יודי בר אוכל בחיפה – ניצחון הרוח

מתיישבים בפינה מדליקה על הרחוב שהפך להיות סצנה בפני עצמו – טרפיק גדול של השראה ויצירה. מור פרץ (אחת מהשותפים יחד עם סידני ביטון ויהוידע-יודי צרור) מקבלת אותנו ומספרת על האהבה העזה לאירוח. צילום אפיק גבאי
כפיר גליקו זוכר את עצמו כילד מתבגר שגדל בשדות עמק יזרעאל. חיפה תמיד הייתה עבורו "העיר הגדולה", זו שהכתיבה את הקצב ושלטה בכפתורים. עכשיו החלק האמצעי של חיפה מתחיל להתעורר ולהנציח את קיומו – שוק תלפיות

אני זוכר עצמי בתור ילד מתבגר שגדל בשדות עמק יזרעאל. חיפה תמיד הייתה עבורנו "העיר הגדולה", זו שהכתיבה את הקצב ושלטה בכפתורים. למי שמבין או לא, חיפה מתחילה כבר להתחלק ליותר משני חלקים שווים. החלק האמצעי מתחיל להתעורר ולהנציח את קיומו – שוק .תלפיות

צילום אפיק גבאי

הפלייליסט מנגן מסע בזמן לשנות ה- 80, והווייז מנגן יודי בר. אנחנו שניים והם שלושה, שלושה שותפים ורוח ניצחון אחת. מתיישבים בפינה מדליקה, על הרחוב שהפך להיות סצנה בפני עצמו – טרפיק גדול של השראה ויצירה. מור פרץ (אחת מהשותפים, יחד עם סידני ביטון ויהוידע-יודי צרור) מקבלת אותנו ומספרת על האהבה העזה לאירוח, האמונה באנשים, על פיתוח הקונדיטוריה הביתית שהייתה עבורה חוף מבטחים בבאר שבע, ועל הרצון הרעב להשביע אנשים בחוויה.

צילום כפיר גליקו

פתחנו את הארוחה בסביצ'ה בר ים, צנונית ומיזונה (סוג של עלים חמצמצים), עם מחית תותים טריים, לחם מחמצת ושמן זית – חייב לציין שזו אחת המנות החכמות שטעמתי. נתחיל בטקסטורת הדג שהיה חתוך בקוביות נכונות, לא גדולות ולא קטנות, כאלה שמאפשרות לך להעריך את הדג ואת הבמה עליה הוא מונח. איזון טעמים מושלם של מלוח, מתקתק וחמצמץ, על ידי שילוב נכון של שמן זית ש"קשר" את כל המרכיבים יחד. מנה טובה מאוד, שכיף לאכול אותה בכול צורה וסיטואציה, כזו שגורמת לך לזרוח מבפנים החוצה ולרוץ לספר (58 ₪).

צילום אפיק גבאי

דג ים מטוגן (מליטות) עם סלט חמוץ – המליטות עברו קימוח עם תיבול עדין, וטוגנו בשמן שניתן היה להרגיש שסונן בקפידה, עם מרקם נכון ואחיד לכול אורכו של הדג. כאשר המרקם אחיד ואטום, טעמיו של הדג נשמרים. והדג עצמו מתרכך בצורה נכונה עם מינימום איבוד מחוזקותיו. מנה טובה מאוד שמשמרת את הים ואת השוק מסביבו, ומביאה כבוד רב לענווה בנו כבני אדם ולחומרי הגלם איתם הכינו את המנה (77 ₪).

צילום כפיר גליקו

המוסיקה זורמת, וגם כשקריר בחוץ אנו מתחילים להתמלא באנרגיה אין סופית; לא רק ממה שמוגש אלא ממי שמגיש. זה השלב שהכרנו את יודי (השותף השני – זה שנתן את שמו למקום), בחור צעיר עם מעוף ואמונה תומכת. אדי האלכוהול בדרך אלינו, ולשולחן הוגש קוקטייל וויסקי דבש וחלפיניו – שוב חשיבה יצירתית עם חומרי גלם קיימים סביבנו, שכאשר נפגשו יחד יצרו קוקטייל שובר שיגרה (40 ₪).

צילום אפיק גבאי

משם לכאן לשם הגיעה אלינו "הפיצה של יודי" – בצק פיצה שעבר במשך 48 שעות התפחה עם פרמז'ן ומוצרלה, וארטישוק צרוב –כאן חרגתי מהרגלי, והתרגשתי לאחוז במספרי הפח הגדולות ופשוט לחתוך לי חלק נרחב מהמגש – הפיצה הייתה במידה הנכונה, בגובה הנכון, ועברה בתוך טאבון מדויק לזמן מדויק. התחתית מוצקה אך לא קשה, והטופ עדין ומלטף, מהביסים האלה שאתה מכניס אליך ומרגיש שהכנסת סיפור שלם. התפחת הבצק אפשרה לו להיות אלסטי ומשלים במרקם למוצרלה כזו שנמשכת בלי לחזור (58 ₪).

שתי כוסות יין אדום של יקב וורטמן הר כרמל 2017 – יקב מקומי בבעלות ג'וני האיש והאגדה (42 ₪), ועוד שתי  בירות של 'הגיבור', הראשונה IPA  מחוזקת והשנייה בלונדי (26 ₪ כל אחת). אלו היו בהחלט רגעים טובים וזמנים טובים עבורנו כדי לקבל את השנה האזרחית החדשה, וכאשר אתה יושב על רחוב הומה אדם ושוק מסתורי ברקע, אתה מרגיש שאתה יכול להיות הכי פשוט שלך, הכי כן שלך ובמקום הנכון שלך.

צילום כפיר גליקו

אחת המנות שעשויות  לתאר זאת היטב היא פלאפל טלה – אינטרפרטציה יצירתית עם תערובת חומוס, פול, בשר טלה ושומן טלה, מגיע על מגש עם מוחמצים חריפים. מנה גאונית שמראה מה ניתן לעשות עם חומרי גלם פשוטים, כשמכניסים להם חשיבה פורצת קופסאות ומתבלים ב"רוח מנצחת". הכדורים טוגנו בשמן עמוק בטמפרטורה מבוקרת, כך היה ניתן להרגיש במילוי הפנימי ובמעטפת ששמרה עליו מכול משמר. מנה של ידיים וחשקים קטנים ותאוות גדולות (44 ₪)

צילום כפיר גליקו

כאשר מחוגי השעון החלו להתמלא בערפל, והיות שגם חיכתה עבורנו הדרך חזרה הביתה, נהנינו מקינוח שסגר את הארוחה, ובעיקר פתח עבורי הבנה גדולה שיש כאן מישהו שיודע בדיוק את מה שהוא עושה עכשיו. מוס שוקולד 70 אחוז קקאו מוגש עם מלח גס וקראמבל חמאה – אלו הביסים שעושים בי סדק ומכניסים דרכו אור. היות שמור מכינה את הקינוחים במקום, היא הרגישה בטוחה לעמוד מולי ולצפות בכמיהה לתגובה, וזו אכן לא איחרה להגיע – שאפו! קינוח מעולה בשילוב שוקולד בלגי מובחר, באחוזי קקאו תואמים. מי שמבין במוסים שאמורים לעמוד בפני עצמם, צריך להבין שצריך להיות ALL IN על הטכניקה כדי שטעם הביצים המייצבות יהיה רק ברקע והן לא יתפקדו על הבמה, וכך היה – מרקם ענן מעונן במתיקות מעונבת (36 ₪).

צילום אפיק גבאי

צוות יודי היקר, בהחלט דרך הידיים שלכם ניתן להבין מה עומד מאחורי הביטוי "לחיות בעוצמה" – להרגיש חי, להיות נוכח בענווה גדולה, ולהבין שלדרך יש את הבשורה שלה עבורך. תודה על האירוח בו חוויתי אוכל שנעשה עם ידע, ועוד יותר עם אינטואיציה ורוח עזה. אני בטוח שאתם מבינים שלא ניתן לומר לכם בהתחלה שהשמיים הם הגבול אם אתם כבר יודעים שיש עקבות על הירח – צאו להטביע אותן!

יודי בר אוכל – סירקין 30 חיפה, 054-5850887. ראשון-חמישי 12:00-00:00, שישי-שבת 12:00-17:00 

צילום אפיק גבאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר