יאיר שפירא – המנכ"ל החדש של יקב רמת הגולן

יאיר שפירא מגיע לניהול יקב רמת הגולן מתחום הקפה
כמו מנכ"לים אחרים ביקבים גדולים (כרמל, ברקן, בנימינה), יאיר שפירא לא מגיע ענף היין אלא מענף מזון אחר – קפה לנדוור

זהו. נבחר מנכ"ל חדש ליקב רמת הגולן – יאיר שפירא, שעל פי התכנון יחליף את המנכ"לית ענת לוי באוקטובר  השנה. שפירא הוא בן  49,  נשוי ואב לשלושה ילדים. יש לו תואר ראשון במדעי ההתנהגות ומנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.  בתפקידו האחרון לפני המינוי לתפקיד מנכ"ל היקב, הוא היה במשך ארבע שנים מנכ"ל חברת יבוא והפצת הקפה לנדוור – השנייה בגודלה בישראל בבעלות קבוצת פדרמן ובניו (אחזקות). קודם לכן היה מנכ"ל חטיבת הסחר והשיווק של לנדוור.

יש לשים לב לכך שיאיר שפירא – כמו מנכ"לים אחרים ביקבים גדולים (כרמל, ברקן, בנימינה), לא מגיע ענף היין אלא מענף מזון אחר – קפה. אם זה מזכיר לכם מנכ"לית אחרת שהגיעה מהקפה – אתם צודקים. מדובר בדליה זוננפלד-מנדלמן שניהלה את יקב כרמל תקופה קצרה של פחות משנה וחצי, אחרי שהגיעה מניהול שטראוס קפה. כמובן שאנחנו מאחלים לשפירא כהונה ארוכה בהרבה מכך ביקב רמת הגולן – לו יש מקום של כבוד בצמרת היקבים בישראל, הן בכמות והן באיכות, והמהפך לו גרם בתעשיית היין בישראל משנות ה-80 של המאה הקודמת, שינה את פני הענף והתעשייה בארץ, כולל כניסת מאות יקבי הבוטיק לתמונה. לפי נתוני הרשות לפיתוח הגליל מפברואר 2012, יקב רמת הגולן ייצר אז 5.4 מיליון בקבוקים בשנה. ככל הידוע, היקב הפחית בהמשך את כמות הבקבוקים המיוצרים. לפי דיווח היקב, מועסקים בו 100 עובדים, והמחזור השנתי מוערך בכ-  220 מיליון ₪.

ענת לוי מנכ"לית יקב רמת הגולן עד ספטמבר
ענת לוי מנכ"לית יקב רמת הגולן עד אוקטובר? צילום דוד סילברמן dpsimages

בן גוטמן שטיפל בעבר ביחסי הציבור של היקב הגיב

ליהוק מעניין עם אמירה לא פשוטה לאלה הצומחים בתוך הענף.

שמואל חזן הגיב

מאחל לו בהצלחה, הוא זקוק לה מאוד. אבל בכל זאת מצער שאחרי 35 שנה ממנים מנכ"ל שהוא לא מהגולן. יין זה נושא נלמד. חיבור לכורמים, לישובים השותפים, לאטמוספירה של הגולן – זה לא נרכש.

יצחק נמני הגיב

גם ירבעם שגב המנכ"ל האגדי לא בא מתחום היין. הוא סיפר לי (היה המג"ד שלי) שהיינן דאז לימד אותו לשתות בעזרת גלגל הריחות.

אליק איימוס הגיב

בשביל להבין ביין יש יינן ויש אגרונום ויש כורם. בשביל להבין בניהול מביאים מנכ"ל עם ניסיון ועם היכרות שוק קמעונאי.

מרדכי בוחבוט הגיב

מהיכרות עם יאיר שפירא במסגרת לימודית, הוא איש מאוד מאוד מיוחד, שעוסק בלמידה של עולם היין בכלל והיקב בפרט. בהצלחה גדולה. בטוח שיהיו השלכות חיוביות למינוי שלו.

תגובה אחת

  1. מהכרות איתו במסגרת לימודית איש מאד מאד מיוחד שעוסק בלמידה של עולם היין בכלל והיקב בפרט בהצלחה גדולה
    בטוח שיהיו לכך השלכות חיוביות למינוי שלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר