סקר מגלה את העדפות החופשה של משפחות ישראליות בקיץ

עבור 22% מהמשיבים איי יוון הם יעד החופשה המועדף על המשפחות הישראליות בקיץ 2019
43% ציינו ששילמו מעל 10,000 שקלים עבור חופשתם המשפחתית בשנה שעברה כאשר 70% מסכימים כי חופשה עם ילדים היא עסק יקר. 55% מעדיפים לטוס לחו"ל ולא להישאר בארץ בנימוק שעלות השהייה בחו"ל אטרקטיבית יותר

בשיאה של עונת התיירות מגיעה לשיאה כאשר מאות אלפים מתייצבים בנתב"ג כדי להמריא לחופשת הקיץ השנתית שלהם, סקר אינטרנטי שביצעה חברת מדגם עבור Booking.com בהשתתפות 507 משיבים, מספק תובנות על העדפות החופשה של המשפחות הישראליות, החל מלאן הן צפויות להמריא? כמה זה עולה להן? ומה הכי חשוב להן ביעדים אליהם הן מגיעות?

איי יוון הם יעד החופשה המועדף על המשפחות הישראליות בקיץ 2019 (22%), לפני ארה"ב (10%), הולנד (9%), קפריסין (7%), כאשר איטליה ותאילנד גם הן פופולריות וחולקות יחדיו את המקום החמישי (6%). באשר לעלויות, קרוב למחצית (43%) מהישראלים שיצאו בשנה האחרונה לחופשה משפחתית בחו"ל, שילמו עבורה מעל 10,000 שקלים, כאשר 70% מסכימים שחופשה עם ילדים היא עסק יקר למדי. עם זאת, יותר ממחצית (55%) מהמשיבים מעדיפים לטוס לחו"ל ולא להישאר בארץ, בנימוק שעלות השהייה בחו"ל אטרקטיבית יותר, ומספקת ערך רב יותר לכסף מאשר בארץ. לשאלה מהו ההרכב המועדף לחופשה המשפחתית בחו"ל השיבו 51% כי יעדיפו לצאת עם המשפחה הגרעינית בלבד, – 34% ישמחו לצרף לטיול שלהם עם משפחה נוספת. 43% מהמשיבים ענו כי משך החופשה המועדף עליהם היא 5-7 ימים, כאשר 20% אמרו שהם דווקא מעדיפים חופשה של 3-4 ימים.

בהתייחסות לאתרי הלינה שישראלים בוחרים לחופשות עם הילדים, מקום אירוח שמתאים למשפחה הוא הקריטריון החשוב ביותר עבורם, כאשר מלון (41%) ודירה (22%) הם סוגי הלינה המועדפים על ידם. יותר ממחצית (54%) מהמשיבים אמרו ששהייה במקום אירוח אלטרנטיבי כמו דירה, בית או וילה, תשפר את החופשה המשפחתית שלהם, נתון המדגיש את הביקוש ההולך וגובר לאירוח ביתי. לפי הסקר, מקום לינה מותאם לילדים הוא הפרמטר החשוב ביותר (19%), לפני אטרקטיביות היעד (17%) וסוג הנופש (11%). 37% מהמשיבים ענו כי יעדיפו לצאת לחופשה משפחתית שכוללת טיולים, אטרקציות ופארקי שעשועים, לעומת 18% שמעדיפים חופשה בסגנון בטן-גב ו-4% שמעדיפים חופשת שופינג.

לשאלה כיצד מעסיקים את הילדים בצורה הטובה ביותר במהלך החופשה, השיבו 44% כי הדבר שהכי חשוב שיהיה באתר הלינה הוא בריכה, כאשר הם ציינו כי הם אפילו מוכנים לשלם יותר על מקום אירוח שיש בו בריכת שחייה. 48% מהמשפחות עם ילדים בגילאי 12-18 השיבו שהיו רוצים חדרים נפרדים לילדיהם, ו-40% מעדיפים חיבור חינם ל-WIFI. למרות שהישראלים מקפידים לבחור בקפדנות כל רכיב בחופשה המשפחתית על מנת להפוך אותה להפסקה מרגיעה משגרת היום יום, 50% אמרו שזהו אתגר גדול למצוא את הזמן החופשי למנוחה כשמטיילים עם ילדים. 48% מהם השיבו שהילדים יוצאים איתם לנופש כי "אין מי שישמור עליהם בבית", ו- 45% אמרו שעל ידי הזמנת מקום אירוח עם מגוון פעילויות לילדים, הם מקבלים את התחושה שיש להם יותר זמן פנוי לעצמם במהלך החופשה.

ד"ר איציק מזרחי, מנהל Booking ישראל, אומר: "עם ישראל אוהב לטייל ולחקור את העולם, כמו גם את ישראל, ואף נהנה יותר לעשות זאת בחיק משפחתו. בכל שנה יותר ויותר ישראלים מזמינים חופשות ביעדים שונים ואטרקטיביים, וכך בהתאם עולה מספרן של המשפחות שיוצאות לחופשה משפחתית, כאשר ישנו ביקוש עולה וגובר להתארח במקומות לינה אלטרנטיביים כמו דירות, בתי הארחה, בתים פרטיים וכו'. הסקר מלמד אותנו נתונים מעניינים על אופי החופשות של משפחות ישראליות, ומסייע לנו להתאים את השירותים שלנו עבורם בהתאם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר