חוויית חופשה מיוחדת: מבנים היסטוריים בארץ שהפכו למקומות אירוח

את הבניין בו שוכן במרכז המושבה הגרמנית בירושלים מלון הבוטיק וילה במושבה בנתה התופרת המפורסמת אז חרי ח'רופה בעת שלטון המנדט הבריטי מהכסף שהרוויחה ממכירה שמלות יוקרתיות שתפרה לנשים ממעמד גבוה
מסקר גלובלי שנערך על ידי Booking.com עולה כי 45% מהישראלים ציינו שמבחינתם ביקור באתרים היסטוריים הינו אחד המניעים ליציאה לחופשה – לעומת 63% בקרב מטיילים בעולם

ארץ ישראל ידועה בהיסטוריה העשירה ובמבנים עתיקים מלאים בסיפורים מתקופות שונות – ממצודות שקיימות עוד מתקופת התנ"ך, דרך התקופה הרומית, ארמונות מימי הצלבנים, ועד למבנים מימי השלטון העותומני והשלטון הבריטי. במהלך השנים חלק מהמבנים ההיסטוריים האלה הוסבו למלונות או אתרי תיירות. מסקר גלובלי שנערך על ידי Booking.com עולה כי 45% מהישראלים ציינו שמבחינתם ביקור באתרים היסטוריים הינו אחד המניעים ליציאה לחופשה – לעומת 63% בקרב מטיילים בעולם. מומחי החברה ליקטו מספר מקומות אירוח מומלצים על ידי משתמשי האתר, שהוקמו על מקומות היסטוריים מיוחדים במינם.

המלון הסקוטי – טבריה

המלון הסקוטי שוכן לחופי הכנרת בטבריה, בבניין היסטורי מהמאה ה-19 שמשקיף אל רמת הגולן. בעבר שימש המקום כבית חולים שהוקם על ידי רופא סקוטי שהגיע לעבוד בארץ ישראל, לאחר מכן הוסב השימוש בו לאכסנייה לצליינים, עד שבשנת 2004 הפך למלון מפואר עם בריכה. חדרי המלון נחלקים בין הבניין הישן לאגף החדש שנבנה, ומספקים נוף לכנרת בתפארתה. האורחים יכולים לבקר בגלריה לאמנות במקום, או לצאת לסיור מודרך במלון בו מתוארת ההיסטוריה שלו.

מלון דריסקו – תל אביב

בשני מבנים היסטוריים צמודים בתל אביב, ממוקם מלון דריסקו. המבנה הזה עבר טלטלות רבות לאורך השנים. הוא הוקם במאה ה-18 על ידי מתיישבים אמריקאים, האחים דריסקו, כדי לשמש כמלון יוקרה. בהמשך עבר המלון ידיים, נמכר לארנסט הרדג מקהילת הטמפלרים, והפך לעוד יותר יוקרתי כששמו שונה על ידי הרדג ל'מלון ירושלים'. בהמשך שימש המלון כמפקדה הצבאית של הבריטים, לאחר מכן כמבנה עבור פליטים יהודים, ובשלב מסוים גם כמשרד החינוך הישראלי, עד שלאחרונה שיחזר את ייעודו המקורי והפך חזרה למלון שהוא היום. מקום האירוח הזה, ששוכן בין נווה צדק ויפו העתיקה, מציע לאורחיו טראסת גג המשקיפה לים, גינה, מסעדה ומרכז בריאות. על פי חוות דעת של משתמשי Booking.com, המלון שוכן במיקום הטוב ביותר בתל אביב.

וילה במושבה – ירושלים

בבניין ההיסטורי לשימור, בית ח'רופה שנבנה בתחילת המאה ה-20 והתגוררה בו תופרת ידועה באותם זמנים – חרי ח'רופה, שוכן עתה במרכז המושבה הגרמנית בירושלים מלון הבוטיק וילה במושבה, את הבניין בנתה התופרת בזמן שלטון המנדט הבריטי, עם הכסף שהרוויחה ממכירה שמלות יוקרתיות שתפרה לנשים ממעמד גבוה. במקום האירוח תוכלו למצוא שירותי רכיבה על אופניים ללא תשלום, באמצעותם תוכלו לבקר במבחר אתרים היסטוריים במרחק רכיבה קצר כמו טחנת הרוח של משה מונטיפיורי, הכותל המערבי, שער יפו. מסתבר כי זוגות אוהבים במיוחד את מיקום המלון הזה במיוחד – הם דירגו אותו באתר בוקינג כמאוד מיוחד עבור טיול לזוג.

בית אלכסנדרה – נצרת

נצרת היא אחת מהערים שמכילות בתוכן מגוון רחב של סיפורים היסטוריים, ונחשבת לאתר עלייה לרגל פופולרי בתרבות הנוצרית, בשל חיבורה לישו ולמשפחתו. ברובע העתיק של העיר, סמוך לשוק, נמצא בית ההארחה בית אלכסנדרה, השוכן בבניין היסטורי שנקרא על שמה של קרובת המשפחה של בעלי המלון, שציוריה עדיין מקשטים את קירותיו. חדרי הבית מעוצבים בשילוב מיוחד בין ריהוט חדש וקירות אבן עתיקים. כשיוצאים מהמלון אפשר ליהנות מצעידה בסמטאות העיר ולבקר באתרים היסטוריים רבים באזור, כמו כנסיית הבשורה שנמצאת במרחק עשר דקות הליכה.

מלון טמפלרס – חיפה

מלון הבוטיק טמפלרס שוכן בלב המושבה הגרמנית בחיפה, ומשקיף על הגנים הבהאיים. המלון ממוקם בבניין עתיק משנת 1872, שעבר עבודות שיפוץ קפדניות. משפחת אפינגר מקהילת הנוצרים הטמפלרים הקימה את המלון, והוא נוהל על ידם עד שנות הארבעים של המאה העשרים. המקום פעל כמלון גם לאחר רכישתו בשנת 1950 על ידי ניצול השואה שמואל דרזנר. בתחילת שנות האלפיים עבר המלון לידי חברת נכסים, והתבצע בו שיפוץ מסיבי. כיום מוצעים במקום האירוח חדרים מפוארים ואלגנטיים, המעוצבים באופן אישי בסגנונות שונים בהתאם לאופי המבנה. המלון נמצא בקרבת הגנים הבהאיים הצבעוניים ונמל חיפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר