יום הולדת 27 ליקב אלכסנדר – הזמן עושה טוב ליורם שלום

מרגע שהבציר הראשון של יקב אלכסנדר יצא לשוק, היה ברור לכולם כי מדובר ביקב שהולך למתג את עצמו באופן שונה. התוויות על הבקבוקים היו פנומנליות, ההשקעה בהן הייתה אדירה. כל בקבוק היה סוג של תכשיט שהוגש ללקוח

יקב אלכסנדר חוגג 27 שנות בציר. היקב ממוקם במושב הוותיק בית יצחק שבלב השרון פינת עמק חפר – יקב בוטיק משפחתי שהוקם על ידי יורם שלום בשנת 1996.

בשנת הקורונה הפך יקב אלכסנדר במושב בית יצחק ליעד ביקורים מועדף לחובבי היין הצעירים – לפעמים יותר מדי. צילום דוד סילברמן dpsimages

מרגע שהבציר הראשון יצא לשוק, היה ברור לכולם כי מדובר ביקב שהולך למתג את עצמו באופן שונה. התוויות על הבקבוקים היו פנומנליות, ההשקעה בהן הייתה אדירה. כל בקבוק היה סוג של תכשיט שהוגש ללקוח.

יינות יקב אלכסנדר. צילום מהיקב

בימי המילניום הקודם, עוד לפני עידן הפייסבוק והאינסטגרם, היה צריך לעבור את משוכת מבקרי היין דאז – אנשים קשוחים שלא ממש היו פתוחים לשינוי, לעיצוב, למשהו שונה בנוף. אותם העסיקו היקבים הגדולים ששלחו להם הרבה יינות חינם, וכאלה שידעו לשמן את המערכת. ככה זה עבד, לטוב ולרע.

יקב אלכסנדר ויורם שלום לא ממש באו טוב לאותם מבקרים. הוא נתפס כאליטיסט, קשוח, שמשלב אומנות על הבקבוק ללא צורך. הוא לא שימן, לא פינק, לא השתתף בתחרויות, לא שלח יינות לביקורות ומדליות. יורם היה שונה, אחר, ולא ממש הצליח להתברג "לברנז'ה". אבל הוא בשלו, המשיך לעשות יין, המשיך להקפיד על איכויות בלתי מתפשרות, ובעצם היה מודל לחיקוי לדי הרבה יקבי בוטיק שקמו אחריו.

יורם שלום יינן ובעלים יקב אלכסנדר – מתבגר ונינוח. תמונה מהיקב

לאט לאט היקב התבגר ויורם התבגר, ומשור צעיר שנוגח, הפך בשנים האחרונות להרבה יותר נינוח. נשאר עם העשייה שלו ועם ההתמדה ה"אובססיבית" העיצובית, טיפח את הכרמים, בנה יקב מעוצב כיאה לאחד שהבין שהכול סביבו משתנה, ובעיקר הלקוחות והם אלה שצריך להשקיע בהם – מרכז מבקרים, מסעדה, והרבה הרבה סבלנות שמעולם לא הייתה לו לאנשים מציקים, כולל תקל מתקשר בימי הקורונה.

דגל הגאווה מתנוסס מדי שנה מעל יקב אלכסנדר לצד דגל היקב ודגל המדינה. צילום יורם שלום

בשנים האחרונות גם היין של היקב התפתח, התבגר, התברג לאחד מהיקבים המובילים את תעשיית היין הישראלית הבוטיקית. לאט לאט עם השנים שלח יורם את יינותיו לתערוכות ולביקורות, והיינות חזרו עם מדליות. בשנת 2015 קיבל היין אמרולו 2011 ציון 94 מרוברט פארקר, אלכסנדר הגדול גרנד רזרב 2010 – 93 נקודות, אלכסנדר הגדול קברנה סוביניון 2011 –  90 נקודות,  אלכסנדר הגדול שרדונה קליאופטרה 2013 – 90  נקודות.

בחוות הדעת על האמרולו 2011, כתב מארק סקוויר: "מבנה היין מרשים ביותר. זהו אמרולו גדול ועוצמתי, בעל סיומת ארוכה ומתמשכת.היין נהדר לשתייה גם ביום המחרת. מי שאוהב את הסגנון, יאהב מאוד את היין. באופן כללי, זה יין מצוין, מתפוצץ בטעמי פירות עסיסיים. זה היין האהוב עלי ביותר מיינות היקב. מתאים לשתייה 2015-2030".

יורם שלום בעלים ויינן יקב אלכסנדר בתערוכת סומלייה. צילום איל גוטמן

תערוכת סומלייה של סטודיו בן עמי, שיורם החליט להשתתף בה בפעם הראשונה אחרי קבלת הציונים המרגשים, היא זו שהוציאה את היקב מהארון, כשבסוג של גאונות שיווקית הוא הביא חבית מלאה יין ומזג לאורחים היישר מהחבית, וזהו -משם הכול היה פתוח, ואלפי מבקרים פוקדים את היקב מאז. פה אני חייב לציין משהו אישי. בכל שנה, ביום הגאווה לקהילת ההומואים, הלסביות הטראנס והקוויר, מניף שלום את דגל הגאווה בכניסה ליקב לצד דגל ישראל ודגל היקב – מחווה מרשימה, אמיצה ומעוררת השראה.

חגיגות יומולדת 27 מתחילות עם סיום בציר 2023. זו הזדמנות מצוינת להגיע ליקב ולפגוש חתיכת היסטוריה שנמצאת על בקבוקי יקב אלכסנדר. ביום שלישי 10.10.2023 יחגוג היקב יום הולדת 27 עם הופעה של האחד והיחיד ארקדי דוכין, בר יינות, DJ  ודוכני אוכל מבית אלכסנדר.   

היינות

ליזה סוביניון בלאן יושן אך ורק במכלי נירוסטה
ליזה סוביניון בלאן יושן אך ורק במכלי נירוסטה

סדרת אלכסנדר הגדול היא סדרת יינות סופר פרמיום של יקב אלכסנדר, מיוצרת מהענבים האיכותיים שבכרמי היקב, וכוללת יינות איכותיים במיוחד. בקבוקי היינות בסדרה מושקעים ומוקפדים. על התווית תמצאו את התכשיט המשפחתי שמלווה את סדרת יינות אלכסנדר הגדול – טבעת זהב משובצת יהלום, העוברת בירושה במשפחת שלום לאורך דורות רבים.

הסדרה השנייה היא סדרת  אלכסנדר רזרב – מבוססת רק על יינות אדומים מכרמים סמוכים לכפר שמאי, למרגלות הר מצפה הימים בגליל העליון. היינות בסדרה זו מתיישנים במשך 24 חודשים בחביות עץ אלון. התכשיט המשפחתי שמלווה את סדרת אלכסנדר רזרב ,שימש לקשירת הצעיפים והשכמיות אותם לבשו נשים יהודיות בטוניס, והוא עשוי יציקת כסף בעיטור סמלי הדג והציפור.

צילום אלון גונן

הסדרה השלישית היא סדרת ההורים – היינות הבסיסיים של יקב אלכסנדר. היא כוללת בלנד אדום סנדרו – שם החיבה של אלכסנדר אביו של יורם שלום. היין מורכב מענבי קברנה סוביניון ומרלו. עוד בסדרה שני יינות לבנים הנקראים ליזה – שמה של אשתו של אלכסנדר ואימו של יורם, ליזה סוביניון בלאן וליזה שרדונה.

מחירי יינות יקב אלכסנדר והזמנות כאן

5 תגובות

  1. בשנת 2008 קניתי במכירה עתידית 6 בקבוקי אמרולו במחיר 110 שח לבקבוק.לאחר כשנתיים קיבלתי את הבקבוקים.מיד עם קבלתם הכנסתי אותם למקרר היין שלי.באירועים מיוחדים אני פותח בקבוק.נשאר לי עוד אחד.
    נכון להיום מחיר בקבוק אמרולו 2008 עולה למעלה מ-1500 שח
    יורם כל הכבוד אוהב את פועלך

  2. פתחתי אתמול בקבוק אלכסנדר הגדול 2001.
    נשם 8 שעות.
    היה מעולה
    התוודעתי ליורם ומשפחתו וליין המדהים כבר בשנת 2006
    יורם לא רק יינן מדהים.
    גם מנטש.זה לא פחות חשוב
    מועדים לשמחה
    ישראל זילבר

  3. פעמים יצא לי לשתות יין אלכסנדר אחד אצל חבר בציר שנת 2013 יצא מקולקל. היינן לא לקח אחריות למרות שהיין נשמר במקרר יינות!
    ועכשיו בחג הסוכות בציר 2020 וגם יצא מקולקל.
    לא נוגע ביין הזה.
    ברכה לבטלה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר