המטבח הטבעוני של תאילנד

הספר שכולל 87 מתכונים מהמטבח הטבעוני של תאילנד הוא פרי שש שנות עבודה באיסוף המתכונים, בבדיקתם, ובמציאת הדרך הטובה ביותר להעביר אותם. צילום דניאל גרינפלד
בנוסף למתכונים תמצאו בספר גם מדריך מפורט לחומרי הגלם שמאפיינים את המטבח התאי הטבעוני ומידע על כלי עבודה, טכניקות בישול אופייניות ואיך להסתדר בתאילנד כטבעוני

המטבח הטבעוני של תאילנד

מאת עדי עליה

עריכה אורי שביט

עיצוב אבי בוחבוט

צילומים דניאל גרינפלד

הוצאה לאור עצמית של עדי עליה

מחיר הספר בגרסה מודפסת ובגרסת אונליין והזמנתו כאן

מי טובה יותר מאשר מחברת הספר כדי לספר עליו, אז רשות הכתיבה לעדי עליה: אני שמחה לבשר על יציאת הספר הטבעוני החדש שלי, הכולל 87 מתכונים נהדרים מהמטבח הטבעוני של תאילנד. הספר הוא פרי שש שנות עבודה באיסוף המתכונים, בבדיקתם, ובמציאת הדרך הטובה ביותר להעביר אותם לקוראים בישראל.

צילום דניאל גרינפלד
צילום דניאל גרינפלד

המתכונים בספר מגיעים משתי מסורות שונות. חלקם מתכונים תאיים קלאסיים, כמו קארי ירוק ופד תאי, וחלקם הגיעו לתאילנד מסין, השתרשו בה וקיבלו טוויסט תאי קטן. ההבדל בין שתי האסכולות יוצר ספר מגוון ועשיר בטעמים, עם מתכונים שחלקם מוכרים לכל חובב אוכל תאי, וחלקם יהיו חדשים לגמרי למי שלא התעמק בתחום. המבחר כולל תבשילי קארי ותבשילי קדרה, מרקים, סלטים, מוקפצים, נשנושים, קינוחים ועוד. את כולם אפשר להכין מחומרים שנרכשו בישראל. ברוב המקרים מספיק ביקור אחד בחנות למוצרים מהמזרח כדי להצטייד בחומרי הגלם הבסיסיים. חומרי גלם טריים ייחודיים אפשר להשיג היום אצל לא מעט ירקנים בישראל, בין השאר ביום טוב 10 בשוק הכרמל, בחנויות הפיליפיניות ליד התחנה המרכזית בת"א, ובעוד ערים מרכזיות (למשל ברחוב החלוץ בחיפה), או אונליין אצל עלה עלה.

צילום דניאל גרינפלד
צילום דניאל גרינפלד

בין המתכונים בפרקי הספר: אורז – אורז בחלב קוקוס ובצלי שאלוט פריכים, סלטים – סלט כדורי אורז ועשבי תיבול, קארי ותבשילי קדרה – קארי אדום עם שעועית ירוקה וטופו, מרקים – טום יאם חלב קוקוס עם כרוב ופטריות, מוקפצים – אטריות מוקפצות ברוטב סויה עם ירקות וטופו, מטוגנים – עלי סיגר במילוי וטריות ונבטים, נשנושים – תירס צלוי בחלב קוקוס, מטבלים – משחת צ'ילי קלויה, רטבים קרים – רוטב שעועית מותסס וג'ינג'ר, קינוחים וחטיפים – פניני טפיוקה בחלב קוקוס ופירות.

צילום דניאל גרינפלד
צילום דניאל גרינפלד

בנוסף למתכונים תמצאו בספר גם מדריך מפורט לחומרי הגלם שמאפיינים את המטבח התאי הטבעוני, ומידע על כלי עבודה, טכניקות בישול אופייניות, ואיך להסתדר בתאילנד כטבעוני. בעבודה על הספר שיתפתי פעולה עם כמה אנשים מצוינים: העורכת אורי שביט, המעצב אבי בוחבוט, הצלם דניאל גרינפלד והטבחית ּפּו סוֹבְּגַנְגיט, שהכינה את המנות לצילומים. הדפסת הספר התאפשרה בזכות מאות תומכים בפרויקט ההדסטארט שלי.

צילום דניאל גרינפלד
צילום דניאל גרינפלד

אני מקווה שהספר יעזור לכם להיחשף לטעמים, לצבעים ולטכניקות הבישול שמאפיינות את המטבח התאי, וייתן לכם שפע של רעיונות חדשים לשימוש בחומרים מוכרים ופחות מוכרים. אם בישלתם מתכונים מתוך הספר, אשמח מאוד לשמוע איך יצא – [email protected].

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר