טסים ונהנים גם בגיל השלישי – איך להפיק את המקסימום מחופשה נגישה בחו"ל

חברות התעופה מתורגלות בנושא סיוע לבני גיל שלישי ומחזיקות בפרוטוקול ניוד מסודר שמקל על ההיערכות מראש
כיום כמעט כל יעד בעולם מונגש ומתאים לטיולים עבור בני הגיל השלישי. בכל זאת מומלץ להיערך היטב לפני כל חופשה ולדאוג לנגישות מיטבית כדי להפיק מהטיול הנאה מושלמת. ערן בסן מנכ"ל חברת גודלייף וקוסימה ווטקינס מנהלת פעילות קתאי פסיפיק בישראל מציעים איך לעשות זאת

חופשה בחו"ל עם קלנועית או כיסא גלגלים ממונע, הופכת פופולרית יותר ויותר בקרב בני הגיל שלישי או עבור אנשים עם מוגבלויות, ומקלה בצורה משמעותית על ההתניידות. טיסה עם קלנועית או כיסא גלגלים היא פתרון שמיש בעשורים האחרונים, וחברות התעופה מתורגלות בנושא ומחזיקות בפרוטוקול ניוד מסודר שמקל על ההיערכות מראש.

רכישת קלנועית נכונה ומותאמת אישית, תעניק יתרון גדול בשימוש בכלי המוכר ללא צורך לשכור קלנועית או פתרון ניידות אחר בחו"ל, והמשמעות היא עצמאות ונוחות ביציאה מהארץ לכל מטרה בחו"ל.

קלנועית סולקס טרנספורמר ברשת גודלייף

ערן בסן, מנכ"ל רשת גודלייף לפתרונות נגישות עבור הגיל השלישי, אומר: "בבחירת קלנועית יש להתחשב במספר פרמטרים כגון נוחות ובטיחות, מערכת ההנעה, מצברים וגלגלים. אנחנו מציעים מגוון רחב של קלנועיות קלות משקל ובטוחות, שניתן לקפל או לפרק ומאפשרות לעלות איתן למטוס, או לאחסן בתא המטען ברכב".

מגוון הקלנועיות ברשת כוללקלנועית מתקפלת Carry On שמתפרקת בקלות ונוחה בהעמסה לתא המטען ברכב, קלנועית מתקפלת עם שלט לקיפול-פתיחה בלחיצת כפתור וכוללת בקרת מהירות, וקלנועית מתקפלת במשקל 15 ק"ג בלבד (17 ק"ג כולל סוללה).

על מנת להבטיח חוויה חיובית וחלקה יש לבצע תכנון מראש מול חברת התעופה. הזדהו כנוסעים עם ציוד ניידות ובקשו מענה לשאלות הבאות:

  • מהו המועד ומיקום קבלת הפנים של צוות הסיוע עבורכם בשדה התעופה?
  • מהו תהליך ההעברה המלא מרגע הגעתכם לשדה ועד העלייה למטוס?
  • מהו תהליך ההעברה המלא מרגע הנחיתה ועד ליציאה משדה היעד?
  • היכן וכיצד יאוחסן ציוד הניידות שלכם?

לפני הזמנת הטיסה

  • חובה להעביר לחברת התעופה את מפרט ציוד הניידות שלכם: שם הפריט, דגם, גודל, משקל, סוג סוללה וכדומה.
  • וודאו שאתם מקבלים אישור להטסת ציוד הניידות.
  • בקשו מחברת ביטוח הנסיעות לבטח גם את ציוד הניידות.

מומלץ ליצור קשר עם שדות התעופה בהם תבקרו ולהזמין ליווי וסיוע. כמו כן, בקשו לדעת היכן ממוקמים מגרשי החניה הנגישים בשדה.

ערב הטיסה

  • בדקו את ציוד הניידות שלכם, וודאו שהכול תקין או הזמינו טכנאי לביצוע בדיקה מקצועית.
  • ודאו כי הסוללה טעונה במלואה.
  • זכרו לארוז את המטען לחשמל.
  • ודאו שטווח המתח המופיע על גבי המטען מתאים בארץ היעד שלכם.
  • הצטיידו במתאם חשמלי למטען המתאים לשימוש בארץ היעד.

קחו אתכם

  • העתק מהמפרט הטכני של ציוד הניידות (מצורף לציוד הניידות בעת הרכישה).
  • אישור הטסה ייעודי לציוד הניידות בכלל ולסוללה בפרט.
  • הוראות הפעלה (כולל קיפול ופתיחה) על מנת להקל על צוות הקרקע לטפל בציוד הניידות.
בקטאי פסיפיק חושבים על בני הגיל השלישי

עידן טיסות ה-Low Cost וניסיונות חברות התעופה לצמצם עלויות, הפכו את המושבים במטוסים לצרים וצפופים מאי פעם. יחד עם זאת יש חברות שממשיכות להקפיד על רווח בין המושבים ועל תנאי נגישות עבור כל הנוסעים, כולל חברת התעופה קתאי פסיפיק, חברת הבית של הונג קונג.

קוסימה ווטקינס, מנהלת פעילות קתאי פסיפיק בישראל, אומרת: "אצלנו מציעים מגוון רחב של סיוע מיוחד, וצוותי הקרקע והתא שלנו מאומנים לעזור לנוסעים בעלי מוגבלויות. בטיסות קתאי פסיפיק ניתנת עדיפות ישיבה לכל נוסע עם מוגבלות, ואנו עושים כמיטב יכולתנו להקצות את מושב המתאים ביותר לצרכי הנוסעים. רצוי ליצור קשר עם החברה או עם  משרד ההזמנות כמה שיותר מוקדם לפני הטיסה, כדי לעזור לספק את השירותים הדרושים, לנסיעה נוחה ובטוחה.

בנוסף, חברת התעופה שלנו מציעה שירותים מיוחדים לנוסעים מבוגרים כדי להקל על חוויית הנסיעה שלהם. בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג, וגם בנמל תעופה בן גוריון, קתאי פסיפיק מקצה דלפק צ'ק-אין מיוחד באזור נפרד להפחתת זמן ההמתנה (בהזמנה מראש), ומאפשרת  להעלות למטוס בתנאים בטוחים עזרי ניידות מסוימים כגון מקלות, קביים והליכונים.

כדי להקל על הנסיעה יש לפרט מראש על הקלנועית או כיסא גלגלים שמשתמשים בסוללות ליתיום-יון, ולספק מסמך בדיקה המתאים לסוללות אלה. ניתן לבצע צ'ק-אין לכיסאות גלגלים עם סוללות או לקלנועיות רק בתנאי שהסוללה עומדת בדרישות הבדיקה של האו"ם. על סיפון המטוס ניתן להעניק לנוסעים עם מוגבלות סיוע במעבר למושב וממנו, הכנה לאכילה ושימוש בכיסא הגלגלים בטיסה כדי להתנייד בכלי הטיס ואל השירותים. כמו כן, נוסעים עם מוגבלות רשאים להשתמש בכיסא גלגלים ידני או מופעל באמצעות סוללה עד לשער היציאה, וכאשר מתקנים בשדה התעופה מאפשרים זאת, גם עד דלת המטוס".

עם זאת יש טיסות או אטרקציות תיירותיות שאינן נגישות, לכן ישנם אביזרים ניידים שניתן לקחת בעת הצורך. ברשת גודלייף ממליצים על ידית אחיזה עבור חדר האמבטיה, שירותים, מקלחת או כל משטח פנימי מתאים, במחר נמוך. הידית נצמדת בוואקום לקיר האמבטיה ללא צורך בקידוח  או הברגה, והיא מקלה על עצמאות המשתמש ומסייעת במניעת החלקות ו-או נפילות בחדר הרטוב. בנוסף, גם בטיול בעיר, בפארק או בהופעה במקום פתוח, מומלץ להצטייד במקל כיסא, המסייע בהליכה וברגע אחד יכול להפוך למקל הליכה נוח ובטיחותי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר