זה לחם

זה לחם?
זו פסטה?
זה פסח!

בני ישראל נדדו 40 שנה במדבר ובין עצירה לעצירה מיהרו להכין אוכל שישביע את רעבם, יחזק את רגליהם להמשך המסע ויחמם את גופם.
אם הם היו יודעים שיצא מזה חג הם לבטח היו משקיעים קצת יותר, גם אם זה היה כרוך בלקיחת סיכון שיתפסו על ידי המצרים.
אבל הם לא… ואנחנו כן.

בחלוף השנים, מיטב השפים בעולם הקולינרי חקרו, ניסו ויישמו מתכונים כשרים שכיום מקשטים את שולחן החג ומעשירים את שבוע חול המועד במטעמים משביעים שנראים דומים למנות של שאר ימות השנה ולעיתים אף טעימים יותר ונכנסים לשולחן השבת או סתם יום של חול.
כמעט כל שנה מתגלה מנה חדשה שהומצאה ונוסתה לפני שהגיעה אל שולחן החג ובכך פותחת רעיונות לעוד ועוד מנות בעתיד.
בכל בית יש מנהגים והלכות שדייריו צברו עם השנים מבית אבא ולא בהכרח יסכימו מיד עם השינוי הקולינרי למראית עין. אך עם הזמן, ההבנה הרווחת שזה כשר מחלחלת ומשנה לשנה נראים יותר בתים מודרנים נהנים מהחג כהלכתו וממגוון רחב יותר של מאכלים.

אחד המצרכים שחסרונם הורגש כל שנה הוא הפסטה על כל צורותיה.
פנה, ספגטי, פרפדלה או פתיתים שמילאו ארוחת צהריים במהלך השבוע, נעלמים מהנוף למשך שבוע וההרגשה היא נצחית. אחרי הכל, שבוע ימים זה נצח לחובבי הפחמימות.
הפסטה, העשויה מתערובת של קמח תירס צהוב ולבן, מקבלת מראה ומרקם כשל הפסטה היומיומית וההשקעה בשילוב הרוטב משאירה את הסועדים פעורי פה.

מנת הפסטה פנה כשרה לפסח עם פטריות וערמונים בשמנת ויין לבן משאירה כל חובב פסטה עם צלחת ריקה ותהייה, כיצד זה קרה שאכל פסטה בחג המצות?!

גם מנת הספגטי כשר לפסח בראגו בולונז, בכיכובו של הספגטי מבית ברילה, משאירה צלחת ריקה וגורפת מחמאות רבות.

מלבד הפסטות, שנעלמות למספר ימים, גם חסרונו של הלחם על כל צורתו מורגש. למזלנו הטוב, עוד מנה נחטפת שאפשר לפגוש בפסח ולאמץ אותה לשאר ימות השנה כחטיף מהיר, היא לחמניות טופו ללא גלוטן, כשבתוך התערובת ניתן להוסיף זיתים, תירס, עלים ירוקים קצוצים ועוד.

"המבורגר/שניצל" כשר לפסח – שניצל שהתחפש להמבורגר, או אולי המבורגר שהתחפש לשניצל, מה שבטוח זו מנה טעימה המדמה בציפוי ה״שניצל״ לחמניה העוטפת את ההמבורגר ושומרת על כל הטעמים יחד עד לביס המושלם.

מנת הניוקי פריזאי ברוטב חצילים שרופים ועגבניות שרי יכולה להיות מוגשת בכל ימות השנה, אך יש שיאמרו שטעמה מקבל תפנית חיובית בזמן חג הפסח, ואנחנו מאמינים.

הגאונות הקולינרית עולה שלב ולאפה כשרה לפסח זה לא רק עוד משחק של מילים. למעשה, המשחק היחידי הוא משחק הטעמים שאפשר למלא בלאפה, מגבינות ועד בשר וירקות.

מי חשב שאפילו פיצה תהיה פיצה כשרה לפסח? זה בערך כמו שיגידו לנו שבצלחת צ׳יפס אין קלוריות – רחוק מלהיות הגיוני ועובדה, קיים. פיצה כשרה לפסח היא טרנד די חדש בעולם הקולינרי והעיכוב שלה, ספק אם רק למראית עין ספק או אולי זה הרצון לתוצאה המושלמת. למזלנו, היא כאן והיא רק משתפרת.
כמו כל פיצה ביתית, ניתן להוסיף עליה את כל המטעמים המקובלים יותר וגם את המקובלים פחות.

לצד כל מאכלי החג, ישנם גם קינוחים שמפתיעים בטעמם הכשר כמו לדוגמא בראוניז כשר לפסח, מי שטעם אותו לא מאמין עד כמה טעים הוא יכול להיות בגרסת הכשר לפסח, מומלץ.

עוד קינוח ללא טיפת קמח, הוא פאי שוקולד ואגוזים ללא קמח שרק מלראות אותו על שולחן החג הלב רוקד משמחה.

מאפה שמרים ושוקולד כשר לפסח גורם לחג הזה להיות קצת מבולבל.
מאפה? שמרים? בעזרת תערובת להכנת מאפי שמרים לפסח של אסם, הבלבול נעלם והטעם מורגש.

אפשר לסכם, החג הזה אף אחד לא נשאר רעב, כולל אוהבי הפסטות וכל מכורי הפחמימות והמתוקים.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר