סקר חדש של Booking.com: מהן העדפות החופשה של משפחת ישראלי?

תכנון החופשה מתבצע בעיקר דרך חיפוש מידע באינטרנט (74%), התייעצות עם חברים (57%) והסתמכות על חוות דעות מאומתות ומהימנות של מטיילים אחרים (42%)
קרוב לרבע מהישראלים מציינים כי יוון היא היעד האידיאלי לחופשה משפחתית. במקום השני והשלישי נמצאות יחד קפריסין וארה"ב. עבור רוב הישראלים שבוע הינו משך הזמן האידיאלי לחופשה משפחתית. כשליש מהישראלים מתכננים לצאת לחופשה גם בישראל וגם בחו"ל בחצי השנה הקרובה

חברת התיירות המקוונת Booking.com ביצעה סקר בקרב משפחות ישראליות על ידי חברת מדגם, והתוצאות מלמדות הרבה על אופי הטיולים המשפחתיים שלנו הישראלים.

עבור 22% מהמשיבים איי יוון הם יעד החופשה המועדף על המשפחות הישראליות בקיץ 2019
יוון – היעד המועדף עבור משפחות ישראליות

מתוך מגוון היעדים ברחבי העולם, 24% מהישראלים מציינים את יוון כיעד האידיאלי לחופשה משפחתית. במקום השני והשלישי נמצאות יחד קפריסין וארה"ב, עם 9% כל אחת. 92% ציינו שהמניע העיקרי ליציאה לחופשה משפחתית הוא הרצון לבלות זמן איכות בחיק המשפחה, במיוחד כשהילדים מתבגרים. 58% מעדיפים לצאת לחופשות המשפחתיות שלהם במהלך חופשת הקיץ והחופש הגדול.

מעדיפים שהייה בבתי מלון

באשר לסוג מקום האירוח המועדף ביעד אליו מגיעים, 55% מעדיפים להתאכסן במהלך חופשה משפחתית בבית מלון, מול 16% שיבחרו במקום אירוח אלטרנטיבי כמו דירה, מלון דירות, וילה או בית נופש. סוגי האירוח הבאים המועדפים על ידי המשפחות הישראליות הם בתי הארחה (10%), וכפרי נופש – ריזורטים (8%).

מבחינת המיקום של מקום האירוח והיכולת לגשת ממנו בקלות ליעדים בהם רוצים לבקר, 69% מהישראלים מעדיפים מקום לינה מרכזי קרוב לאטרקציות העיקריות, כדי להיות במרחק קצר של הליכה או נסיעה מהן. 15% מעדיפים לעבור בין יעדים ומקומות לינה שונים במהלך החופשה שלהם עם הילדים, בין אם זה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

מרכיב חשוב ביותר: אטרקציות ייעודיות לילדים

על פי תוצאות המחקר כשישראלים מתכננים את חופשתם המשפחתית, המרכיבים החשובים ביותר עבורם שזכו לדירוג שווה, הם אטרקציות ייעודיות לילדים (47%), עלות חופשה זולה יחסית (47%), והאפשרות להתארח במקום שיוכל לתת מענה לצרכים של כל בני המשפחה (38%). תכנון החופשה מתבצע בעיקר דרך חיפוש מידע באינטרנט (74%), התייעצות עם חברים (57%), והסתמכות על חוות דעות מאומתות ומהימנות של מטיילים אחרים (42%).

לגבי מועד החופשה המשפחתית: 51% מהמשיבים לסקר שנערך ביוני 22, ציינו כי הם מתכננים לצאת לחופשה משפחתית אך ורק בישראל במהלך ששת החודשים הקרובים. החופשות המקומיות ממשיכות להיות פופולריות, 34% ענו כי הם מתכננים לצאת לחופשה גם בישראל וגם בחו"ל בחצי שנה הקרובה. על פי המחקר, הגיל הממוצע שהישראלים רואים בו כאידיאלי להתחיל לצרף ילדים לטיול המשפחתי בארץ הוא שנתיים. לעומת זאת, הגיל הממוצע שישראלים רואים אותו כאידיאלי לצירוף ילדים לטיול משפחתי בחו"ל הוא כחמש שנים וחצי.

71% מהישראלים מציינים שמבחינתם משך הזמן האידיאלי לחופשה משפחתית הוא עד שבוע לכל היותר. 24% מהמשפחות מעדיפות חופשה קצרה יותר של שלושה עד ארבעה ימים. בכל הנוגע להרכב איתו יוצאים לחופשה המשפחתית: 45% מעדיפים להתארח במקום לינה כלשהו אך ורק עם משפחתם המצומצמת, וזה נכון בעיקר כשהילדים מתבגרים. 28% ציינו שהם מעדיפים לצרף לחופשה גם קרובים כמו דודים או סבא וסבתא. 14% ציינו שיעדיפו לצאת לחופשה ביחד עם משפחה אחרת.

בנוגע לתקציב הוצאות חופשה הכולל לינה, נסיעות, ארוחות ואטרקציות, 64% ציינו שעבור חופשה משפחתית בארץ הם מקצים בין 2,000 ל-8,000 ₪, בהשוואה לסכום שהם מקצים לחופשה מעבר לים שנע בין 5,000 ל-15,000 ₪. למשפחות ישראליות מאוד חשוב שתהיה בריכה במקום האירוח בו ישהו, ואפילו מוכנות לשלם על כך יותר (45%).

המשיבים התבקשו לדרג את שלוש הפעילויות אותן יעדיפו לקיים במהלך חופשה משפחתית בשנה הקרובה. מדירוג זה עולה כי אטרקציות ופארקי שעשועים הן הפעילויות שהישראלים הכי יעדיפו לבלות בהן במהלך חופשות משפחתיות (72%) בשנה הקרובה, בעיקר בקרב משפחות עם ילדים עד גיל 13. הפעילות שנבחרה במקום השני (51%): טיולים ומסלולים בחיק הטבע, כאשר המשפחות שנוטות הכי הרבה לבחור באופציה זו מאופיינות עם ילדים גדולים יותר בגילאי 11 עד 17. 40% מהמשפחות דירגו בהעדפה השלישית שלהן בסדר החשיבות את הבילוי בחוף הים.  כדי ליהנות מחוויית בטן-גב ככל שאפשר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר