הוכרזו התערובות וזני הקפה שזכו בתחרות הקפה הטוב 2022

שלושת המובילים בכל קטגוריה זכו בתואר "הקפה הטוב" לשנת 2022. מתחרים מובילים שקיבלו ציון זהה דורגו באותו מיקום וחלקו את הזכייה בקטגוריה. צילום ישראל פרקר
צוות השיפוט: אורי קטן – יועץ בתחום הקפה ומעביר הדרכות וסדנאות לבריסטות ולאנשים פרטיים; מאיה לפידות – כותבת בלוג הקפהcaffe-in ; אורלי דוד – סמנכ"לית מכירות ופיתוח עסקי בחברת קרמה פלוס; אור שיפר מoroast coffee products -, יבואן מכונות קלייה ומטחנות. לפי המארגנים כל השופטות והשופטים אובייקטיביים ולא שייכים או מקושרים לאף אחד מבתי הקלייה שהשתתפו בתחרות

בשלב הטעימות והשיפוט בתחרות "הקפה הטוב 2022" של מגזין שותים בחסות קרמה פלוס ו- Loveramics שהתקיימה לראשונה, השתתפו 76 זנים ותערובות קפה של 26 בתי קלייה ומותגי קפה ישראליים מרחבי הארץ. המטרה: למצוא את הזנים ותערובות הקפה שהכי קולעים לטעם הישראלי.

צילום ישראל פרקר

כל התערובות וזני הקפה שהשתתפו בתחרות חולקו לקטגוריות בהתאם לסוג הפולים ומקור הקפה. פולים חד-זניים שויכו לקטגוריות לפי אזור גיאוגרפי, ותערובות חולקו לשלוש קטגוריות בהתאם לכמות הרובוסטה: קטגוריה של 100% ערביקה, קטגוריה של תערובות עד 15% רובוסטה, וקטגוריה שלישית של תערובות עם מעל 15% רובוסטה. לשם ההוגנות, זני קפה פימיום (שעולים מעל 200 ש"ח לק"ג) התחרו ונשפטו בקטגוריה נפרדת.

צילום אורלי דוד

השיפוט נערך בטעימה עיוורת, בהליך עם כוסות הקאפינג המקצועיות של Loveramics בנפח 200 מ"ל. הקפה נטחן גס במטחנת Single Dose DF64, ונחלט במים מזוקקים מועשרים במינרלים של Third Wave Water בטמפרטורה של 93 מעלות בהתאם להמלצותSpecialty Coffee Association . הטעימות והשיפוט נערכו בפיקוח עו"ד יפעת דניאל.

צילום ישראל פרקר

צוות השיפוט לא ידע שום דבר על הקפה – לא מאיזה בית קלייה, לא את דרגת הקלייה, לא כמה הוא עולה, לא מאיזו מדינה הוא הגיע, ואפילו לא אם מדובר בתערובת או בקפה חד-זני. בלי להתייעץ עם השופטים האחרים, העניק כל אחד מהשופטים לכל קפה ציון בין 1 ל-10, לפי ההתרשמות הכללית ורמת ההנאה מהקפה. הציון הסופי של כל זן ותערובת הוא הציון הממוצע אותו קיבל מכל השופטים יחד. שלושת המובילים בכל קטגוריה זכו בתואר "הקפה הטוב" לשנת 2022. מתחרים מובילים שקיבלו ציון זהה יהיו מדורגים באותו מיקום ויחלקו את הזכייה בקטגוריה.

צילום ישראל פרקר

צוות השיפוט: אורי קטן – יועץ בתחום הקפה ומעביר הדרכות וסדנאות לבריסטות ולאנשים פרטיים; מאיה לפידות – כותבת בלוג הקפה caffe-in וחיפאית; אורלי דוד – סמנכ"לית מכירות ופיתוח עסקי בחברת קרמה פלוס; אור שיפר מ -oroast coffee products, יבואן מכונות קלייה ומטחנות. לפי המארגנים כל השופטות והשופטים אובייקטיביים, ולא שייכים או מקושרים לאף אחד מבתי הקלייה שהשתתפו בתחרות.

את תוצאות התחרות והמצטיינים בקטגוריות השונות תמצאו כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר