חמישה דברים שלא ידעתם על פיצה

המהגרים שהגיעו הברית מאיטליה הם אלו שהביאו את המאפה המסורתי לארצות הברית
אחד המאכלים הכי נפוצים בעולם כאן כדי להישאר, אבל יש לפחות חמישה דברים שכנראה לא ידעתם עליו. החל מהמקור לשם "מרגריטה" ועד הסיבה לרוטב העגבניות – הנה הרשימה המלאה

מובן מאליו שפיצה היא הרבה יותר מבצק שמרים שמכוסה בשכבה של רוטב עגבניות, גבינה ותוספות שונות. עשרות מחקרים נכתבו על הפיצה, ואין ילד שלא ניסה לפחות כמה סוגים של מאפים כאלה. יתרה על כך, מדובר באחד המאכלים הנפוצים בעולם המערבי, ובמשהו שחייבים לטעום אחרי שנוחתים במדינה זרה. אבל האם אתם באמת יודעים את כל הדברים החשובים על הפיצה שלכם? סביר להניח שלא, אז מזל שאספנו עבורכם רשימה מסודרת:

1. הפיצה הובאה לארצות הברית על ידי מהגרים איטלקים

מי שחשב שהאמריקאים חשבו לבדם על האפשרות להכין פיצה עבה ולמכור אותה ברחובות שיקגו וניו יורק, כנראה מזלזל במהגרים שהגיעו לארצות הברית מאיטליה. האמת היא שהם אלו שהביאו את המאפה המסורתי לארצות הברית, ואפילו שמרו על המתכון המקורי כדי שאף אחד לא יפגע בו. מאז עברו הרבה מים בנהר והפיצה עצמה השתנתה בצורה דרמטית, אבל למהגרים מאיטליה עדיין שמורה זכות הראשונים.

פיצה על בסיס גבינת מוצרלה, בזיליקום ועגבניות
פיצה על בסיס גבינת מוצרלה, בזיליקום ועגבניות

2. "פיצה מרגריטה" נקראת על שם מלכת איטליה בשנת 1889

מרגריטה מסבויה כיהנה כמלכת איטליה בשנת ,1889 ובעת שהותה באזור נאפולי היא הזמינה את אופה הפיצות המפורסם ביותר של התקופה להגיע אליה, כדי להכין את אחד המאפים הסודיים שלו. המלכה התאהבה כמובן בתוצאה שכללה פיצה על בסיס גבינת מוצרלה, בזיליקום ועגבניות, ועד היום היא נקראת בזכותה "פיצה מרגריטה".

3. רוטב העגבניות לא תמיד היה חלק מהפיצה

הנה פרט שיפיל אתכם מהכיסא: רוטב העגבניות שמזוהה עם הפיצה, לא תמיד היה חלק ממנה. למעשה, העגבנייה הגיעה לאירופה רק בראשית המאה ה-16, בעוד הפיצה המסורתית כללה רק בצק שמרים, קמח דורום ומים. עם זאת, לא חלף הרבה זמן מהרגע שבו האיטלקים הבינו שרוטב העגבניות הוא כל מה שחסר בשביל להפוך את המאפה הזה למשהו שישפיע מעתה ועד עולם על כל התרבות הקולינרית שלהם.

הקלצונה מקופל לשניים בצורת חצי סהר לפני האפייה בתנור
הקלצונה מקופל לשניים בצורת חצי סהר לפני האפייה בתנור

4. קלצונה היא סוג של פיצה

מאפה הבצק המקופל שמקורו באיטליה, נחשב בחלק מהמקומות במדינה לסוג של פיצה. כיום מוכרים אותו בנפרד מהפיצה, אבל מכינים אותו פחות או יותר באותה צורה. ההבדל היחיד שגם נראה לעין הוא שהפיצה מוגשת כאשר הבצק פתוח ועליו מונחים רוטב העגבניות והתוספות, בעוד הקלצונה כמובן מקופל לשניים בצורת חצי סהר עוד לפני האפייה בתנור.

5. יש גם פיצה בריאה

מי שרוצה לשמור על משקל מסוים ולשלב את הפיצה בתפריט בריאותי יכול לעשות זאת בקלות. אפשר למשל להזמין פיצות מקמח מלא, לבחור תוספות כמו ירקות, ואפילו לברר על פיצות טבעוניות שלא כוללת בשר, ביצים וגבינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר