יין וג'אז – סופה והוריקן

יוסי נאור, חובב יין וג'אז ומי שהוביל תכנית רדיו בשם 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, יביא לנו הקשרים בין יינות ישראליים למוזיקה שהוא אוהב. כי יש מספר רגעים קסומים בחיים כמו לשתות יין ולהקשיב למוסיקה. הפעם היין מיקב השוכן בגליל התחתון בואכה עמק יזרעאל

יקב תבור שוכן למרגלות הר תבור, מקום בו נפגשים סוגי אדמה פורייה, רוח טובה, כרמים, ואנשים שמכינים יין מצוין. בחירה חכמה של זני ענבים איכותיים וייננות מאופקת, מקנים ליינות יקב תבור את טעמם האנין והייחודי.

תבור סופה 2014

שילוב לא שגרתי של שני זני ענבים  –  פטיט סירה מכרם רמת סירין (מקום מדהים עם נוף ליישובי עמק הירדן והכנרת), וענבי קברנה סוביניון מכרם במלכיה, עם שנה התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, יצרו יין בצבע ארגמן, עשיר בפרי, טאנינים טובים וגוף מלא. היין נגיש ומורכב, נעים וטעים. מחירו באתר יין בעיר: 86 ₪. כשטעמתי את הסופה, ישר אמרתי הוריקן של מרינה.

צילום מיוטיוב
צילום מיוטיוב

מרינה מקסימיליאן בלומין – הוריקן

אני תמיד מעדיף לשמוע הופעות חיות. זהו שיר נפלא, מהפנט. מרינה – פסנתרנית קלאסית בהכשרתה, מוזיקאית יוצרת וזמרת וירטואוזית, מהכישרונות הגדולים ביותר בישראל. התגלתה בעונה החמישית של “כוכב נולד”, ואף הגיעה אל המקום השני. בשנת 2013 הוציאה מרינה את אלבום הבכורה שלה – Step into my world, פרי שיתוף פעולה עם המפיק עופר מאירי. מרינה נבחרה לאשת השנה במוזיקה, והאלבום הגיע למעמד אלבום זהב. סיבוב ההופעות המצליח שנשא את שם האלבום נמשך מעל לשנתיים בכל רחבי הארץ. ייחודה בקול מדהים ועוצמתי ומנעד מוזיקלי רחב. יופי טהור של מוזיקה,  והפרפורמנס – חווית חושים.

הוריקן אדוארד. צילום pixabay
הוריקן אדוארד. צילום pixabay

האסוציאציה וההקשרים – סופה היא תופעה במזג האוויר. סופה תבור הוא תופעה בייחודיות שלו. הוריקן מוגדרת כסופה טרופית, המקוטלגת בסולם בין 1 ל- 5. הוריקן של מרינה מוגדר אצלי כסופה ים תיכונית בסולם 5. סופה של תבור הוא יין ייחודי, מעניין ומרגש, עוצמתי ומרהיב. חווית חושית. הוריקן הוא ביטוי של עוצמה ורגש. פנינה מוזיקלית. ומרינה – פרפורמרית מרשימה ומרתקת, המותירה רושם רב.

סופה לשתייה, הוריקן בחוץ, חם בלב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר