בראנץ' שישבת בסיטרה: סופ"ש מעל הים

חוץ מהחניון המעצבן בתעריפיו הגבוהים והתחושה המרגיזה שכשאני אוכל המונה דופק, מתחם סי אנד סאן בו שוכנת מסעדת סיטרה, הוא מהמקומות שאני מחבב; מקום המגורים של העשירון העליון, ומפלטם של מספר גרושים שאני מכיר ובחרו לשהות כאן לפחות מספר חודשים לאחר הפרידה מבת הזוג. תוך שאנו צועדים עד הכניסה למסעדת סיטרה, קיימנו רעייתי ואני דיון בנושא, כשאנחנו חולפים על יד הגלריה וחנות הפרחים שגם אותן אני מחבב. מכיוון שהמרחק אינו גדול, למזלנו לא הגענו למסקנות,  אבל הגענו למארחת ולבראנץ' שישי שטוף שמש בסיטרה. משום מה, בעת ההזמנה ביקשתי לשבת בתוך המסעדה ולא במרפסת בחוץ – בפעם הבאה נשב כאן, למרות שבאולם הממוזג המלא סועדים היה נעים.

פותחים שולחן. צילום פאפא רצי
פותחים שולחן. צילום פאפא רצי

הגענו כי שמענו שסיטרה מציעה בראנץ' סופ"ש פרי רעיונותיו של השף צחי מלול, שלפני ביקור זה לא זכיתי לטעום את מטבחו, אך בצעידת שבת בחוף הרצליה שמעתי מחבר אנין טעם שאכל השבוע ארוחת צהרים בסיטרה, כי נהנה מאוד, כך שכנראה יש משהו טוב אצל שף מלול. בעונת הקיץ מציעה סיטרה בימי שישי ושבת בין השעות 9 עד 12 תפריט בראנץ, מגוון שכולל מנות יצירתיות. אנחנו הזמנו תחילה את פותחים שולחן – צלוחיות של איקרה, מטבוחה, טחינה וגרגירי חומוס חמים, חצילים מטוגנים, ברבוניות, קוביות לוקוס מטוגנות בטמפורה, חמוצים, זיתים מעורבים, וחלה מתוקה (85 ₪). פתיחה מהנה מאוד, כשכל אחד מהסלטים היה טרי וטעים.

בנדיקט שרימפס. צילום שוש חזן-גרינברג
בנדיקט שרימפס. צילום שוש חזן-גרינברג

להמשך נטיתי להזמין Cowboy steak  – 200 גרם אנטריקוט עם  שתי ביצים עין, בצל מטוגן ולביבות תפוחי אדמה (125 ₪), אבל רעייתי הסתכלה בי במבט לא מאמין, ואמרה: בעשר וחצי בבוקר? אז ויתרתי, הצצתי בתפריט וראיתי בו גם אוייסטרים, שרימפס קוקטייל, סביח מתחכם, גרבדלאקס, מלוואח שרימפס ובורקס פינוקים. ההחלטה התקבלה, והזמנו  בנדיקט שרימפס – חלה מתוקה, בייקון טלה פריך, שרימפס קריסטל, ביצים עלומות ורוטב הולנדז (90 ₪). מנה טעימה ביותר, כשהטעות שלי הייתה שהסכמתי לחלוק איתה את כל הטוב הזה, ולא התבצרתי על מנה פרטית עבורי.

מכיוון שהיינו בבוקר אחרי ערב עם הרבה יין, לא התפתינו לקוקטיילים קיציים על בסיס סירופים ותבלינים בעבודת יד. אמרנו כן ללימונדה, סודה וקפה הפוך. אך בזה לא סיימנו את הארוחה.

מאפה תפוחים. צילום פאפא רצי
מאפה תפוחים. צילום פאפא רצי

באמת שלא כדרכנו – כלומר ויתור על קינוח למען המצפון, עיינו בתפריט הקינוחים, מצאנו בו בין השאר מילפיי מסקרפונה, עוגת גבינה אפויה ושחיתות שוקולד, אבל ההחלטה התקבלה פה אחד ושתי כפיות כדי לחלוק את המנה: מאפה תפוחים מבצק חמאה פריך, תפוחים מקורמלים, קרמבל תבלינים וגלידה וניל (52 ₪). הייתי משנה את השם לשחיתות תפוחים, אבל מאחר שזו שחיתות טעימה כל כך, ויתרנו על ייסורי המצפון, ויצאנו מהמסעדה כדי לחזור הביתה לשנ"צ שישי מוקדם. אם שחיתות – אז עד הסוף.

סיטרה – הרצל רוזנבלום 8, מתחם סי אנד סאן תל אביב, 03-6996633. א'-ה' 12:00-00:00, ו'-ש' 09:00-00:00, בראנץ' סופ"ש – שישי ושבת 09:00-12:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר