התחזיות של Booking.com לענף התיירות לשנת 2023

השאיפה של בוקינג.קום לשנה הבאה ולזו שאחריה היא להמשיך לעזור ליהנות מחוויית התיירות בצורה יותר מותאמת אישית
בעידן הפוסט קורונה צצים טרנדים חדשים בענף התיירות: מיציאה לטיולים ווירטואליים דרך חופשות באזורים מבודדים, מפגשים עם תרבויות אחרות שישאירו הלם תרבות, יעדים שיעוררו רגשות נוסטלגיים ועד חופשות בריאות וארוטיקה– פלטפורמת התיירות הדיגיטלית ערכה את המחקר השנתי שלה ומצאה טרנדים תיירותיים חדשים

על פי הנתונים של חברת התיירות Booking.com, אנשים רבים ברחבי העולם מרגישים הרבה יותר אופטימיים בנוגע לאפשרות שיצאו לטיול או לחופשה במהלך 2023, בהשוואה ל- 2022. אף על פי שעדיין יש חוסר יציבות מסוים ברחבי העולם בכל הנוגע לענף התיירות, 66% מהישראלים מודים כי עדיין בוער בהם הרצון לצאת לטייל, ובכוונתם לממש זאת. שינוי מסתמן – הסתגלות למצב החדש. אם הסיפור המרכזי של 2022 היה חזרתו של ענף התיירות לחיים, בשנת 2023 הדגש יהיה על המצאת הענף מחדש בצורה יצירתית.

 כדי להבין כיצד עולם התיירות ימציא את עצמו מחדש ב-2023, קיימה Booking.com מחקר מקיף בשיתוף יותר מ-24,000 תיירים ותיירות מ-32 מדינות וטריטוריות, שעל על בסיסו שילבה את התובנות שלה כפלטפורמת תיירות דיגיטלית מובילה – במטרה להציג כיצד משתנים הצרכים של התיירים בזמן שהם מנסים להסתגל לשינויים שעוברים על העולם, ולחשוף שבע תחזיות על ענף התיירות הגלובלי.

חוויית הישרדות והתבודדות

 בקתות עץ מכוסות רשתות הסוואה, ארוחות על טהרת המדורה ומצפנים שמראים את הדרך – ב-2023 אנשים יחפשו הזדמנויות להיעלם מהמפה ולהתבודד, כפי שלא ראינו בעבר. אחרי כמה שנים כאוטיות עם אסונות טבע, חוסר יציבות פוליטית ומגפה גלובלית, יש כאלה שאיבדו את האמון בעולם ובחיי הנוחות המודרניים. כמעט מחצית מהתיירים הישראלים (43%) רוצים ליהנות מחוויית תיירות בסיסית ופשוטה יותר. 55% מהישראלים רוצים לצאת לחופשות באזורים מבודדים, כדי לברוח מהמציאות ופשוט להתנתק ולהרגיש איך זה לחיות את החיים כשעומדים לרשותך רק הדברים ההכרחיים ביותר (43%). התיירים והתיירות הישראלים גם מתכוונים לנצל את החופשות של 2023 כדי ללמוד כישורי הישרדות (56%), כמו למשל איך להפיק מים נקיים (46%), להדליק אש בלי חומרי בעירה (43%), ללקט מזון בטבע (43%), ואפילו כיצד להתכונן לאפוקליפסה (43%).

 בתוך כך אפשר לצפות שנראה יותר מקומות אירוח אקולוגיים וידידותיים לסביבה, בהם יתארחו יותר אנשים שבאים מהעיר אשר סובלים משחיקה יומיומית ומחפשים פשטות. אנו גם צפויים לראות מקומות אירוח שמדריכים את האורחים והאורחות כיצד לדאוג לעצמם במהלך השהייה – למשל איך להשיג חומרי גלם ולהכין ארוחות באופן עצמאי.

 בקרב 54% מהישראלים יש תפיסה שהמשמעות של חופשות כאלה היא לוותר על מותרות. אך לצד זאת יש גם רצון לשלב בין העולמות – 54% מהמטיילים הישראלים שוקלים לצאת לחופשה או טיול שיאפשרו להם 'להיעלם מהמפה, רק אם השהייה תהיה במקום אירוח מפנק. השאלה היא עד כמה אנשים יהיו מוכנים להתנתק באמת. על פי הנתונים, ל-59% מהישראלים יש דרישה שעליה הם לא יוותרו במסגרת "היעלמות מהמפה' ב-2023 – הם חייבים שתהיה להם גישה לטלפון ולאינטרנט ביעד.

 טיולים וירטואליים

 כמעט מחצית מהישראלים (47%) אומרים שבשנה הבאה הם ישתמשו במציאות כדי למצוא השראה לטיול הבא שלהם. בכלל נראה כי במהלך 2023 ייכנס עולם התיירות ייכנס משמעותי אל המרחב הווירטואלי והתלת-ממדי במטאברס (Metaverse) שמתפתח ומשתנה ללא הרף. 43% מהישראלים העידו כי היו רוצים להתנסות בחוויה תיירותית של כמה ימים באמצעות מציאות מדומה או מציאות רבודה. בשבילם מרחב המטאברס לא ישמש רק כדי לבחון את החוויה לפני הקנייה, אלא הם רואים בו גורם שיוכל להעשיר אותם בידע, יבדר אותם, ויפתח עבורם את הדלת להרפתקה.

נראה כי תיירים יעזו יותר בבחירות שהם מבצעים בעת תכנון חופשה בחיים האמיתיים, אחרי שחוו אותה קודם עם האווטארים שלהם בגרסת המטאברס – פונקציה שימושית במיוחד למי שחוששים לנסות דברים חדשים. בהתאם לכך, מעל למחצית מהישראלים (55%) אמרו שיש סיכוי גבוה יותר שהם ייסעו ליעדים שלא שקלו לבקר בהם בעבר, אם יוכלו לחוות אותם קודם בצורה וירטואלית. למרות זאת מעל מחצית מהישראלים (54%) מאמינים שחוויה וירטואלית לא תספק אותם, והם ירצו בכל זאת לבקר פיזית ביעד בשלב מסוים.

מחפשים הלם תרבות

 נראה כי העולם מוכן לקפוץ לתוך ים של תרבויות וחוויות חדשות ומרתקות. 47% מהמטיילים הישראלים רוצים לחוות ב-2023 הלם תרבות אמיתי, למשל לנסוע ליעד עם תרבות ושפה שונות לחלוטין (57%), או לטייל בערים פחות מוכרות שעדיין נמצאות מתחת לרדאר של המטיילים (30%).

 ב-2023 נחפש חופשות ייחודית שיטלטלו, יפתיעו וירגשו אותנו. 78% מהישראלים מצפים לחוויית תיירות שתוציא אותם מאזור הנוחות, ותדחוף אותם לקצה. סביר שהדבר יביא לכך שאנשים ייקחו את החופשה שלהם לאקסטרים. למשל, מחצית מהישראלים (50%) שמו לעצמם למטרה לטעום את המאכלים האקזוטיים ביותר בעולם, כמו פלפל הצ'ילי הכי חריף, בעוד 43% העידו כי יחפשו אחר חווית חופשה מעולם אחר עם סיורים לחיפוש עב"מים. בין אלה שלא מתכוונים ללכת עם הזרם במהלך החופשה הבאה שלהם, 40% מהישראלים ציינו כי הם רוצים לקנות כרטיס בכיוון אחד ב-2023, וללכת בעקבות האינסטינקטים שלהם לאן שאלה ייקחו אותם.

רומנטיזציה לימים עברו

על רק חוסר היציבות הגלובלי והתשוקה לאסקפיזם, 88% מהמטיילים הישראלים מתכוונים למצוא חוויות תיירות מהסוג שיזכיר להם זמנים פשוטים יותר, ונראה כי יחפשו לצאת לחופשות נוסטלגיות. חופשות כאלה מציעות למטיילים את האפשרות לחיות מחדש תקופות יפות יותר, ובשנה הקרובה נראה שהן הולכות להיות חלק נכבד מאוד מתכנוני החופשה של המטיילים בעולם. מנתוני המחקר עולה כי יש רצון עז להתמסר לעידן בו הטכנולוגיה עדיין לא שלטה בעולם אפילו אצל דור הY ודור ה-Z שמעולם לא חוו מציאות כזאת. כחמישית מהישראלים (21%) רוצים לחוות חוויות שיעוררו אצלם זיכרונות מרגשים מפעם, כמו למשל ביקור באתרים תיירותיים או באטרקציות שהופיעו בסרטים אייקוניים מהעבר, או נסיעה באוטובוס כאמצעי תחבורה עיקרי כדי להרגיש שוב תחושה של ביחד, כמו בטיולי בית ספר. גם את הרצון לחופשת של רוגע ומנוחה מחליף החשק לחזור ולשחק כמו פעם, כאשר ישראלים רבים (63%) מעידים כי הם מחפשים להעלות את רמות האדרנלין בפארקי שעשועים ופעילויות כמו חדרי בריחה, משחקי חפש את המטמון, ובניית מבצרים עם קוביות משחק ענקיות.

 נראה כי בזמן הקרוב תהיה עלייה בבחירה של יעדים שהיו פופולריים בשנות ה-80 וה-90, כמו בודווה במונטנגרו, או בולצאנו באיטליה שהפכה פופולרית בזכות שווקי הרטרו שנפתחים בחג המולד. תיירים ותיירות מדור ה-Y יהיו הראשונים להזמין מקומות אירוח עם קונספט תקופתי, במטרה לחזור אחורה בזמן לתקופות יקרות לליבם. 54% מהתיירים בכל העולם מספרים כי נראה שיבחרו לעשות זאת ביחד עם המשפחה, בהתחשב בכך שחופשות שכוללות איחוד משפחתי של מספר דורות, נמצאות בראש רשימת החופשות המתוכננות שלהם לשנת 2023.

חופשות בריאות וארוטיקה

ב-2023 ייקח עולם התיירות לשלב הבא את כל מה שקשור ב-Wellness – בריאות הנפש, הגוף והנשמה. גישה זו תכלול מרדף אחרי שלווה ועונג – גם אם בשבילים פחות קונבנציונליים. הרצון להגיע לאיזון, מוביל לכך שחופשות מדיטציה ומיינדפולנס הפכו פופולריות יותר מתמיד בקרב התיירים והתיירות הישראלים (40%). 38% מהישראלים מתכננים למצוא שלווה במהלך ריטריט שתיקה, ו-43% מתכוונים לקחת לעצמם פסק זמן שיאפשר להם לדאוג לבריאות הנפש, ישים דגש על בריאות טרנספורמטיבית, ויעזור להתמודד עם מצבי חיים כמו גיל המעבר או היריון. בהקשר זה, 37% מהישראלים ישמחו לנסות חוויות שונות שעשויות לכלול שימוש בחומרים אלטרנטיביים, כחלק מהרצון לטפח את בריאות הנפש והגוף במהלך החופשות והטיולים שלהם ב-2023.

 מסתבר כי ישראלים לוטשים עיניים גם לחופשות אירוטיות – דבר שמעניין 44% מהישראלים. ב-2023 צפויים להיכנס למיינסטרים גם ריטריטים לפוליאמורים, סדנאות פרקטיקת שליטה אירוטית וריזורטים שעוזרים לאנשים לחקור פטישים שונים בדיסקרטיות.

מהשחיקה של היומיום לחופשת חברה שלא רואים כל יום

אחרי שהתנסו במדיניות עבודה מהיכן שרוצים, שהפכה לנפוצה כמעט כמו חופשה שנתית, העובדות והעובדים מעדיפים יותר ויותר להקדיש את זמן החופשה אך ורק לאסקפיזם מוחלט. רבים מהנשאלים הישראלים (59%) רוצים שהחופשות שלהם ב- 2023 יהיו נטולות עבודה לחלוטין. למרות זאת, 57% מהישראלים העידו שהם אמנם לא מעוניינים לעבוד במהלך חופשה, אבל כן ישקלו בחיוב לצאת לנופש של אנשי החברה.

 בהקשר זה, נראה כי ב- 2023 נסיעות העבודה יחזרו לסדרן. אבל בשונה מנסיעות עבודה שהתרגלנו לראות לפני הקורונה, העובדים מחפשים גם לשלב הזדמנויות לגיבוש עם שאר הצוות פנים מול פנים – והרחק מהמשרד, מה שמעיד על ביקוש הולך וגובר לנסיעות עבודה שמשלבות בין עסקים להנאה. כך, 51% מהישראלים מצפים שהמעסיקים שלהם יתכננו עבורם נסיעות עבודה שיחברו בין אנשים 'במציאות'. 59% מהישראלים אמרו שהיו רוצים שהמעסיקים ישקיעו בנופשי חברה את הכסף שנחסך לארגון בעקבות המעבר לעבודה מרחוק או למודל עבודה היברידי. בתגובה לכך, ב-2023 נראה עלייה בפופולריות של יעדים חדשים שיארחו יותר נופשי חברה, דבר שיניב גם לחברות עצמן רווח לא קטן לאחר ש-57% מהישראלים ציינו כי הם מאמינים שביקור במקומות חדשים יעניק להם השראה ויסייע להם להיות יותר פרודוקטיביים בעבודה.

מחוסנים כדי לבזבז

על רקע חוסר הוודאות הכלכלי שחווה העולם, ב-2023 התיירות והתיירים ימשיכו להעניק חשיבות גבוהה לחופשות וטיולים בחייהם, אבל ישימו דגש רב יותר על ניצול חכם של התקציב ועל בניית סדר עדיפויות. 53% מהישראלים רואים בהשקעה כספית בחופשה דבר שנמצא בראש סדר העדיפויות שלהם.

רוב הנשאלים הישראלים (65%) שרוצים לוודא כי הם מפיקים את המקסימום מכל שקל. ב- 2023 נראה כיצד הכסף משפיע על תוכניות החופשה. יהיו אנשים שיתכננו את תקציב החופשה שלהם עם יד על הדופק ויחפשו אחר דילים אטרקטיביים, ינסו למצוא טריקים שונים לחיסכון, ויחפשו לנפוש בתקופות המשתלמות ביותר (58% מהישראלים). תיירות ותיירים גם ישימו יותר דגש על התמורה למחיר בעזרת הנחות וחברות בתוכניות שונות שמקנות הטבות כמו זו של בוקינג.קום (55% מהישראלים). מחצית מהישראלים (50%) ינסו לחסוך כסף באמצעות בדיקה של יעדי חופשה בתאריכים מחוץ לעונות המבוקשות ביותר, או בחירה במסלולים ארוכים יותר שיוזילו את העלויות, בעוד שהרוב (58%) יתכננו את הנסיעה יותר זמן מראש בתקווה למצוא דיל אטרקטיבי יותר. 56% מהישראלים מאמינים שהדרך הכי חכמה לנצל את התקציב היא לצאת לחופשה אחת ארוכה או לכל היותר שתיים, במקום לכמה חופשות קצרות.

בהקשר זה, הרבה תיירות ותיירים מוכנים באופן מפתיע גם להוציא יותר על הדברים שהכי חשובים להם בחופשה. מעט מעל למחצית מהישראלים (51%) מודים שהם מתכננים לפרגן לעצמם יותר בכל מה שקשור להוצאות במהלך החופשה, כדי לפצות על הזמן בו לא יכלו לנפוש בשנים האחרונות. 54% מהישראלים מתכוונים אפילו לבזבז כסף בשפע, כדי לוודא שהם מפיקים את המקסימום מהחופשה ולהבטיח שתהיה שווה את זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר