יינות שחוגגים את יום העצמאות ה-70

על אף הזמן הקצר שחלף מחג הפסח, מספר יקבים עשו מאמץ לקראת נקודת הציון המיוחדת של 70 שנה לעצמאות מדינת ישראל. אנחנו עושים כבוד לאלה שנותנים כבוד

יקב בזלת הגולן – יין 188 מבציר 2015 כהוקרה ללוחמי וותיקי חטיבת השריון 188

ליום העצמאות ה- 70 למדינה משיק יואב לוי, בעלים ויינן יקב בזלת הגולן, את יין '188' מבציר 2015, שבא לכבד את לוחמי וותיקי חטיבת השריון 188 שנלחמה במלחמת יום כיפור ברמת הגולן מלחמת גבורה. היין עשוי מענבי קברנה סוביניון, ולבקבוק פקק הברגה עליו מוטבע דגל ישראל כחול לבן. הענבים מכרם יחידני ואיכותי שניטע על אדמת הבזלת של רמת הגולן בתל פארס, לב אזור הקרבות של חטיבה 188.

היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי במרתף היקב במשך 20 חודשים. התוצאה לדברי יואב לוי: יין בעל צבע אדום עמוק, חלק ופירותי. עשיר ומתובל עם נגיעות של דובדבנים ופטל שחור. מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה עם נוכחות מרשימה. אלכוהול: 15%. המחיר 120 ₪. כל יינות יקב בזלת הגולן כשרים למהדרין לכל ימות השנה.

יקב כישור – 70 לישראל יין אדום 2015

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

יין זה נעשה ב יקב כישור מהגליל המערבי, שממוקם בכפר כישורית המשמש בית לכ- 170 בוגרים עם צרכים מיוחדים. זהו בלנד של קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פטי וורדו, מרלו וסירה. 14% אלכוהול. היין התבגר בחביות במשך 14 חודש, ובוקבקה ממנו מהדורה מוגבלת של 1,500 בקבוקים ממנה נותרו 600. מחיר בקבוק 50 ₪, או 45 ₪ לאחד בקניית ארגז של 12 בקבוקים.

יקב הרי גליל  – מהדורה מיוחדת של יין "חברים" לחגיגות 70 שנה למדינה

צילום חגית גורן
צילום חגית גורן

יקב הרי גליל משיק מהדורה חמישית וחגיגית של יין "חברים" – חברים 2015 המוקדש לחגיגות 70 שנה למדינת ישראל. הסדרה כוללת שישה בקבוקים של אותו יין בתוויות שונות, אשר נבחרו מתוך שלושה בצירים של היין. זהו בלנד עשוי מענבי קברנה סוביניון, סירה, קברנה פרנק ופטי וורדו, שהתיישן בחביות עץ צרפתיות במשך 13 חודשים. התוויות מורכבות מצילומים ישנים בשחור לבן, שרובם הגיעו מארכיון קיבוץ יראון ומספרים את ההיסטוריה של הקמת היישובים בהרי הגליל.

אייל פרנקו, מנהל השיווק של יקב הרי גליל, אומר: "בציר 2015 של יין "חברים" מוקדש למתיישבים שחלמו והקימו את המדינה על פי ערכי חברות, שותפות, חדווה וכבוד הדדי. בחרנו לקט צילומים המספרים את ההיסטוריה של הקמת הישובים בגליל העליון והקמתו של קיבוץ יראון, והם יתנוססו בכבוד על גבי התוויות של יין חברים 2015 לכבוד חגיגות 70 שנה למדינת ישראל". המחיר: 6 בקבוקים ב- 390 ₪ או בקבוק יחיד ב- 65 ₪. להשיג בחנויות היין הנבחרות ובמרכז המבקרים של היקב.

יקב פסגות – מהדורה מיוחדת לרגל 70 שנה למדינה: פסגות מלבק 2017

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

לרגל 70 שנה למדינת ישראל מוציא יקב פסגות מהדורה מיוחדת של יין מלבק זני. המלבק הינו אחד מזני בורדו, פופולרי בארגנטינה, ולרוב משמש כמרכיב בבלנדים. בכרם יצהר יש ליקב חלקה שמניבה מלבק מתובל וייחודי, ולכבוד 70 שנה למדינה הוחלט ביקב לתת לזן זה את קדמת הבמה, ולהוציא לשוק מהדורה מיוחדת של מלבק זני אשר יושן בחביות עץ אלון במשך 4 חודשים. היינן יעקב אוריה אומר על היין: "ליין גוון אדום סגול, גוף בינוני, ארומות וטעמים של פירות יער אדומים וסגולים, תבלינים אקזוטיים וסיומת המזמינה עוד לגימה". המחיר 100 ₪.

יבוא של חברת הכרם – יין מוסקטו בגוון כחול מגיע לראשונה לישראל

יין המוסקטו הכחול ביאנקו אזורו (Bianco Azzurro) הגיע לישראל במיוחד לכבוד יום העצמאות ה-70. בחברה אומרים כי למשקה, המכיל 5% אלכוהול, יש ארומות וטעמים פרחוניים ופירותיים אופייניים ליין המוסקט, במתקתקות נעימה ובעבוע עדין מאוד. לכבוד חגיגות יום העצמאות התקשט הבקבוק באיור של דגל המדינה. כשר. מחיר בקבוק 750 מ"ל: 39 ₪. במבצע 2 בקבוקים ב-70 ₪. להשיג בחנויות יין ואלכוהול מובחרות ברחבי הארץ.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר