'; בכל אופן זו עדיין לא מלחמת עולם או איזו נשורת גרעינית שמאיימת. מגפת הקורונה, שהייתה סיבת הביטול בתאריך הקודם, נדחקה לפינה; אף על פי שאם תשאלו את אודליה היא תגיד לכם שהיא נמצאת בכל פינה.

משמאל לימין: נדב ארנס, רן אסא, יוסי אדרי – יקב כרמל. צילום רפי דלויה
נדב ארנס (משמאל) – מנכ"ל יקב כרמל, רן אסא – מנהל שיווק, יוסי אדרי – מנהל מכירות – משני התעשייה. צילום רפי דלויה

אז בימים שני ושלישי 7-8.3.2022 יהיה שמח בהיכל התרבות, בעיקר ביום שני כשהקהל המקצועי יפקוד את דוכני היין והאווירה תהיה שמחה, כי צריך קצת נחת בתעשייה הזו. אפשר גם יהיה לברך שם כמה קודקודים שעשו מהלכים שמבטיחים לשנות את התעשייה בחמש השנים הבאות, בעיקר יקב כרמל על מנכ"לו וצוות השיווק הבכיר שלו, שסיפחו את יקב דלתא ואת יקב ויתקין (העולם לא שלח סיוע), ולא ממשיכים להפתיע בכיבושים שלהם בתחום הבירה – הטרי ביותר מסופ"ש מבשלת הבירה ג'מס.

קיבלה הזדמנות לדבר ולא רצתה
ענת לוי לשעבר מנכ"לית יקב רמת הגולן – אולי גם בקרוב? צילום דוד סילברמן dpsimages

מהצד השני יהיה אפשר להיפרד ממנכ"ל יקב רמת הגולן יאיר שפירא, שהודיע בפברואר על סיום תפקידו, לצד סמנכ"ל השיווק של היקב יואב דור שעשה זאת בנובמבר האחרון. אני יכול רק לשער כי בהסתמך על קבלת ההחלטות במינויים בכירים ביקב, חבורת מקבלי ההחלטות בראשות יו"ר היקב גבי חמו, עוד יחזירו את ענת לוי לתפקיד. שום דבר שם כבר לא מפתיע.

אורי שקד – מהחזקים בתעשייה אם לא ה. צילום שרון אלוני

משפחת שקד מן הסתם תציג את הפורטפוליו החדש של היינות הטבעיים והכתומים. על מדפי חברת 'הכרם' אמנם כבר לא תוכלו למצוא את יקב ויתקין – פרידה אחרי 16 שנים, אבל תוכלו לטעום שם את הרוזה החדש של יקב ברבדו – רכש ההפצה הטרי של האפשטיינים.

אלי שירן מיקב שירן ואילנית צמח שמקדמת את החוקיות בענף. צילום איל גוטמן

אילנית צמח תמשיך להתריע ולנסות לשכנע יקבים להתמסד ולהתחיל להיות חוקיים, תציע את עזרתה המקצועית. שווה לשמוע אותה גם אם היא קודחת לפעמים. שחר זיו ישיק את אתר האינטרנט  Winest שלו, שתפקידו לרכז את מרכזי המבקרים של היקבים, ומאפשר חיפוש מרובה פרמטרים ואיתור היקב המתאים ביותר לצרכי הלקוח. שגרירות פורטוגל תציג בדוכן משלה כמה פנינים שאסור לפספס, וגם שגרירות איטליה תקיים שתי טעימות יין איטלקי מודרכות ביום הקהל המקצועי.  בקיצור יהיה שמח.

ג'וני שטרן עושה בית ספר. צילום אנטולי מיכאלו

אז מה אסור בשום פנים ואופן לפספס בטעימה

יקב שטרן: סוביניון בלאן 2021 – חד כתער ומלא טעמים נפלאים. פינו גרי 2021 – עושה בית ספר לכל השאר.

יקב גוש עציון: שרדונה עמק ברכה נחל הפירים 2020 -ממשיך להשתבח, נפלא, שאפו. נחל הפירים 2020 – גרנאש סירה מורבדר, מאוזן להפליא, גאוני ממש.

יקב מדבר: סמיון סוביניון בלאן 2020 – שילוב מעניין ודי מפתיע ומנצח.

משמאל לימין: אורן סלע, מיכל אקרמן, הייננים אריה נשר ואור נדבך. צילום מאתר היקב
משמאל לימין: אורן סלע – בעבר מנכ"ל תבור כורם, מיכל אקרמן, הייננים אריה נשר ואור נדבך. צילום מאתר היקב

יקב תבור: אקו רוזה 2021 – עשוי מענבי ברברה, אח שלישי בסדרת אקו. מישהו שם יודע לטפל בענבי ברברה באופן מאוד מקצועי. בחירת היינן (בלנד של מרסלן וסירה) 2015 -יין שמראה את יכולת היינן ליצור יין מרגש.

יקב כרמל: קריניאן גפנים בוגרות 2019. – קריניאן משובח בלי להיות נסיך או דוכס. פשוט נפלא.

בטינה ורמי נעמן בתערוכת סומלייה 2020 בהיכל התרבות. צילום איל גוטמן
בטינה ורמי נעמן בתערוכת סומלייה 2020 בהיכל התרבות. צילום איל גוטמן

יקב נעמן: עשר שנים אחרי (כשם הלהקה 10 years after) – יין נפלא. לא מפסיק להפתיע בטעימה כל שנה, ואף זכה בדאבל גולד בטרה וינו. אפשר לחזור ולקנח בדוכן של נעמן עם 'אלוף' – יין מתובל בעשבי מרפא מהגליל העליון.

יקב כישור: ריזלינג ריזלינג ועוד פעם ריזלינג.

צוות יקב ירושלים: ליאור לקסר יינן ראשי ומנכ"ל (מימין), כרמית ארנרייך – מנהלת שיווק ויצוא, אריאל ביר – יינן וצלם התמונה

יקב ירושלים: שרדונה רזרב 2021 – אחד הטובים. תכלס הוא יעלה לכם חיוך גדול על הפנים.

יקב פסגות: קברנה פרנק 2020 – יין מלא טעמים. חד, קר, מתובל, לעיס, יופי.

אהרון וחלי ג'לח מיקב אפק. צילום מדף הפייסבוק
אהרון וחלי ג'לח – הצמד חמד של יקב אפק. צילום מדף הפייסבוק

יקב אפק: ולירון 2018 – סירה ופטיט סירה. מאוד עוצמתי, עמוס פרי ואלכוהול שמאוזנים להפליא.

יקב מוני: מרסלן רזרב ורוזה קלאדוק – שני יינות שמראים  עד כמה היינן ששון בן אהרון וירטואוז.

אמנון וייס (משמאל) ושיבי דרורי. יודעים לעשות יין טוב
אמנון וייס (משמאל) ושיבי דרורי – גאון, מיקב גבעות. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב גבעות: גופנה פטי ורדו רזרב 2019 – שיבי דרורי; האמת הופתעתי. פטי ורדו שטעמי התירוש מציפים את הפה. לא קסיס, לא תות שדה, לא דובדבנים, פשוט תירוש. סוף סוף טעמי ענבים בבקבוק יין. גאון.

יקב סוסון ים: גרנאש – אל תפספסו את הגרנאש, ושימו לב גם לזינפנדל.

יקב עמק יזרעאל: הפעם הפתעה: טעימות מיכל. יין רוזה מענבי קריניאן, סירה וגוורצטרימנר; והדני סובניון בלאן – ושניהם 2021 לפני בקבוק.

יורם שלום יקב אלכסנדר. צילום איל גוטמן
יורם שלום יקב אלכסנדר. צילום איל גוטמן

יקב אלכסנדר: יורם שלום יטעים את אלכסנדר הגדול – יין בומבסטי, עתיר ארומות וטעמים מורכבים. לא משחק ילדים היין הזה. וכמובן השרדונה הבלתי מעורער שלו.

יקב דלתון: יימזג שם לא מעט יין, כולל סדרת אסופה, ווילד שנין, עלמה רוזה, ותשתדלו לחזור לקינוח ולטעום את הוורמוט של גיא אשל. יינן שלא מפסיק להפתיע ולהפתיע.

זוכרים את הימים הנוראים בהם קובי ארביב הנחה טעימה בזום? שלא יחזרו! צילום אינסטגרם רקנאטי

יקב רקנאטי: מרסלן כרם קדמת צבי – כי זה זן נפלא, שקובי ארביב עושה ממנו פלאים.

יקב לוריא: גידי סיידא עושה ברברה נפלאה.

אורנה לב יקב אדם – מהטובות.ים בארץ. צילום איל גוטמן

יקב סגל: קריניאן אשכולות שלמים 18, ובטא ארגמן 2019 – מגרש המשחקים הקטן והמשובח של עידו לוינסון, כל השאר זה ברקןסגל.

יקב אדם: קריניאן פרא (אדם) תסיסה ספונטנית. אורנה לב הייננית תטעים גם רוזה, ויש סיכוי שמתחת לשולחן יהיה גם קברנה פרנק זני. היינות של אורנה הפסיקו מזמן להרים אצלי גבה – הרמת גבה של הפתעה, אני מתכוון. יש לה יינות מאוד מורכבים, ואורנה כבר מזמן ייננית מהטובות.ים בארץ.

 

 

 

תגובה אחת

  1. אתמול ביקרנו בסומלייה 2022 ..כמשפחת חובבי יין וותיקים התאכזבנו לפגוש יותר מידי פעמים בדוכנים נציגים שממש לא מתמצאים במוצרים שהם מציעים לנו ולא מסוגלים לענות על שאלות שונות בתחום….בנוסף שמנו לב שבדוכנים לא מעטים יש תצוגה של מוצרים מקו שני או שלישי ללא מוצרים ברמה גבוהה יותר שאנחנו יודעים שיש לאותו היקב..אכזבה גדולה היתה לראות שיקבים רבים מהבולטים בארץ ברמה ואיכות לא היו שם השנה..ומעבר לכך כמובן שריכוז גדול של חובבי יין ויקבים מקרין שמחה ומצב רוח מרומם ..כן יירבו אבל אנא עופו כלפי מעלה..מישהו נירדם כאן..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר