טבעוני ואיטלקי –זה עובד!

טבעונות זו דרך חיים. זאת בחירה מכל הלב, אך לעיתים יש גם ויתורים מסוימים בדרך שמקבלים בהשלמה. במטבחים רבים כמו האסייתי או הים תיכוני הטבעונים מצאו את עצמם. באופן מפתיע, טבעונים רבים דוחים מראש את המחשבה על המטבח האיטלקי. הגבינות, הביצים, איך זה אפשרי לבשל בלעדיהם במטבח האיטלקי? אפשרי בהחלט! ולא סתם, אפילו מפתיע ומספק. המטבח האיטלקי הטבעוני מספק שלל מטעמים כמו פיצה טבעונית, פסטה מלאת טעמים ועוד הרבה הפתעות

איטליה זה כאן

הישראלים נחשפים יותר ויותר ליתרונות הטבעונות, ומוצאים את עצמם לומדים תרבות אוכל חדשה. בישראל, כמו באיטליה, ישנם מאכלים רבים המבוססים על ירקות ומרכיבים שאינם מן החי. קחו את העגבניות למשל. כמעט בכל מנה במטבח האיטלקי יש עגבניות –פסטת עגבניות, סלט קפרזה, פיצה ועוד. כמו כן גם באוכל הישראלי – סלט ישראלי קצוץ, עגבניות ממולאות, דג חריימה ועוד. דוגמא נוספת היא השימוש בירוקים. במטבח האיטלקי יש את הפסטו, שמשמש כבסיס ורוטב למאכלים רבים. בישראל גם, העשבים הירוקים נמצאים כמעט בכל מנה. מרכיבים רבים שנדמה לכם ששייכים אך ורק למטבח האיטלקי –מחכים לכם ממש כאן.

ללא התפשרות על העקרונות ויש פתרונות

עולם האוכל התפתח בעולם המודרני. תחליפים ומרכיבים שהונדסו ושונו ע"י בני אדם, כבר אינם מילה גסה, להפך. במקביל למרכיבים האיטלקים מן הצומח בהם ניתן להשתמש במטבח, ישנם גם תחליפים איטלקיים שעומדים בסטנדרט הגבוה והבלתי אפשרי של תו איכות איטלקי. לדוגמא, גבינת קשיו. זוהי גבינה המיוצרת מאגוזי קשיו, וידועה כתחליף הגבינה הטוב בעולם. דוגמא נוספת הן הפסטות. כיום יש ייצור של פסטות מיוחדות ללא ביצים, טעימות ומוצלחות. ממש  בדיוק כמו המאמא האיטלקייה.

הכינו בעצמכם

אז אחרי שהסרנו דאגה מליבנו, והמטבח האיטלקי השופע והמריח פתוח בפנינו, הגיע הזמן לפנק את עצמנו בארוחה בריאה, טעימה, וכמובן טבעונית. ואין כמו פיצה טבעונית עם כוס יין לבן כדי להרגיש באיטליה. במתכון של הפיצה הטבעונית, הדגש הוא על בצק מוצלח ללא ביצים. ניקח 2.5 כוסות קמח, שקית שמרים יבשים, כפית סוכר וכף שמן זית. מתחילים בכוס מים ושופכים לתוכה שמן וסוכר, מערבבים ומחכים כמה דקות. כשהשמרים תוססים, מוסיפים את שאר המרכיבים עד שנוצר בצק. לאחר שנתנו לו כמה דקות לנוח, מרדדים אותו על תבנית פיצה ומוסיפים את רוטב העגבניות. לגבינה השתמשו בתחליף גבינה לטעמכם, הוסיפו את הירקות שאתם אוהבים, והכניסו לתנור למשך כחצי שעה על 200 מעלות. והנה, יש לכם פיצה איטלקית!

אז בפעם הבאה שתחשוק נפשכם באוכל איטלקי, אל תהססו אפילו לא לרגע, ואל תתנו לטבעונות לעצור אתכם. להיפך, זאת הזדמנות לעשות ארוחה איטלקית עם הטאץ' המיוחד שלכם. יש לכם את כל מה שאתם צריכים, עכשיו נשאר רק להיות יצירתיים. תיהנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר