טנדורי דיזינגוף פינת דרום הודו

בתפריט החדש מנות מדרום הודו - ארץ שהינה תת-יבשת עצומה בגודלה ויש בה וריאציות רבות של מטבח. צילום איתן וכסמן
אם אתם מאוהבי המטבח של דרום הודו התפריט החדש לא רק יעשה לכם טוב בבטן אלא יעורר זיכרונות מהנסיעה האחרונה שלכם לשם

פעם אחת ויחידה ביקרנו בסניף דיזינגוף של רשת טנדורי. זה היה לפני שנים רבות, והחוויה זכורה לנו היטב. לא רק בזכות האוכל, אלא גם בגלל הסביבה: מול כיכר דיזנגוף, אחד האתרים הכי פחות מלהיבים של תל-אביב, בלשון המעטה.הביקור השני שלנו, בשבועות האחרונים, היה בסימן שינוי. ראשית זו הכיכר עצמה, שנהרסה ונבנתה מחדש בצורתה המקורית. זה אומר שהכיכר חזרה למפלס הרחוב, וכל האזור הפך פתוח, מואר ומזמין. האפשרות לצפות אל הכיכר הופכת את הישיבה בטנדורי לאטרקטיבית מתמיד.

צילום איתן וכסמן
צילום איתן וכסמן

במקביל השתנתה גם המסעדה עצמה. החלל עבר שיפוץ משמעותי, והאווירה מזמינה ונעימה במיוחד. במקביל, הצטרף אל התפריט הקבוע של המסעדה עוד תפריט, מיוחד, הכולל – למרבה שמחתנו, מנות מדרום הודו. מאחר והודו היא תת-יבשת עצומה בגודלה, יש בפועל וריאציות רבות של המטבח ההודי, בהתאם לאזור בו מבקרים. המטבח של דרום הודו בכללותו מאופיין במספר מנות, שכולן מככבות בתפריט.

צילום איתן וכסמן
צילום איתן וכסמן

הראשונה והידועה מכולן היא דוסה מסאלה. כאן היא מוגשת בגרסה טבעונית – מדובר בקרפ אדיר-ממדים ממולא במחית תפוחי אדמה עם בצל וגרגירי חומוס שחורים, ומטבלים אופייניים להשלמת החוויה (45 שקלים). כדאי לקחת בחשבון כי הקרפ אינו ממולא כולו, וטוב שכך; הוא גם טעים וגם משביע בצורתו הנוכחית, ומי שאהב את המנה בהודו ייהנה ממנה מאוד גם כאן.

צילום איתן וכסמן
צילום איתן וכסמן

עוד בחידושים: אידלי – לביבות מיוחדות המורכבות מאורז ועדשים ועשויות באידוי. הן מוגשות עם סמבר מצוין – רוטב קלאסי של המטבח באזור דרום הודו המשלב עדשים וירקות עם שרף ועשבי תיבול, וכן צ'אטני עם תבלינים מדרום הודו (35 שקלים). האידלי היו רכים במידה המתאימה ואווריריים, כך שספגו היטב את הסמבר והצ'טני. תענוג.

צילום איתן וכסמן
צילום איתן וכסמן

התפריט המיוחד כולל גם אוטפם – הגרסה של דרום הודו לאומלט. אין כאן שימוש בביצים, אלא אורז עם עדשים שחורים גרוסות, בתוספת עגבניות, בצלים וכוסברה, ומספר מטבלים (35 שקלים). לשתי מנות בתפריט אין קשר ישיר בינן לדרום הודו, אבל יש קשר ברור לישראל – צ'יפס מסאלה, כלומר צ'יפס מתפוחי אדמה מטוגנים בשמן עמוק ומעליהם רוטב מסאלה (30 שקלים); והמבורגר טבעוני – כופתה של תפוח אדמה עם גרגירי חרדל, בציפוי דקיק ופריך של קמח חומוס, מוגשת בתוך לחמניית המבורגר עם חסה, עגבניות ובצל עם רטבים הודיים חריפים (45 שקלים).

צילום איתן וכסמן
צילום איתן וכסמן

אם אתם מאוהבי המטבח של דרום הודו, התפריט החדש לא רק יעשה לכם טוב בבטן, אלא יעורר זיכרונות מהנסיעה האחרונה שלכם להודו. בכל מקרה  ההמלצה שלנו היא לא לשכוח להציץ בתפריט הקבוע: יש שם מגוון כל כך גדול ומסקרן של מנות, שחייבים להגיע לכאן שוב ושוב.

טנדורי – כיכר דיזינגוף, זמנהוף 2 תל אביב, 03-6296185. א'-ו' 12:00-5:30, 19:00-24:00; שבת 13:00-16:30, 19:00-24:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר