יין כשר לזאב דוניה – הגם אתה ברוטוס?

היין הכשר מבית זאב דוניה ולא יקב סוסון ים, שהוצע למכירה בכמות מוגבלת ונעשה ביקב עגור, מצביע לדעת אלון גונן על הפרחת בלון ניסוי לדברים גדולים יותר שאולי מתבשלים אצל דוניה

האמת הופתעתי, ואותי קשה להפתיע – הוצע למכירה יין כשר מבית מדרשו של זאב דוניה, האאוטסיידר של ענף היין הישראלי. העמוס עוז, אותו אב מלומד שלצערי הרב לא מסוגל להיות דספוטי. דוניה הוא היינן שהכי מזוהה עם האנטי דתי ואנטי ממסדי, האיש שמגחך בריש גלי על ייננים מסורסים, הוא הפרה הקדושה של הענף, היינן הבועט בכל אומנותו (skill). אותו איש משחק פתאום משחק כפול, ולא מכיר באינטליגנציה של לקוחות שמלווים אותו שנים.

הסירה הכשר בחתימת זאב דוניה. צילום זאב דוניה

היין שהוצע למכירה בכמות מוגבלת ונעשה ביקב עגור, מצביע לדעתי על הפרחת בלון ניסוי לדברים גדולים יותר שאולי מתבשלים אצל דוניה. היינן המבריק אייל דרורי, עזב לאחרונה את יקב סוסון ים, ועבר ליקב עגור הכשר, בו נעשה היין האמור.

אייל דרורי. צילום איתי להט מדף הפייסבוק

אלעד כץ הוא המנכ"ל הכי רציני בענף, ובכישרון רב הצליח במספר מהלכים מבריקים ובזמן קצר, להפוך את יקב עגור המנומנם ליקב שוקק חיים, והבאתו של דרורי לעגור כיינן ראשי הייתה מכה לזאב דוניה. יכול להיות שהיין הכשר של דוניה שיוצר בעגור, הוא סוג של נזיד עדשים שניתן לזאב עבור דרורי?
איך היין אתם שואלים? אכן ביקב עגור תמיד היה ועדיין יש משגיח כשרות מוכשר מאוד, בטעימה  הלַיָּם של יקב עגור מאוד מזכיר את הכשר של דוניה.

העורך רני רוגל מוסיף: שאלתי את זאב דוניה למה יין כשר? האם בדיקת שטח להכשרת היקב בהמשך – מסיבה כלכלית מן הסתם? שעשוע חד פעמי? תשובתו של זאב: "אין סיפור מאחורי היין הכשר. סורי. לא שעשוע ולא נעליים. עודף יבול. טריוויאלי לגמרי".

תגובה אחת

  1. שוד ושבר, זאב דוניה הפסיק להיות אנטי דתי? מייצר יין שגם חובשי כיפה, שומרי הלכה יוכלו להכניס לפיהם הגלותי הדוחה, רחמנא ליצלן? להיכן נעלמו העקרונות של פירוד ישראל ושנאת האחר? אכן בוגד אמתי ותוקע סכינים בגב ההגמוניה! זה לא סתם ברוטוס, זה 'יהודה איש קריות'…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר