יינות לחגי תשרי ולשנה טובה – תשפ"ד 2023

צילום איל גוטמן
כמדי שנה אנו מציינים את חגי תשרי עם ריכוז יינות שהגיעו למערכת לקראת החג – יינות לבנים, רוזה, אדומים וקינוח בשלוש רמות מחיר: עד 50 ₪, 50-100 ₪ ומעל 100 ₪. הפעם ריכזנו מ-21 יקבים ושני יבואנים מידע על 60 יינות שונים לחגי תשרי ובנוסף גם הצעות למארזי שי. כל היינות הישראלים כשרים. שתהיה לכולנו שנה טובה באמת

לבנים

עד 50 ₪

יקב כרמל –  יין מבעבע בארומת תפוח מסדרת BUZZ  

צילום איל קרן

דבר היקב: יין קליל, נגיש וארומטי עם בעבוע קל, מתיקות מעודנת וארומות רעננות ועסיסיות של תפוח. היין, בעל אחוזי אלכוהול נמוכים, (5.5% – 7%). המחיר 30 ₪. 

יקב רקנאטי – יונתן לבן 2022

צילום עמרי מירון

דבר היקב: יינות סדרת יונתן מיוצרים במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה על מנת לשמר רעננות ולבטא ארומות פרי טהורות. יונתן לבן נעשה מענבי קולומבר וסוביניון בלאן מכרמים בגליל, רמת הגולן ובקעת ערד, קרקעות טרה רוסה, בזלת, חרסית ולס, גובה 200-630. הענבים עברו סחיטה אינרטית עדינה, תסיסה בטמפרטורה נמוכה לשמירת רעננות הפרי, ויישון במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה. בטעימה היין מבטא מאפיינים עדינים ורעננים של פרחים לבנים, תפוח ירוק ופירות טרופיים. המחיר 42 ₪.

הסקוטית מבית ישרקו – קאווה חצי יבשה כשרה בסדרת קודורניו קלאסיקו

דבר היבואנית: יין קאווה חצי יבש של קודורניו קלאסיקו – Codorníu Clasico Cava Semi Seco  כשר פרווה בהשגחת  OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל. עשוי מזני הענבים שרל-לו, מקבאו ופרלדה, נוצר לאחר הפרדת הגרגרים ומעיכתם להוצאת התירוש שהותסס ב-15–17 מעלות. לאחר התסיסות נוסף ליקר דה טיראז' (יין מרוכז עשיר בסוכר ושמרים) והיינות עברו לתסיסה שניה והתבגרות בבקבוקים. הקאווה נשמרה במרתפי היקב 9 חודשים, ואז הוסיפו מנה של ליקר דה דוסאז' (יין מתוק) שקובע את תכולת הסוכר הסופי בקאווה, במקרה זה חצי יבש – Semi Seco . הקאווה בעלת צבע צהוב קש חיוור מאוד, בעבוע עדין שיוצר ראש קצף עמיד ויפה. טעמיה המתקתקים מאוזנים על ידי החמיצות הטבעית של הענבים, והיא בעלת סיומת רעננה ואופיינית. המחיר 30 ₪.

יקב ירושלים – שרדונה וינטג' 2022

דבר היקב: יין לבן יבש שהופק מענבי שרדונה מכרמים בהרי ירושלים ובמורדות הכרמל. לאחר סחיטה עדינה תסס מקצת מהתירוש עם עץ אלון והמשיך והתיישן 3 חודשים על משקעיו, ומקצתו תסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה. היין בעל גוף בינוני ומתאפיין בארומות של תפוח עץ ירוק, אפרסק ושקדים קלויים. הסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול 11.5%. המחיר 40 ₪.

יקב ירושלים – גוורצטרמינר וינטג' 2022

דבר היקב: יין לבן חצי יבש שהופק מענבי גוורצטרמינר. לאחר סחיטה עדינה תסס היין במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומטי של הזן. ליין  ניחוחות של ורדים וליצ'י. גוף קל עד בינוני  וסיומת מאוזנת. 12% אלכוהול. המחיר 40 ₪.

יקב טפרברג – לבן יבש ויז'ן 2022

דבר היקב: הרכב זנים 60% סוביניון בלאן, 40% פרנץ' קולומבר – ממורדות יהודה. תירוש הסוביניון בלאן שנסחט הועבר למיכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות להפרדת התירוש הצלול מהמשקעים. לאחר שפייה הוספו שמרים ובוצעה תסיסה אלכוהולית 21 יום, לטובת שמירת ארומות. ענבי הפרנץ' קולומבר נבצרו שלושה שבועות מאוחר יותר ועברו אותם תהליכים. פנל הטועמים של היקב הרכיב את הבלנד הסופי של היין שלא עבר תסיסה מלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. צבע היין ירקרק זהוב, עדין ורך, בעל ארומות של לימון ותפוח, חמיצות מלבבת ומרקם קליל. יין קיצי, מרען ומלא חן. 12% אלכוהול. המחיר 35 ₪.

יקב טפרברג – שרדונה אימפרשן 2022

דבר היקב: עשוי 100% ענבי שרדונה ממורדות יהודה. המיץ הנקי עבר תסיסה אלכוהולית במשך שבועיים, ואחריה הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות חדשות להתבגרות של כ-5 חודשים בחביות, ללא תסיסה מלולאקטית כדי לשמור על פריכות ורעננות היין. צבעו ירקרק צהבהב, האף פירותי עם ניחוחות של פרי הדר, אגס ופירות טרופיים, עם שילוב של מעט וניל ואגוז. בפה בעל גוף ומרקם מלא, מאוזן ובעל סיומת רעננה. 12.1% אלכוהול. המחיר 45 ₪.

50-100 ₪

הסקוטית מבית ישרקו – סילק & ספייס לבן יבש 2022 מפורטוגל

דבר היבואנית: סילק & ספייס לבן (Silk & Spice) הינו יין יבש מפורטוגל, עשוי מזנים מקומיים בלבד – 50% ביקל, 35% ארינטו עם 15% אלבריניו מכרמים בזורי היין וליסבון. הענבים נסחטו בעדינות והתירוש הוצלל באמצעות שקיעה. התסיסה האלכוהולית בוצעה במיכלי נירוסטה בטמפרטורות נמוכות. חלק מהיין התבגר גם בחביות אמריקאיות על משקעיו. ליין טעמים עזים של אפרסקים בשלים, מלון ופרחים לבנים, עם רמזים של וניל. הסיומת בטעמי וניל מאוזן ונעים לחך. היין מציג את מכלול הטרואר הפורטוגלי הייחודי, אמנות הבלנד והזנים המקומיים של פורטוגל. המחיר 60 ₪. לא כשר.

יקב הר אודם – יער אודם לבן 2022

צילום נימרוד כהן נימקו

דבר היקב: בלנד של 60% שרדונה ו-40% ויונייה. הענבים נבצרו עם אור ראשון ותססו ב–17-15 מעלות על מנת להשיג מיצוי עדין של צבע, בשומת וטעמים. ליין צבע קש עם גוון ירקרק, ארומות של ליים ופסיפלורה, עם טעמים מובחנים של אגס, משמש ומעט הדרים. מוכן לשתייה וימשיך להשתבח בשלוש השנים הקרובות. המחיר 70 ₪.

יקב ירושלים – סוביניון בלאן פרמיום 2022

דבר היקב: יין לבן יבש שהופק מענבי סוביניון בלאן מהרי ירושלים. הענבים נסחטו בעדינות, והתירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומטי של הענבים. גוון היין ירקרק, מתאפיין בארומות מתפרצות של חזרזר (Gooseberry), פסיפלורה ודשא קצוץ. גוף בינוני עד מלא וחומציות מודגשת. 12% אלכוהול. המחיר 65 ₪.

יקב ירושלים – The Windmill Project Chardonnay Reserve 2022

דבר היקב: יין לבן יבש שהופק מענבי שרדונה מהרי ירושלים. לאחר סחיטה עדינה תסס חלק מהתירוש בחביות עץ אלון צרפתיות בהן המשיך והתיישן במשך 6 חודשים על משקעיו, ומקצתו תסס בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה. יין בעל גוף מלא, ומתאפיין בארומות של תפוח עץ ירוק, הדרים ואגוזי לוז. הסיומת ארוכה ומאוזנת. 13% אלכוהול. המחיר 85 ₪.

יקב צובה  – שרדונה 2022

דבר היקב: היין עשוי מענבי שרדונה מהרי ירושלים, מן הטרסות הגבוהות ביותר שבהן עומק האדמה הנמוך ביותר. היין נעשה  רק מהתירוש הנוצר ללא סחיטה ('פרי ראן'), ויוצר בשיטת ה'סור-לי' הכוללת השרייה על שמרים והתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי מבורגונדי במשך 8 חודשים. ליין צבע זהוב, בעל טעמים עשירים של פרי בשל  לצד קרמל וחמאה קלויה. עוצמתי ומדויק. המחיר 95 ₪.

יקב בן דוד – חנה גוורצטרמינר 2022

דבר היקב: עשוי מענבי גוורצטרמינר מכרמים מובחרים באזור בן זמרה שבגליל העליון. לאחר הבציר הועברו הענבים לסחיטה עדינה בטמפרטורה קרה, על מנת לשמור על האופי הפירותי והרענן של היין. התוצאה: יין רענן ונעים מאוד לשתייה מיד עם פתיחתו. האף פרחוני קלאסי, עם ניואנסים של ליצ'י ומי ורדים. בחך שומר היין על אופי יבש עם סוכר שיורי  נמוך. סיומת חדה וברורה הופכת אותו לטרי ומרענן יין ארומטי במיוחד, אשר שומר על מבנה חד ופריך עם חמיצות טובה וגוף קל ומהודק. אלכוהול 13%. המחיר 75 ₪.

חברת שקד – שאטו טלמון לבן 2022

דבר היבואנית: יין לבן של יקב שאטו טלמון (Chateau Talmont) מבורדו, צרפת.  עשוי מענבי סוביניון בלאן (85%), סמיון (12%), מרלו בלאן (3%). התירוש עבר השריה קרה על המשקעים למיצוי ארומות וטעמים, ותסיסה במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורות לשמירה על הרעננות והארומטיות. ליין גוון זהוב עדין, וניחוחות אופייניים של פרי הדר ופריחה. בורדו לבן קלאסי בעל אופי צעיר ורענן, מאוזן ומהנה למדי. המחיר 60 ₪. לא כשר.

צור עולם של יין – פורוורד שרדונה FORWARD

דבר היבואן: יין לבן יבש , שרדונה בעל גוף מלא ותווים עזים של דומדמניות, אגס אפוי ולימון מאייר, עם נגיעות קרמל בגימור אלגנטי. אלכוהול 13.5%. המחיר 70 ₪.

יקב כישור – ויונייה 2022

צילום בועז אשכול

דבר היקב: יין לבן אלגנטי, זהבהב חיוור, בעל ארומות פירותיות ומבנה חלק ומפתה. בפתיחה עולים ניחוחות אפויים קלות, שמפנים במהירות את מקומם לריחות פרי צהוב כתום, מלווה בריחות טרופיים וכבדים רק מעט יותר. הפה חלק וקטיפתי, אך יש בו עובי ו’שמנוניות’ שלוקחת לסיומת בינונית-ארוכה ובעלת חומציות ומרירות קלה, שמזכירה אשכולית כתומה. 13% אלכוהול. המחיר 95 ₪.

יקב דלתון – Family Collection סוביניון בלאן 2022

צילום אורי גרון

דבר היקב: סדרת האוסף המשפחתי נוצרה לציון 30 שנים ליקב דלתון. הענבים ליין זה הגיעו מחלקת הוואדי בכרם אלקוש, שבתוך ערוץ נחל מתת. החלקה מבודדת ונהנית ממיקרו אקלים קריר במיוחד וערפילי, התורם לקצב הבשלה איטי. כתוצאה היין רענן, ארומטי וחומצי. לאחר תסיסה ושפייה ראשונית נשמר היין על משקעיו ג-3 חודשים בהם קיבל תחושה קרמית, גוף מלא ועובי, ואחריה עבר לסינון ומילוי הבקבוקים. צבע היין ירקרק כמעט שקוף לגמרי. באף ארומות של עשב, פיטנגו, גויאבה ואשכולית לבנה. יש לו חמיצות רעננה התורמת לטעם ארוך בחך. המחיר 85 ₪.

יקב דלתון – עלמה לבן

צילום אורי גרון

דבר היקב: יין מינרלי מורכב ויבש, עשוי מפרי מעולה: 45% ויונייה מכרם תל פארס, 25% קולומבר מכרם כפר קיש, 15% גרנאש בלאן מכרם תל פארס, ו-15% שנין בלאן מכרם נטור. ענבי כל חלקה תססו וטופלו ביקב בנפרד. לאחר תסיסה ו-4 חודשי התיישנות בחביות אלון ומיכלי נירוסטה בהתאמה לכל זן, עורבב הבלנד ליין אחיד במיכל נירוסטה מקורר. התוצאה: יין ארומטי מאוד, נדיב ורענן, עם מורכבות ובחירת זנים שמתאימים מאוד לאזור בים התיכון ולמטבח שלו. 13% אלכוהול. המחיר 80 ₪.

מעל 100 ₪

יקב כישור – תפן לבן 2022

צילום בועז אשכול

דבר היקב: יין לבן יבש מסדרת כרם מצודת תפן, בלנד של ענבי שרדונה וסוביניון בלאן. תסס בחביות עץ אלון צרפתי וישב על השמרים 6 חודשים. פירותי מאוד עם ארומות וטעמים של פירות כתומים. גוף בינוני, חמיצות טובה. עגול ומורכב, מאוזן מאוד. 13.5% אלכוהול. המחיר 120 ₪.

יקב פאר – כבשת זהב 2022

דבר היקב: אנו מחפשים את האתגרים בכל יום ובכל שלבי היין. מתוך תפיסת עולם זו פנה יינן היקב לעשיית יין לבן מענבי מרלו ומרסלן אדומים מכרם טל שחר. הצבע אפרסק בהיר. באף הארומות הראשונות העולות מהיין הן של פרי לבן טרי בשילוב מינרל ומלח ים. עשבוניות מרעננת ולסיום פרי הדרי. הפה: גוף קליל, היין חומצי נעים ונגיש, הדריות מתפרצת המתאחדת באופן הרמוני עם המליחות העדינה והמינרל, כשברקע פירות לבנים כגון אפרסק. אלכוהול. 11.5%. המחיר 129 ₪. הזמנות: יקב פאר, נחמה 050-8520242.

רוזה

עד 50 ₪

צור עולם של יין – קומביה רוזה KUM BA YOH 

דבר היבואן: רוזה דרום אפריקאי – 96% שנין בלאן ו-4% פינוטאז'. צבע פטל מהפנט, ארומות מעוררות תיאבון של מלונים ודומדמניות, לצד טעמים עגולים וחמיצות נעימה. אלכוהול 13%. המחיר 45 ₪.

50-100 ₪

יקב בנימינה – גרין בין רוזה גרנאש 2022

צילום אפרת אשל

דבר היקב: יין רוזה יבש, 100% ענבי גרנאש מרמת סירין בגליל התחתון, גובה כ-300 מטר – הכרם נטוע באחת הנקודות הגבוהות באזור ומתאפיין במשטר רוחות חזק, לילות קרים וימים ממוזגים ויבשים, אדמת בזלת דלה בחנקן ועשירה בזרחן המאפשרת צמיחה מאוזנת של הגפנים והבשלה אחידהסחיטה וזמן מגע קצר מאוד עם הקליפות, ומיד למיכלים להצללה טבעית. התירוש הועבר לתסיסה אלכוהולית איטית בטמפרטורה קרה בדומה ליין לבן כדי לשמר את הארומות העדינות שלו. אחריה הועבר היין להצללה וסינון לקראת מילוי. התוצאה: גוון ורוד בהיר צלול. באף חד עם ארומה נעימה של פריחת הדרים. בטעימה חמיצות מרעננת של אשכולית אדומה ומתיקות קלה של תותי בר ופטל אדום. בפה רענן עם חומציות תומכת במתיקות ארומות הפרי שלו. המחיר 65 ₪.

יקב תבור – אקו רוזה 2022

דבר היקב: היין הוא בלנד באחוזים שווים של טמפרניו וברברה מכרמי היקב ברמת סירין – רמה בזלתית בגובה 400 מטרים, בקרבת כפר תבור בגליל המזרחי. הענבים נבצרו ידנית בשעות הבוקר המוקדמות, עברו מיון קפדני, מעיכה וסחיטה. מגע של כשעתיים עם הקליפות העניק צבע עדין ביותר. כל חלקה תססה בנפרד, והבלנד נעשה לאחר שהייה קצרה על המשקעים. ליין ניחוחות אשכולית אדומה, מלון ואבן צור. בפה תחושת מינרליות נעימה וסיומת מרעננת. המחיר 84 ₪.

יקב כישור – רוזה 2022

יקב כישור – רוזה 2022 דבר היקב: יין רוזה קלאסי יבש. בלנד של מרלו וגרנאש. בעל צבע סלמון עדין. האף מלא פרי וחיות רעננה, עם ארומות של תותים ופירות יער של תחילת העונה. הפה מעוגל ורך. 13.5% אלכוהול. המחיר 85 ₪.

יקב בת שלמה – רוזה 2022

דבר היקב: היין מענבי גרנאש נוצר בשיטת הרוזה המסורתית. ענבי הגראנש גדלו ונבצרו בתכנון ראשוני שמהם יופק יין רוזה. הבציר היה ידני ובשלב מוקדם יחסית, כדי לשמור על רמות חומציות גבוהות. הענבים נלחצו בעדינות ונשמרו מספר שעות במכונת הלחץ בכדי לשחרר מספיק צבע מהקליפות ליצירת גוון ורוד בהיר, וכן כדי לתת ליין מעט עומק ומבנה מהחומרים הפנוליים בקליפות. לאחר מנוחה קרה של 48 שעות הענבים הותססו בטמפרטורות נמוכות, ובהמשך התיישנו במיכלי נירוסטה 5 חודשים נוספים לפני ביקבוק. המחיר 100 ₪. להשיג באתר ובחנויות נבחרות.

מעל 100 ₪

יקב יתיר – הר עמשא רוזה 2022

צילום איל קרן

דבר היקב: יין רוזה רענן ופריך במיוחד, עשוי מ-90% ענבי גרנאש, 6% מורבדר ו-4% קריניאן, שנבצרו מוקדם על מנת להעצים את הרעננות ביין, והושרו עם קליפותיהם למשך 24 שעות במיכל נירוסטה לפני שנסחטו. התירוש תסס בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה ובחביות של 500 ליטר, ולאחר סיום התסיסה התיישן במיכל עץ גדול ובחביות ניטרליות למשך 5 חודשים. לצד צבע ורוד סלמון בהיר ומפתה, מציג רוזה הר עמשא ארומת אפרסק לבן ואשכולית אדומה, טעמי פרי אינטנסיביים ורעננים של נקטרינה ושזיף צהוב. אלכוהול 13%. המחיר 110 ₪.

יקב פאר – שיה 2022 רוזה

דבר היקב: עשוי מענבי קברנה פרנק, מרלו ומלבק מכרמי היקב בטל שחר. צבעו ורוד כתמתם. באף ארומות של פריחה, תות שדה ופטל, שמשתלבים יחדיו בהרמוניה מדויקת עם חמיצות טובה שתשמור על היין עוד כמה שנים טובות. בפה פירותיות מאוזנת ומדויקת של תות שדה ופטל מעודן, גוף בינוני, רעננות מקסימה וחומציות מדויקת. 12.5% אלכוהול. המחיר 129 ₪. הזמנות: יקב פאר, נחמה 050-8520242.

אדומים

עד 50 ₪

יקב ירושלים – מלבק שיראז וינטג' 2022

דבר היקב: יין אדום יבש מענבי מלבק ושיראז. לאחר תסיסה על הקליפות התיישן היין עם עץ אלון צרפתי במשך 8 חודשים. היין בעל גוון סגול עמוק, ניחוחות של שזיף שחור, מנטה וסיגליות. גוף בינוני עד מלא וסיומת מאוזנת. 13% אלכוהול. המחיר 40 ₪.

יקב ירושלים – קברנה סוביניון וינטג' 2022

דבר היקב: יין אדום יבש שהופק מענבי קברנה סוביניון. לאחר תסיסה על הקליפות התיישן היין עם עץ אלון צרפתי במשך 8 חודשים. היין בעל גוון עמוק, ניחוחות של קסיס ווניל. גוף בינוני עד מלא וסיומת מאוזנת. 13% אלכוהול. המחיר 40 ₪.

יקב ירושלים – בלנד אדום פרמיום 2021

דבר היקב: יין אדום יבש זה הוא בלנד ים תיכוני שהופק מקריניאן מגפנים בוגרות מכרמים בבנימינה ומרסלאן מגבעת נילי. לאחר תסיסה ממושכת על הקליפות היין התבגר בחביות משומשות בנפח 300 ליטר. מתאפיין בארומות של פירות יער אדומים בשלים, עשבי תיבול ומעט ליקוריץ. גוף בינוני עד מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול 13.5%. המחיר 40 ₪.

יקב כרמל Selected – מרלו 2022

צילום איל קרן

דבר היקב: יין אדום יבש בעל גוף קליל וצעיר וסיומת מאוזנת, עם  ניחוחות פירותיים, דובדבנים ושוקולד. התיישן 3-6 חודשים במיכלי נירוסטה. אלכוהול 13%. המחיר 35 ₪.

יקב כרמל Private Collection – קברנה סוביניון חצי יבש 2022

צילום איל קרן

דבר היקב: קברנה סוביניון חצי יבש שמתאפיין בארומה ייחודית ובטעם רענן ומצטרף למגמה צומחת של יינות אדומים נגישים וחצי יבשים. היין התיישן 8 חודשים בחבית, ומציג ניחוחות של פירות שחורים, שזיפים ועץ אלון. המחיר 45 ₪.

יקב ברקן – מרלו מהדורת הזהב GOLD בציר 2021

דבר היקב: מהדורה מיוחדת של יין יוצא דופן בעל אופי ייחודי שנוצר מענבי מרלו מכרם עין זיתים בגליל העליון. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי, ומתאפיין בארומות פירות יער ושזיף, עץ קלוי ווניל, טאנינים רכים וסיומת ארוכה במיוחד. זהו יין עשיר בעל צבע אדום עמוק, המשלב טעמי פרי שחור עם תבלינים מתקתקים כגון וניל, ציפורן, שוקולד ועץ קלוי, שמקורם בהתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. היין מרוכז בטעמים, ובעל גוף בינוני וסיומת ארוכה ופירותית. המחיר 39 ₪.

צור עולם של יין – ספורנו מלבק Sforno Malbec

דבר היבואן: יין אדום יבש מענבי מלבק, מחבל מנדוזה בארגנטינה הידוע בתעשיית היין שלו. יינות ספורנו מיוצרים ביקב הוארפס הוותיק. ליין ארומות של אוכמניות בשלות, דובדבן שחור ונגיעות תבלין. טאנינים עדינים, עגולים ומתמשכים, וסיומת מתובלת ועדינה. אלכוהול 14%. המחיר 45 ₪.

יקב היוצר – סדרת וירטואוזו 2022

צילום איל קרן

וירטואוזו קברנה סוביניון 2022 – דבר היינן פיליפ ליכטנשטיין: יין אדום יבש. הענבים  מכרם במושב דישון (גליל עליון). היין נשאר עם הקליפות כ-20 ימים, ובסיום התסיסה והשפייה התיישן למשך 9 חודשים. ליין צבע ארגמני עמוק, בעל ניחוח אופייני של פירות יער כחולים עם רמזים של וניל וטבק. המחיר כ-45 ₪.

וירטואוזו מרלו 2022 – דבר היינן: יין אדום יבש. הענבים מכרם בין רמות נפתלי לקיבוץ יפתח בגליל העליון. לאחר השרייה קרה של שבוע, הותססו בטמפרטורה מבוקרת. היין נשאר עם הקליפות כ-20 יום, ובסיום התסיסה והשפייה התיישן למשך 9 חודשים. יין בעל צבע אדום בוהק, ניחוח של תותים ופטל אדום, עם רמזים של תבלינים מתוקים ומוקה. המחיר כ-45 ₪.

וירטואוזו רונדו 2022 – דבר היינן: יין אדום חצי יבש. נוצר משילוב ענבים משני כרמים –  מרלו מדישון שבגליל העליון, מורבדר מכרם עין דור בעמק יזרעאל. המורבדר התיישן בחביות עץ, יין בצבע ארגמן עז, בעל ריחות דובדבן, שזיף ושוקולד. המחיר כ-45 ₪.

יינות היוצר נמכרים ברשתות השיווק המובילות במבצעים לחג.

50-100 ₪

יקב רקנאטי – סירה גליל 2022

צילום עמרי מירון

דבר היקב: יינות סדרת גליל עשויים מגפנים אשר ניטעו ליצירת יינות מורכבים והרמוניים, שנותנים ביטוי לאדמה גלילית משובחת ואקלים יוצא דופן. ענבי סירה גליל הגיעו מכרמים בגליל, קרקע בזלתית אבנית וחרסיתית קלה. גובה 250-350 מטר. היין תסס בטמפרטורות מתונות, עם תוספת מעט מהשזרות, נוזל חופשי בלבד (Free Run) ויישון באלון צרפתי למשך 6 חודשים. יש לו ארומות סירה אופייניות של סיגליות, לבנדר ופלפל שחור, בליווי ניחוחות עץ אלון. המחיר 59 ₪.

יקב הר אודם – יער אודם אדום 2022

צילום נימרוד כהן נימקו

דבר היקב: הענבים ליער אודם אדום גדלו בכרמי יקב הר אודם בעמק הבכא שבצפון רמת הגולן. היין הינו בלנד של הזנים קברנה סוביניון, נביולו וסירה. ליין גוון אדום דובדבן חצי אטום. ניחוחות של דומדמניות, דובדבן ופטל וניתן לחוש בו בטעמי דובדבן ופטל משולבים במעט מרווה. המחיר 70 ₪.

יקב ירושלים – קברנה סוביניון פרמיום 2021

דבר היקב: יין אדום יבש שהופק מענבי קברנה סוביניון מכרמים נבחרים בהרי ירושלים, לאחר תסיסה ממושכת על הקליפות היין התיישן בשילוב מיכלי נירוסטה וחביות עץ אלון. ליין ארומות של פירות יער אדומים ושחורים ומעט וניל. גוף בינוני עד מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול 13.5%. המחיר 70 ₪.

יקב בנימינה – תרשיש 2020 מסדרת אבני החושן

דבר היקב: סדרת אבני החושן מייצגת את פרי יצירתם של הייננים במשימה ליצור יינות באיכות הגבוהה ביותר ללא פשרות. עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרמים ייחודיים הנטועים ברמת הגולן ובגליל העליון. לאחר השריה קרה מספר ימים הועבר היין לתסיסה אלכוהולית ושוב השריה על קליפותיו. לאחר סחיטה וסינון עבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי למשך 16 חודשים, ואז נבנה הבלנד בין חביות נבחרות, הועבר לביקבוק לאחר מינון וסינון מינימליים, והמשיך להתבגר עוד כשנה במרתפי היקב ליין גוון רובי-שחור אטום, ארומות בולטות של פטל שחור, קאסיס, מנטה ווניל. בטעימה מתגלה גוף רחב, עשיר ומורכב אך עם מרכיב רעננות בולט, מבנה וסיומת ארוכה החושפים שכבות רבות של ארומות וטעמים המחיר 95 ₪.

יקב תבור – טנאט SV 2019

דבר היקב: עשוי 100% ענבי טנאט מכרם נטוע בתל-שיפון בצפון רמת הגולן, ברום של 950 מטר. האקלים הקריר בזכות הגובה הרב מאפשר הבשלה ארוכה יותר, וביחד עם האדמה הבזלתית של רמת הגולן תורמים רבות לגוף העשיר של היין. הענבים שנבצרו בשעות הבוקר המוקדמות, עברו מיון קפדני ותסיסה מבוקרת. לאחר הסחיטה היין עבר תסיסה מלולאקטית בחביות עץ אלון צרפתיות, והתיישן בהן למשך 18 חודשים. היין התיישן 12 חודשים נוספים בבקבוק. ליין ארומה של אדמת יער ותבלינים עם נגיעה של תה ירוק, גוף מלא וסיומת ארוכה. אלכוהול 14.1%. המחיר 100 ₪.

יקב טוליפ – טוליפ מרלו 2022

דבר היקב: סדרת טוליפ עשויה מזנים קלאסיים ומוכרים, באינטרפרטציה אישית וייחודית ליקב טוליפ. אלו יינות נגישים המתאימים מאוד לאקלים הים תיכוני. בתהליך היישון הוספנו ליין כ-5% קריניאן וכ-5% ויונייה להתאמת היין לאופי ולסגנון הייחודיים אותם אנו שואפים להדגיש בסדרת טוליפ. התוצאה מרתקת ועשירה. יין אלגנטי המלווה במשב של רעננות ים תיכונית.  המחיר 79 ₪.

יקב טוליפ – טוליפ קברנה סוביניון 2022

דבר היקב: פרשנות חדשה, מקומית ועכשווית לקלאסיקה מוכרת המספקת עושר טעמים וסיומת נהדרת. בתהליך היישון הוספנו ליין כ-5% קריניאן וכ-5% ויונייה להתאמת היין לאופי ולסגנון הייחודיים, אותם אנו שואפים להדגיש בסדרת טוליפ. התוצאה מרתקת ועשירה, יין אלגנטי המלווה במשב של רעננות ים תיכונית. המחיר 79 ₪.

יקב מאיה – MAIA MARE RED 2022  

דבר היקב: יקב MAIA מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי-ים תיכוני, שנועדו ליצור התאמה מושלמת לאווירה הים תיכונית בארץ לצד האקלים, הניחוחות והטעמים. היינות נעשים מזני אגן הים התיכון שגדלים בארצנו בצורה האידיאלית ביותר, והינם התגלמות הגישה הים תיכונית ביצירה ישראלית. MARE RED הינו יין אדום מענבי קריניאן, סירה ומורבדר. התיישן במשך 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. יין נעים ונגיש, עם מנעד נוכח של ארומות של פרותיות טרייה, תבלינים ועשבוניות. המחיר 85 ₪.

יקב טפרברג – קברנה סוביניון אסנס 2018 

דבר היקב: עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון משני כרמים ייחודיים ונבחרים בטופוגרפיה ואקלים הררי. הראשון והעיקרי בגליל העליון בעמק קדש, והכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. הענבים נבצרו מכל כרם בנפרד בזמן ההבשלה האופטימלית,  עברו תסיסה אלכוהולית ומלולאקטית כדי לייצב ולרכך את היין. אחריה היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות 18 חודשים – כל כרם בנפרד. הבלנד הסופי נתן את המשקל היחסי של כל כרם ליין. אחרי הביקבוק המשיך להתבגר 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.  צבע היין אדום עד שחור. באף עולות ארומות עשירות של פירות יער שחורים, נגיעות של קקאו, קפה ומעט אדמה, עם עץ אלון אלגנטי. בפה היין מאוזן, עגול עשיר מאוד ובעל מבנה מלא ועוצמתי, הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה. 14.3 אלכוהול. המחיר 99 ₪.

יקב עגור – קסם 2022

דבר היקב: עשוי מענבי מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, סירה, קריניאן וגרנאצ'ה טינטוררה. הזנים תססו בנפרד וגדלו 6 חודשים בחביות ישנות. בלנד עסיסי עם ניחוחות של עשבי תיבול מקומיים ופרי אדום חמצמץ. גוף בינוני עם טעם שארי ארוך. בן לוויה מקסים לכל עת ומצב רוח. המחיר 90 ₪.

צור עולם של יין – פורוורד קברנה סוביניון FORWARD  

דבר היבואן: יין אדום יבש, אלגנטי, בעל גוף מלא, עם תווים עשירים של שזיף שחור, בויזנברי, אגוז מוסקט, ונגיעה של אלון קלוי בסיומת מתמשכת. אלכוהול 13.5%. המחיר 70 ₪.

יקב כישור – סירה 2021

צילום בועז אשכול

דבר היקב: יין אדום יבש, 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע סגלגל. בעל ארומות של פלפל שחור. אדמתי, מעושן ומלא פרי. בעל גוף בינוני. 14% אלכוהול. המחיר 95 ₪.

יקב דלתון – עלמה אדום

צילום אורי גרון

דבר היקב: בלנד אדום קלאסי. 50% שיראז מכרם אלקוש וכרם ספסופה, 40% גרנאש נואר מכרם אבן מנחם, ו-10% קריניאן מכרם כפר תבור. כל חלקה עברה תסיסה אלכוהולית בנפרד והמשך תסיסה מלולאקטית, שבסיומה כל יין התיישן שנה בנפרד ואז עורבב לבלנד והתיישן יחד במיכלי בטון ומיכל עץ אלון גדול (פודר). היין מזכיר את יינות דרום צרפת או 'קוט דו רון'. יין בשרני עם גוף בינוני-מלא, מינרלי ומתובל. 14.5% אלכוהול. המחיר 85 ₪.

מעל 100 ₪

יקב ירושלים – The Windmill Project Petit verdot, single vineyard 2019  

דבר היקב: יין אדום יבש שהופק מענבי פטי ורדו מכרם יחידני בהרי ירושלים. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים. היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של פטל שחור-אוכמניות, לקריץ ועור. גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול 13.5%. המחיר 130 ₪.

יקב רקנאטי – ביתוני 2021

צילום עמרי מירון

דבר היקב: ביתוני הינו אחד מזנים מקומיים מהם ככל הנראה ייצרו יינות לפני מאות ואלפי שנים. הענבים מכרם בחברון (שיטת גידול גביע ופרגולה 'סוכה חברונית'), קרקעות טרה רוסה וגיר בגובה 850 מטר. בציר ידני וסלקטיבי, תסיסה באשכולות שלמים, סחיטה עדינה, 12 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי גדולות. רשמי טעימה: יין אדום עם ארומה פרחונית עדינה, מינרליות מובחנת ובשומת של ורדים, דובדבנים אדומים ותבלון ים תיכוני. המחיר 105 ₪.

יקב הר אודם – גמאי נואר 2020

צילום נימרוד כהן נימקו

דבר היקב: גמאי נואר הוא זן צפוני וקר שמצא בית חם בכרם יקב הר אודם, הצופה על גבול ישראל- סוריה וממוקם בעמק הבכא בגובה הרב של 1060 מטרים. יין זה נולד מתוך סקרנות ורצון לחדש, ללמוד ולחקור את הכרם היחיד בישראל בו נטוע זן זה. ליין צבע אדום מבריק עם שוליים סגולים. באף ניתן להבחין בארומה של דובדבן חמוץ וניחוחות עלי שלכת אחרי הגשם. בפה טעמים של פרי אדום בשל, דובדבן ורמז לקינמון, מלווים ברעננות שמדגישה את טעמי הפרי ביין קטיפתי זה עם עפיצות עדינה. התיישן בחביות 18 חודשים המחיר 170 ₪.

יקב הר אודם – אלפסי אדום 2020

צילום נימרוד כהן נימקו

דבר היקב: יין הדגל של יקב הר אודם. בלנד של קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק. האלפסי הוא יין בעל עומק של טעמים ואיכויות רבות. צבעו אדום עז, וניתן לחוש בארומה פירות יער שחורים ושזיף ובטעמי אדמה ותיבוליות ים תיכונית רעננה. ליין גוף מלא רך וקטיפתי עוצמתית ונעימה לאחר שהתיישן 24 חודשים בחביות צרפתיות. המחיר 250 ₪.

יקב עמק יזרעאל – חנתון 2022

דבר היקב: היין הוא בלנד שעשוי מענבי סירה, קריניאן ופטיט סירה מכרמים בוגרים של היקב בשפלה, בעמק יזרעאל ובגליל. כל זן עבר יישון בנפרד, השרייה קצרה לקריניאן ולפטיט סירה, בעוד הסירה שעבר השרייה ארוכה של 3 שבועות על הקליפות. ליין ניחוחות פרחים כהים וליקוריץ, טאנינים צפופים ובשלים. גוף מלא, עם חומציות טבעית עסיסית והתמדה אלגנטית. סיומת עשב מיובש ארוכה ומהדהדת. אלכוהול – 14.5%. המחיר 140 ₪.

יקב יתיר – פטי ורדו 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: היין מורכב מ-89% ענבי פטי ורדו ו-11% קברנה סוביניון, ומצטיין בריכוז טעמים ללא כבדות או סמיכות יתר. ענבי כל זן התיישנו בנפרד בחביות עץ אלון במשך שנה לפני יצירת הבלנד הסופי. ליין צבע ארגמן עמוק, ארומה המזכירה סיגליות, פירות יער ושוש (ליקריץ)ץ טעמו מזכיר פירות יער שחורים בשלים ביין רענן. גוף מלא וסיום מעט עפיץ. היין בוקבק בפברואר 2022 והושאר ביקב כשנה נוספת. אלכוהול 14.5%. המחיר 150 ₪.

יקב ברקן –  סדרת Altitude בציר 2019

דבר היקב: סדרת Altitude מעניקה אפשרות ייחודית להשוואה בין שלושה יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים. גובה הכרם בו גדלים הענבים הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על אופי היין והוא מאפשר הצצה להבדלים בין היינות שכל טרואר מייצר.

Altitude 720  – קברנה סוביניון 2019

עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם יחידני בקרבת מושב דלתון בגליל העליון גובה 720 מטר. יישון 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר, כ- 75% חדשות. 14% אלכוהול. התוצאה: יין אדום עמוק ועוצמתי. ארומות של פירות אדומים רעננים, שזיפים, דובדבנים ופירות יער, עטופים בעשבי תיבול כגון רוזמרין ותימין, בליווי ארומות עץ אלון קלוי. בפה היין בעל טאנינים עוצמתיים ומורכבים, שעוטפים את החך וממשיכים לסיומת ארוכה ופירותית עם חומצה מרעננת. המחיר 120 ₪.

Altitude 624 – קברנה סוביניון 2019

עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם עלמה בגליל העליון, גובה 624 מטר. יישון 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כ-70% חדשות. אלכוהול 14.50%. התוצאה: יין אדום בעל ארומות מורכבות של פירות שחורים כגון שזיפים ופטל, מלווים בנגיעות פלפל שחור, עשבי תיבול ים תיכוניים, שוקולד מריר, בשר מעושן ורמזים לעץ אלון איכותי. היין בעל גוף מלא, טאנינים עוצמתיים אך מאוזנים, חמיצות מאוזנת מלווה בטעמי שזיפים שחורים, קפה וציפורן, שמובילים לסיומת ארוכה ומתובלת. המחיר 120 ₪.

Altitude 585 – קברנה סוביניון 2019

עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם יפה נוף באזור קיבוץ מנרה שבגליל העליון, גובה 585 מטר. יישון 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר, כ-75% מהן חדשות. 14% אלכוהול. התוצאה: יין בגוון אדום עמוק. באף שפע פרי שחור ובשל, שזיף שחור וקסיס, עם נגיעות של מרווה ומנטה, שוקולד מריר מרוכז שזור בנגיעות של עץ מעודן. הפה מציג פרי בשל כמעט מתוק, שמתאזן עם החמיצות הרעננה והטאנינים המוצקים. הסיומת מתמשכת ונעימה עם רמז לנוגט וטבק. מבין שלושת היינות, זה מחוספס והדוק יותר, אך עם זאת מוכן ונגיש לשתייה. המחיר 120 ₪.

יקב טוליפ – פרנק מרלו רזרב 2021 מסדרת הרזרב

דבר היקב: סדרת הרזרב שלנו מורכבת מיינות פרמיום עשויים מזנים קלאסיים, שמגיעים ממיטב הכרמים בישראל ומעניקים חוויות שתייה איכותית ומרגשת. הענבים ליין הגיעו מכרם יחידני באזור הרי יהודה. הזנים התיישנו בנפרד 6 חודשים, עורבבו והתיישנו יחד במשך 8 חודשים נוספים בחביות עץ אלון צרפתי, לצורך התבגרותו העדינה והשבחתו של היין. התוצאה: יין עשיר מאוד ובעל סיומת ארוכה. לפני הביקבוק עבר היין סינון גס בלבד לשימור טעמיו הייחודיים. המחיר 129 ₪.

יקב טפרברג – פטיט סירה לגסי 2020

דבר היקב: עשוי 100% ענבי פטיט סירה שנבצרו מכרם בהרי גלבוע. הענבים עברו תסיסה אלכוהולית טבעית עם השמרים החיים באופן טבעי על הענבים בכרם וסביבתו. אחרי תסיסה מלולאקטית התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתיות 18 חודשים, בוקבק והמשיך להתבגר בבקבוק לפני שחרורו לשוק.  צבע היין אדום מלא ועוצמתי. האף מורכב ומתאפיין בפירות שחורים ודובדבנים בשלים עם מעט קפה, טבק ועץ אלון עשיר. בפה היין מלא ועוצמתי עם טאנינים רכים ומלאים. גוף עגול ומאוד הרמוני עם טעמים ארוכים. 13.3% אלכוהול. המחיר 199 ₪.

יקב עגור – שמירה מיוחדת 2020

דבר היקב: בלנד הנבחר ונשמר באופן מיוחד של קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטיט סירה, קריניאן, סירה ופטי ורדו. יין עם ריחות עמוקים ואפלים. גוף מלא ורך. היין גדל שנתיים בחביות חדשות וישנות. טעמים של פרי שחור, זיתים שחורים בשלים, אניס, אדמה, חמיצות טובה וסיומת ארוכה. המחיר 159 ₪.

יקב פאר – אָיִל 2020

דבר היקב: בלנד בסגנון יינות בורדו, עם אמירה ברורה של סגנון מקורי ואהבה לכולם. יין אדום יבש אשר תסס בגרגרים שלמים מענבי  קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו וקברנה פרנק מכרמים באש קדש וטל שחר. היין התבגר 12 חודשים בחביות אלון צרפתי 400 ליטר 35% עץ חדש. הצבע אדום עמוק. באף ארומה ראשונית של פרי אדום טרי. בהמשך עולים ניחוחות של פירות סגולים ובוקה עדין של אספרסו וניל ושוקולד מריר ואיכותי. הפה: גוף בינוני וחומצה נעימה. בסיומת טאנין בשל. האף והפה משולבים היטב אחד בשני, וטעמי הפרי האדום והסגול שופעים מתוך הכוס אל חלל הפה, וממלאים אותו בעושר טעמים הנתמכים במעט ירקרקות של תימין ואורגנו. 13.7% אלכוהול. המחיר 149 ₪. הזמנות: יקב פאר,  נחמה 050-8520242.

יקב פאר – כבשה שחורה רזרב 2020

דבר היקב: הומאז' ליינות חבל פריוראט. יין אדום יבש אשר תסס בגרגרים שלמים, עשוי מענבי קריניאן, גרנאש, סירה, קברנה סוביניון ורוסאן מכרמים באש קדש וגליל תחתון. התבגר 12 חודשים בחביות אלון צרפתי בנפח 400 ליטר 35% עץ חדש ועוד 12 חודשים בבקבוק. צבעו אדום-סגול עמוק. האף: ארומה ראשונית של פרי סגול טרי. בהמשך משתלבים ניחוחות של פירות אדומים והרבה תיבול, מה שיוצר מורכבות המחברת בין הבוקה הנעים של אספרסו, שוקולד מריר איכותי ועשן. הפה: גוף בינוני פלוס פלוס, חומצה נעימה וטאנין בשל. טעמי פרי אדום סגול שופעים, יחד עם טעמי בשר מיובש, תבלינים ואדמת יער טחובה. חלל הפה עשיר במרקמים וטעמים המאתגרים את החשיבה. 13.5% אלכוהול. המחיר 149 ₪.  הזמנות: יקב פאר, נחמה 050-8520242.

יקב – כישור כרם מצודת תפן 2019

צילום בועז אשכול

דבר היקב: עשוי מענבי קברנה סוביניון וקברנה פרנק, עם מעט סירה. זהו בלנד בורדו שמקבל ‘קיק’ מחבל הרון; יש בו הרבה מהצדדים האדמתיים-ירוקים של בורדו, עם נגיעה מעושנת-בשרנית. תסיסה 21 יום. 18 חודשים בחביות אלון צרפתי, כ-75%  חדשות. הפה טאני וחומצי, צעיר מאוד. המתקפה האלגנטית מפנה את מקומה לתחושה שכאן מדובר ביין בעל משקל וגוף, שעם זאת עדיין שומר על רעננות ואווריריות. 14% אלכוהול. המחיר 140 ₪.

יקב דלתון – Family Collection קברנה סוביניון 2020

צילום אורי גרון

דבר היקב: סדרת האוסף המשפחתי נוצרה לציון 30 שנים ליקב דלתון. 100% קברנה סוביניון. הענבים ליין זה נבצרו משלוש חלקות של היקב במרום הגליל: כפר שמאי, אלקוש וכרם בן זמרה.  כל חלקה תססה בנפרד. לאחר כשנה התיישנות בחביות אלון צרפתי חדשות וישנות, החלקות נבחרו והורכב הבלנד ואז התיישן עוד שנה בחביות עד הביקבוק. ליין צבע אדום עז וגוף מלא. באף נוכחות דובדבן, טבק וצמחי בר גליליים כמו זעתר ומרווה. בפה פרי בשל וטאנינים רכים. המחיר 120 ₪.

יקב דלתון – Family Collection שיראז 2020

צילום אורי גרון

בר היקב: סדרת האוסף המשפחתי נוצרה לציון 30 שנים ליקב דלתון. הענבים הגיעו מכרמי השיראז הטובים ביותר של היקב, מהחלקה הוותיקה בשמורת הטבע של הר מירון – כרם ספסופה ומעט מכרם אלקוש. לאחר תסיסה הועבר היין להתיישנות במשך 18 חודשים בחביות אלון מובחרות. היין קטיפתי ומלא. באף ארומות של פרי בשל, קינמון ופלפל שחור. בפה היין רך וחלק, טאנינים מאוד מאוזנים, חומציות נמוכה האופיינית לשיראז, וסיומת ארוכה ביותר. המחיר 120 ₪.

יקב בת שלמה – בטי'ס קווה 2018

דבר היקב: היין קיבל את שמו כמחווה לברונית בטי סלומון דה רוטשילד, היא "בת שלמה" – אימו של אדמונד דה רוטשילד שעל שמה קרויה המושבה. היין אדום יבש, והזנים המרכיבים את הבלנד הם 92% קברנה סוביניון, 4% קברנה פרנק ו-4% פטי ורדו – מכרם צבעון שגליל העליון בגבול עם לבנון, וכרם הגבעה בבת שלמה. שניהם מבטאים את האיכות והטעמים המובהקים של אדמת המקום, וגם את התפוקה האיכותית שלו. הענבים נבצרו ביד. היין עבר השרייה ארוכה של 35 ימים על הקליפות, ורק לאחר מכן נסחט לחביות עץ אלון, עבר תסיסה מלולאקטית ושהה 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, עד קבלת יין המתאפיין בצבע שזיף עמוק ויפה, בטעם פירותי וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול 14.5%. המחיר 190 ₪. להשיג באתר ובחנויות נבחרות.

יין קינוח

יקב בת שלמה –  סמיון אייס סטייל 2021

דבר היקב: הענבים מהם ייצרנו את יין 'בת שלמה סמיון אייס' (Semillon Ice style wine 2021) נבחרו מכרמים בשרון וזיכרון יעקב-בקעת הנדיב, נבצרו ביד ב-23 בריקס, והועברו מיד להקפאה במינוס 17 מעלות. לאחר מספר ימים במקפיא הענבים נסחטו בתהליך איטי שנמשך 12-24 שעות. בשלב הזה רמת הסוכר הייתה 33.8%. המים במיץ קפואים בשלב הזה והסוכר נמס ראשון, מה שיוצר כמויות קטנות של מיץ מתוק ומרוכז מכל ענב. לאור רמות הסוכר הגבוהות ועלויות הייצור הכרוכות בהכנת יין ייחודי שכזה, הבקבוקים הם בנפח 375 מ"ל. היין התיישן באופן טבעי כ-5  חודשים במיכלי נירוסטה, והתהליך נעצר כשרמת האלכוהול הגיעה ל-10.8% ו-136g/L סוכר. סך הכול יוצרו 72 ארגזים.  המחיר 120 ₪.

אפריטיף

הכרם – LOLEA: משקה אפריטיף ים תיכוני

דבר היבואנית: המשקה המרענן החדש – לוֹלֵאָה (LOLEA) הינו משקה אפריטיפי ים תיכוני תוסס המגיע מספרד, שמבוסס על יין מתובל בתבלינים, פירות ורכיבים בוטניים נוספים. התוצאה: שפריץ ייחודי וטעים, המיוצר רק מרכיבים טבעיים, ללא חומרים משמרים ותוספים, ומגיע בשלושה ביטויים: אדום, לבן ורוזה.

לולאה רוזה: קוקטייל מבעבע המבוסס יין רוזה מענבי גראנש וטמפרניו, מתובל בהיביסקוס ופטל טבעי. משקה פרחוני, פירותי ורענן. לולאה לבן: סנגריה מבעבעת מבוססת יין לבן מענבי מקבאו ואירן, מתובלת במעט ווניל. לולאה אדום: סנגריה מבעבעת מבוססת יין אדום מענבי טמפרניו וקברנה סוביניון, מתובלת בהדרים ים תיכוניים ונגיעות של קינמון היוצרים משקה מתובל וארומטי. לשלושתם: אלכוהול 5.5%. מחיר בקבוק 60-65 ₪. לא כשר.

מארזים

מארז יינות יקב גלאי לראש השנה תשפ"ד

צילום יקב גלאי

דבר היקב: יקב גלאי GALAI נוסד בשנת 2002 על ידי סיגלית ואסף גלאי, חלוצים בתחום גידול ענבי-איכות ליין בנגב הצפון-מערבי. בבוטיק המשפחתי, שהוא "משק-יין", מיוצרים מדי שנה אלפים בודדים של בקבוקי יין איכותי וייחודי, תוך פיקוח הדוק על כל השלבים – החל מטיפול בגפנים שבכרם, בציר ידני וכלה בכל התהליכים והשלבים של ייצור היין עד הגעתו ללקוחות. מקור הענבים לייצור היין מחלקות כרם מובחרות – אחת שניטעה בשנת 2000 בנחלה ליד הבית במושב ניר-עקיבא סמוך ליקב, וחלקה נוספת שניטעה בשנת 2014. רק ענבי-יין הגדלים במשק משמשים לייצור היין – Estate Wine. מקור  כל יין מחלקת כרם אחת –"כרם יחידני" – Single Vineyard.

כמדי שנה וחג מציע יקב גלאי מארז חג הכולל שישה בקבוקי יין שונים וייחודיים: שלושה יינות "קיציים", מרעננים וטעימים (לבן ארומטי, לבן מתיישן ורוזה), לצד שלושה יינות אדומים, עשירים ומלאים, עם הניחוחות, הטעמים והמרקם הייחודי כל-כך לאדמת הלס של הנגב בה נטועים כרמי ענבי היין. המארז כולל:

1. קאזה-בלאנקה 2022 – יין לבן יבש מענבים שחורים.

2. קאזה-רוזה 2021 – יין רוזה יבש ועסיסי. 

3. רוסאן "1921" – יין לבן יבש, משתי שנות בציר, שהתיישן בחבית עץ אלון.

4. קאזה-נגב 2018 – יין הדגל המעוטר במדליות ובפרסים – יין אדום יבש מענבי מרלו וקברנה-סוביניון, שנתיים התיישנות בחביות.

5. מרסלאן 2020 – אדום יבש זני שהתיישן שנה בחביות.

6. פאפילון 2018 – אדום יבש מענבי שיראז וקברנה סביניון – שנתיים התיישנות בחבית.

מידע מפורט על כל יין תוכלו למצוא בחנות אתר הבית שלנו.

המחיר 700 ₪ – במקום 815 ₪. כולל משלוח עד הבית. אספקה תוך 5 ימי עסקים. ליינות אין כשרות כלשהיא. להזמנות ולפרטים נוספים הכנסו לחנות באתר והזמינו, או שלחו הודעת WhatsUp דרך האתר או ל-054-2166321 ונחזור אליכם. מספר המארזים מוגבל. מהרו להזמין

יקב כרמל ו-ROY CHOCOLATE מציעים מבחר מארזי שוקולד ויין לחג

צילום אורי גרון

יקב כרמל ומותג שוקולד הפרמיום ROY CHOCOLATE מציעים לקראת ראש השנה סדרת מארזי שוקולד ויין מעוצבים, בטווח מחירים רחב, תוך שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים. המארזים משלבים את יינות יקב כרמל לצד קולקציית שוקולדים שמחמיאים לטעמי היין שבכל מארז.

מארז הדגל JOY מכיל מבחר שוקולדים, יין Moonlight sparkling blush של יקב כרמל, וחטיף שוקולד חדש – WINE BAR – מיני חטיף שוקולד מריר במילוי קרם גנאש ורדרד של שוקולד ויין Moonlight sparkling blush של  כרמל. מחיר המארז 215 ₪.

מוצעים עוד מגוון מארזי חג בשילוב מגוון יינות לבחירה מיקב כרמל. מחירים: 149-725 ₪. כל המארזים נארזים ונעשים תוך שילוב שוטף של אנשים עם צרכים מיוחדים. להשיג באתר  ROY CHOCOLATE.

משלוחים לרחבי הארץ, משלוחי אקספרס לאזור המרכז. המארזים כשרים בהשגחת הרבנות פתח תקווה וזמינים לרכישה עד גמר המלאי.

מארזי יקב היוצר לחגים

ניתן לרכוש ממגוון היינות והמארזים לקראת ערב חג או כמתנה למארחים. לדוגמא: מארז חגיגי ליריקה מסדרת הזנים הים תיכונית של היקב  – ליריקה סירה וליריקה GSM. המחיר 229 ₪. מארזים להשיג בחנויות יין נבחרות ובבוטיק היין האינטרנטי של היקב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר