וודקה טיטו'ס בטעימה עיוורת – חוויה מיוחדת

שגריר המותג הירמן אסנדי מסינגפור הנחה את הטעימה והכין קוקטיילים על בסיס הוודקה של המותג
וודקה היא משקה חריף חסר צבע המופק באמצעות התססה וזיקוק, בדרך כלל של דגנים או תפוחי אדמה, מים ואתנול (אלכוהול). שיעורי האלכוהול בוודקה נעים בין 30% ל- 70%

המושג "טעימה עיוורת" כאשר ביין עסקינן, היא טעימה בה מוגשים לטעימה יינות בכוסות ללא סימון התווית וסוג היין, פרט לצבעו הנראה לעין. אבל טעימה עיוורת של וודקה, שבלאו הכי היא משקה ללא צבע , היא ענין נדיר. השבוע השתתפתי בטעימה עיוורת אמיתית של מותג הוודקה האמריקאי טיטו'ס –TITO’S, במרכז "נא לגעת" בנמל יפו. זהו מרכז יחידי מסוגו בעולם, מקום  לשילובם בחברה של אנשים עם מוגבלויות, ובמה למפגש בין הקהל הרחב ותיאטרון של אנשים חרשים, עיוורים, ועיוורים חרשים. טעימת הוודקה נעשתה בחדר חשוך לחלוטין. אפילו שעונים מאירים וטלפונים סלולריים הופקדו בלוקרים טרם הכניסה לאולם.

צילום דני דין
צילום דני דין

כל זה בשל מה? יקבי כרמל מייבא ארצה את הוודקה הכשרה מארה"ב, שם החברה המייצרת אותה עוסקת במיזמים פילנטרופיים המנסים לתרום לכך שהעולם יהיה מקום טוב יותר –פילנטרופיה אותה מוביל הבעלים של המותג, ברט "טיטו" בברידג', שכמו אמריקאים עשירים רבים, מפנה לצד הצלחתו העסקית כספים ותרומות נכבדות גם למיזמים המחזירים לחברה בה צמח. ברוחו של הבעלים טיטו, תתקיים במרכז נע לגעת, סדרת מופעי מוזיקה שיבוצעו על ידי אמנים  מובילים ומופעי סטנד אפ חרשים, אשר יתקיימו בחושך באולם המופעים של המרכז. ההכנסות ממכירת קוקטייל של טיטו ומכירת בקבוקי וודקה בחנויות, ייתרמו גם כן לפעילות.

צילום דני דין
צילום דני דין

וודקה היא משקה חריף חסר צבע, המופק באמצעות התססה וזיקוק, בדרך כלל של דגנים או תפוחי אדמה, מים ואתנול (אלכוהול). שיעורי האלכוהול בוודקה נעים בין 30% ל- 70%. עיקר תפוצת הוודקה ברוסיה, פולין והארצות הבלטיות, שם קר מאוד בחורף, והוודקה עזרה לחמם את גופם ונפשותיהם של אזרחי ארצות מסך הברזל בימים רחוקים יותר שלפני נפילת הקומוניזם. אז הייתה הוודקה משקה זול וזמין, וקל להכנה כמעט בחצרות כל בית בכפר. עם השנים החלו להפציע בעולם וודקות פרימיום ידועות שם, עם מיתוג ומחירים גבוהים: אבסולוט השוודית, גריי גוס הצרפתית, ואן גוך ההולנדית, ועוד כהנה וכהנה.

צילום דני דין
צילום דני דין

וודקה TITO’S עשויה בעבודת יד, ומיוצרת מתירס – ולא מחיטה או שעורה כמקובל. התירס, שארה"ב היא המגדלת הגדולה שלו בעולם, מתקתקה מעט. זו הוודקה היחידה בעולם שנוסף להיותה כשרה, היא גם נטולת גלוטן ואין בה תוספות של טעמי לוואי. היא מיוצרת באוסטין טקסס מאז 1966 בזיקוק דודי מסורתי, עם מספר זיקוקים עד להשלמת הכנתה. לפי אנשי יקב כרמל, טיטו'ס היא הוודקה הנמכרת ביותר בארה"ב, וישראל היא אחת המדינות המעטות בה נעשה שיווק של הוודקה האמריקאית הפופולרית כל כך.

צילום דני דין
צילום דני דין

בטעימה השווינו באופן עיוור את טעמי הטיטו לוודקה אבסולוט ולגריי גוס. הוודקה של טיטו הייתה הטובה משלושתן – עדינה יותר, עם מעט מתיקות בסיום. אפשר ליהנות משתייה של המשקה הנקי, והיא מעולה בעירובי קוקטיילים. בארוחה לאחר הטעימה שתינו קוקטיילים מצוינים שהוכנו ע"י שגריר המותג, הירמן אסנדי מסינגפור, שהנחה את הטעימה והכין לנו ממיטב הקוקטיליים  אותם הוא מכיר מעיסוקו במשך שנים רבות בעולם המשקאות החריפים.

מחיר וודקה טיטו'ס: 120 ₪ לבקבוק של ליטר, 100 ₪ לבקבוק של 700 מ"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר