החופש לנשנש: דברים שאפשר לאכול בנסיעה

כל שנותר לעשות הוא למצוא את המאכלים המשביעים והנגישים שלא ילכלכו את הכיסאות
אחד היתרונות של נסיעות ארוכות ברכב פרטי הוא שאפשר לשלוף נשנושים, מאכלים והפתעות טעימות מתוך התיק כדי להימנע מהצטברות של תחושת רעב. אבל מה מתאים לאכילה במקום סגור וצפוף ומה עושים כדי לא ללכלך את האוטו? הנה כמה הצעות שמביא לנו אבי רועי

רכב פרטי הוא פתרון התחבורה הנפוץ בישראל, וכתוצאה מכך אנו עוברים את רוב הנסיעות הארוכות שלנו בתוך המכונית המשפחתית. יש לזה המון יתרונות, כמו חיסכון בזמן ותנאים נוחים מבחינת מיזוג ומרווח, אך האמת היא שמתחת לפני השטח מסתתר ערך מוסף שרבים מתעלמים ממנו: החופש לנשנש.

הדברים אותם אפשר לאכול בנסיעה ברכב פרטי, לא ממש רלוונטיים לתחבורה ציבורית. בין אם מדובר על רכב חדש או רכב משומש, סביר להניח שלא נרצה להציק לשאר הנוסעים באוטובוס עם רעש של פתיחת שקית חטיפים או לעיסת מסטיק. שיקולים אלו בכלל לא רלוונטיים ברכב משלנו, וכל שנותר לעשות הוא למצוא את המאכלים המשביעים והנגישים שלא ילכלכו את הכיסאות.

נשנושים: הזמן לירקות ופירות

נסיעות ארוכות הן תירוץ מעולה לגוון את התפריט הקולינרי ולהכניס לתוכו ירקות ופירות. מטבע הדברים צריך לשטוף אותם לפני שהם נכנסים לשקית או קופסה, אבל מאותו רגע והלאה הם זמינים עבורנו בכל רגע נתון. מלבד האמור לעיל, ירקות ופירות גם ישמרו על טריות – כל עוד מדובר בנסיעות בתוך ישראל ולא בטיול מחוף לחוף בארצות הברית או אירופה.

אוכל אמיתי: הבסיס הוא תמיד כריך

כריך יכול להיות פתרון קלאסי עבור מי שמתכנן נסיעה ארוכה ברכב פרטי, ותוהה מה הוא יאכל כאשר תחושת הרעב תתגבר. את הכריך אפשר לאכול ביד אחת, המקסימום של הלכלוך הם פירורים שניתן לאחר מכן לשאוב, וגם אין סכנה לריחות לא נעימים.

מנגד, גם את הכריך צריך לדעת איך להכין. עדיף לוותר על מיונז שעלול להתקלקל או על טחינה שכנראה תיזל, ולהעדיף תוספות יציבות יותר. כמו כן, חשוב לא פחות להתאים את אופי הכריך לקהל היעד ולהכין סנדוויצ'ים מיוחדים לילדים.

הפתעות ומתוקים: רק לא שוקולד

הכלל החשוב ביותר הוא להימנע מלהביא שוקולדים לנסיעות ארוכות. זה נראה אמנם אטרקטיבי לפני שיוצאים מהבית או כאשר עוצרים בתחנת דלק, אך מזג האוויר בישראל ממש לא מאפשר לצבור שוקולדים בתא המטען. בנוסף, אין טעם לנסות לאכול את השוקולד תוך כדי נסיעה, בלי ללכלך את הכיסא או לפחות את האצבעות. ניסיון לנקות את האצבעות אחרי השוקולד, כבר הופך להיות מסוכן ועדיף להימנע ממנו.

המתוקים המתאימים לנסיעות ארוכות הם אלו שלא מבוססים על שוקולד. כאן אפשר לבחור למשל בין מרשמלו, סוכריות טופי או כמובן חטיפים מלוחים. הדגש צריך להיות על שקיות קטנות שאפשר לפתוח בקלות, ועל מאכלים שלא יגרמו לחרדות מיותרות לגבי הריפוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר