הסטארט אפVillage-in-a-box ייצג את ישראל בתחרות CHIVAS THE VENTURE העולמית באמסטרדם

Village-in-a-box מספק את כל התשתית הדרושה לדיור בר-קיימא ובר-השגה כפתרון הוליסטי. צילום ליאור גולדסאד

יצרנית הוויסקי שיבאס ריגאל מקיימת השנה בפעם החמישית את תחרות CHIVAS THE VENTURE  הכלל עולמית, שמאתרת את היזמים החברתיים המבטיחים ביותר. לאור ההצלחה של התחרויות הקודמות, גם השנה הייתה נציגות ישראלית בתחרות בה מוענקים פרסים בהיקף כולל של מיליון דולר לפיתוח המיזמים הזוכים. מעל 6,000 מועמדויות מרחבי העולם התקבלו לתחרות של שיבאס השנה, כאשר מיזם אחד ייצג כל אחת מ-30 המדינות שישתתפו באירוע הגמר הגדול של Chivas The Venture באמסטרדם בחודש מאי הקרוב. גם השנה מובילה ישראל עם 40 מועמדים שנרשמו לתחרות בהשוואה ל-30 המדינות המשתתפות, ומדורגת במקום השני במספר הנרשמים בעולם. במסגרת שבוע אקסלרטור' שייערך באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית שבלונדון, יחשפו 30 המיזמים הסופיים שיתחרו על הפרס בשווי מיליון דולר לפיתוח המיזם החברתי המבטיח.

אסתר ברק לנדס (מימין), ססיל בליליוס והיזמים יוני הרן וויקטור חג'ג'. צילום ליאור גולדסאד
אסתר ברק לנדס (מימין), ססיל בליליוס והיזמים יוני הרן וויקטור חג'ג'. צילום ליאור גולדסאד

הסטארט אפ Village-in-a-box  של היזמים יוני הרן וויקטור חג'ג' נבחר מבין חמישה מתמודדים שהגיעו לגמר המקומי לבחירת המיזם החברתי המבטיח ביותר, עם מוצר שמספק את כל התשתית הדרושה לדיור בר-קיימא ובר-השגה, כפתרון הוליסטי של מערכות תשתית מבוססות אנרגיה מתחדשת, מערכות גידול מזון וטכנולוגיות קלינטק לטיפול במים ופסולת, ונועד להדגים את הוכחת היכולת להקים שכונות גם באזורים בהן לא קיימת תשתית מדינית כלל וכחיזוק לשכונות וכפרים קיימים.

שי ראשוני ז"ל, חולה ALS שהיה מייסד משותף של EyeControl ונתן השראה למיזם. צילום מהאתר
שי ראשוני ז"ל, חולה ALS שהיה מייסד משותף של EyeControl ונתן השראה למיזם. צילום מהאתר

Village-in-a-box נבחר ע"י צוות השופטים של התחרות בישראל, שכלל בין השאר את אסתר ברק לנדס – מנכ"לית ומייסדת חממת Nielsen Innovate לשעבר, וססיל בליליוס – מייסדת ושותפה-מנהלת של קרן אימפקט פירסט להשקעות טכנולוגיות-חברתיות. זו לא זכייה ישראלית ראשונה בתחרות. בגמר שנערך לפני שנתיים בלוס אנג'לס, זכה  הסטארט-אפIntendu  של היזמית סון פרמינגר במקום השלישי, וקיבל 50,000 דולר לפיתוח המיזם שלו. ב- 2016 הגיעו היזמים אור רצקין, איתי קורנברג ושי ראשוני מהסטארט-אפ EyeControl במקום השלישי מתוך 30 מועמדים בגמר בניו יורק בפרס, וקיבל 132,000 דולר לפיתוח המיזם שלו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר