היכן תחסכו בחופשה בחו"ל בחגי תשרי הקרובים – ואיזה שבוע הכי זול בגדול?

באשר לחבילות נופש יוון ממשיכה לרשום את הביקושים הגבוהים ביותר עם רודוס (בתמונה) וכרתים בראש הטבלה. צילום קוין דופמן – פקסלס
קבוצת התיירות גוליבר ניתחה את נתוני ההזמנות של ישראלים לחופשות בחגי תשרי תשפ"ד (2023) שמתקרבים וחושפת לאן הישראלים יטוסו, עם מי, מהם היעדים הזולים ביותר לחגים השנה בהשוואה לשנה שעברה, וגם מתי הכי משתלם לנפוש

מבחינת המחירים, מהשוואה בין מחירי חופשות בחגי תשרי 2023 לשנה שעברה, אפשר לראות שהמחירים השנה זולים במספר יעדים, גם בטיסות וגם בחבילות נופש לחו"ל. בגוליבר מציינים שמחירי המלונות בארץ בתקופה זו דומים למחירים בשנה שעברה.

לכמה זמן טסים

זמן הנופש הממוצע התארך משמעותית בחגים, עם 35% שיטוסו לעד 5 ימים, 30% שיטוסו לעד עשרה ימים, ו-35% שיטוסו ל-10 ימים ומעלה, מתוכן כמחצית מהחופשות זוגיות וכשליש בהרכבים משפחתיים. 

אחת הסיבות הבולטות להארכת זמן החופשה בהרכבים משפחתיים, היא השינוי בלוח החופשות במערכת החינוך. השנה לראשונה יהיה גשר בימי החופש של התלמידים בין יום כיפור וסוכות –  המשמעות היא שלילדים יהיו 15 ימי חופשה רצופים, מה שמוביל הרבה משפחות לנצל אותם לטובת חופשה רחוקה וארוכה יותר (כך למשל ניו יורק היא יעד מאוד מבוקש בתקופה זו).  

היעדים המבוקשים לטיסות

מבחינת היעדים המבוקשים ביותר לטיסות בתקופה זו – יוון מככבת עם כרתים ורודוס בראש טבלת הביקושים, אחריהן ניו יורק (שמומלץ לבקר בה ליותר משבוע, והחופשה בחגים מאפשרת זאת), באטומי ולרנקה.

את הפער החד ביותר במחיר רושמת רודוס עם ירידה של 46% במחיר בהשוואה לשנה שעברה. היעד המבוקש שהתייקר משמעותית, הוא רומא עם עלייה של 30% במחיר בחגי תשרי 2023 בהשוואה לשנה שעברה.

יעדי חבילות הכי מבוקשים

באשר לחבילות נופש, יוון ממשיכה לרשום את הביקושים הגבוהים ביותר עם רודוס וכרתים בראש טבלת הביקושים. אחריהן אנטליה, בירת "הכול כלול", פאפוס ובאטומי.

התנודות במחירים בהשוואה לשנה שעברה נמוכות יותר מאלה שמחירי הטיסות, אך עדיין בולטות, עם ההתייקרות הגבוה ביותר באטומי – 17%, לצד הירידה הגדולה ביותר במחיר – פראג  8%.

השבוע הכי זול

לצד האפשרות לבחור ביעדים ואתרים שהפכו לזולים יותר בחופשתכם בחגים, בגוליבר מציעים פתרון שיוזיל עלויות ליעדים השונים בעשרות אחוזים: השבוע הכי זול בתקופת החגים הוא השבוע שבין ראש השנה ליום כיפור. אין חופש רשמי באותו שבוע, ולכן המחירים צונחים משמעותית. בגוליבר ריכזו את הדילים המשתלמים בשבוע זה, והשוו אותם למחירים לאותם היעדים בחגים עצמם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר