מטבח של שלום – ספר בישול טבעוני מהמטבח הערבי

הספר מציע שפע של מנות עיקריות, ראשונות וקינוחים טבעוניים ובריאותיים, וכן הפתעות נוספות מהמטבח הערבי העשיר
ספרה החדש של כיפאח דסוקי מציג את טעמיו של המטבח הערבי הטבעוני, ועושה זאת בעברית ובערבית גם יחד

מאת כיפאח דסוקי

צילום: שלו מאן

עריכה בעברית: שירי ברוק־שגיא

עריכה בערבית: אסמא אגבארייה־זחאלקה

המחיר: 140 ₪  לספר מודפס, 70 ₪ לספר דיגיטלי

ניתן לקנות בסטימצקי, צומת ספרים ובאתר

הספר מחולק לשלושה פרקים: "הכפר", "תל אביב" ו"פראג" בהתאם לתחנות שעברה מחברת הספר בחייה
הספר מחולק לשלושה פרקים: "הכפר", "תל אביב" ו"פראג" בהתאם לתחנות שעברה מחברת הספר בחייה

"שלום עם בעלי חיים ושלום בין אנשים זה מה שהספר מביא דרך מתכונים", מצהירה כיפאח דסוקי, מחברת הספר: 'מטבח של שלום'. דסוקי, טבעונית חדשה יחסית ובשלנית וותיקה, החליטה להוציא אל האור את קסמי המטבח הערבי הטבעוני, מתוך מטרה ברורה: "מעבר לשלום עם בעלי חיים ועם הסביבה, שאנחנו מחרבים כל הזמן עם המפעלים ועם התעשייה האכזרית של בעלי חיים, חשבתי לכתוב את זה בערבית ובעברית כאות לדו קיום. אמנם רעיון השלום הפוליטי בארץ נראה מאוד רחוק וקשה להשגה בגלל ההנהגה הפוליטית והדתית שקיימת בישראל ובפלסטין במקביל, אבל אוכל ומוזיקה הם מאחדי תרבויות. יהודי וערבי יכולים לדבר על אוכל ומוזיקה שעתיים בלי לריב. חשבתי שבעזרת הספר אני אזרע פינת שלום קטנה וורודה".

דסוקי, טבעונית חדשה יחסית ובשלנית וותיקה, החליטה להוציא אל האור את קסמי המטבח הערבי הטבעוני
דסוקי, טבעונית חדשה יחסית ובשלנית וותיקה, החליטה להוציא אל האור את קסמי המטבח הערבי הטבעוני. צילום שלו מאן

הספר מחולק לשלושה פרקים: "הכפר", "תל אביב" ו"פראג" בהתאם לתחנות שעברה מחברת הספר בחייה: ילדות בפרדיס, לימודים באוניברסיטת תל אביב, ומגורים עכשוויים בפראג. בהקדמה לספר היא כותבת: "בשלוש התחנות בחיי עברתי תהליך ארוך, מפותל ורב מכשולים. חוויתי לילות לבנים וכריות ספוגות דמעות לצד רגעים גדולים של צחוק וחיוכים". בהתאם לכך, בכל פרק מופיעים מתכונים ומנות מגוונות שליוו את חייה ועיצבו את אישיותה.

הספר מציע שפע של מנות עיקריות, ראשונות וקינוחים טבעוניים ובריאותיים, וכן הפתעות נוספות מהמטבח הערבי העשיר, וריאציות יצירתיות טבעוניות למתכונים ערביים קלאסיים כמו מנסף וכנאפה. המתכונים מתאימים גם לבשלנים בתחילת דרכם, והמידות המופיעות בו הן של כוס, כפית וכף – מידות בישול ביתיות ונוחות לשימוש הבשלנים. התוצאה הכוללת היא ספר עם מתכונים טבעוניים מעוררי תיאבון, מאתגרים וטעימים, שמרחיבים את הקולינריה הטבעונית למחוזות חדשים.

בין המתכונים: בפרק הכפר – כרוב ממולא (מלפוף), קובה בורגול טבעוני, מלוחיה וקינואה שחורה; בפרק תל אביב – מאכל טורקי של כיסוני בצק (מנטי), חצילים ברוטב עגבניות, חומוס ונענע (מסקעה), סופגניות ממתק (עוואמה); בפרק פראג – גולש של אפונה ונתחי סויה (באזילה מע סויה), תבשיל חיטה מעושנת (פריקה מפלפלה), כיסוני בצק ברוטב יוגורט טבעוני (שישברק).

על כיפאח דסוקי: ילידת 1987, גדלה בכפר פרדיס, בוגרת אוניברסיטת תל אביב בחוג לריפוי בעיסוק. מתגוררת בפראג ומתחילה לימודי מגדר לתואר שני. פמיניסטית, טבעונית, ליברלית ופעילה חברתית. בשלנית וכותבת שירה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר