יקב מבצר עתלית – והמבצר עודנו עומד

לאחרונה השיקו שלושת הבעלים של יקב מבצר עתלית, את יינות 2017, 2018, 2019 שלהם. היקב הוקם ב- 2006 על ידי שלושה חברים – רמי גולדשטיין, אשד גל ואסף אפק, ואהבה אחת ליין. הם השתתפו  ביריד היקבים הביתיים של ניר שחם מבית הספר לעשיית יין  ביקב שורק, ומדי שנה הם עולים ומשתבחים.

שלושת בעלי יקב מבצר עתלית. צילום אהוד איוון מדף הפייסבוק

אני מכירה כבר כמה שנים את השלישייה הסודית הזאת, ומטעימה לטעימה הם רק משתפרים. הייחודיות של היקב היא שימוש בענבים ממספר טרוארים שונים בבקבוק אחד, וכן שימוש בחביות ישנות עד ישנות מאוד, מה שבעצם מעצים את טעמי היין ולא נותן לחבית להשתלט על היין. היינות של מבצר עתלית טובים לשמירה לאורך זמן. רק לפני חצי שנה פתחתי קברנה פרנק 2013 שלהם, והוא היה מושלם. מחכה לטעום את 2015. אז מה טעמתי הפעם?

צילום איילת קרבצקי

ויונייה 2019 – כשהרחתי את היין בכוס התחלתי לדמוע. לא בגלל היין, אלא בגלל שמיד זיהיתי את הכרם ממנו נלקחו הענבים – כרם הויונייה של יוסי בן ברק ז"ל, כורם ובעלים של יקב 3 גפנים במושב רמות נפתלי בגליל העליון; והרגשתי שיוסי איתי. ליין צבע זהוב בהיר, עם ריחות של חציר שזה עתה נקצר. הפה הביא שמץ של לימוניות – וזהו, לא צריכים יותר. יין קר לקיץ שלנו. המחיר 60 ₪.

BREEZ בציר 2018 – יין אדום שמגישים אותו צונן. כן, יופי של רעיון. לקחת בקבוק כזה לים, בשקיעה, יין מקורר עם קצת גבינה וענבים וזהו, החיים יפים – בלנד ים תיכוני של קריניאן, שירז ודוריף, שהה 12 חודש בחבית ישנה. אף פירותי, מזכיר דובדבן ושזיף. בפה מעט מרירות שוקולדית נעימה. המחיר 60 ₪.

ריקוד מושחת 2017 – מושחת מושחת, ברברה ושיראז. 12 חודשי חבית, גם כן חבית ישנה. לא צריך להגיד הרבה על הברברה שהתאזרח לא רע בגליל העליון. בטנגו הזה הוא הוביל יפה את השיראז, אבל לא האפיל עליו. באף ריחות המזכירים לדר ענבים או משמשים, ריח של שזיף בשל. בפה השזיף הופיע רק אחרי ערסול שני של הכוס. טעמי היין אינו בשל עדיין לשתייה עכשיו, וגם שתיתי מבקבוק שנפתח סמוך לבואי כי פשוט לא עמדו בקצב… המחיר 70 ₪.

צילום איילת קרבצקי

דוריף 2018 – לחובבי הז'אנר כמוני. דוריף (פטיט סירה) מאזור בנימינה, גם הוא שהה 12 חודש בחבית ישנה. יין מאוד מרוכז בטעמים ובריחות, חייב אוורור של שעה לפחות. מוציא אף ריבתי, אבל לא מידי. יש תוספת קטנה של ריחות עור וטבק, תערובת גברית שכזאת. גם הפה קצת מחוספס, למרות שהיין מאוזן. הוא בורח לצדדים עם שוקולד מריר, לפחות 80%, שנעלם מהר. המחיר 80 ₪.

צילום איילת קרבצקי

עתלית 22 בציר 2017 – היין היחיד ששהה בחבית 22 חודש, וחייב להיפתח בעוד 5 שנים מהיום. אחרת אי אפשר יהיה להתענג עליו, אלא אם בא לכם לחדרר אותו שעתיים. היין מורכב מקברנה ושיראז מאזור דלתון, ופטיט סירה מבנימינה. בלנד טרוארים שיצא מוצלח, ושוב – לא לשתייה מידית! ארומות של יער, פירות אדומים בשלים, קפה טרי מציפות את האף, ובפה יש הפתעה – תערובת של ליקוריץ, וניל וקרמל, חגיגה של ממש. היין נפתח לאט, אבל כל ערסול מביא איתו שפע של ריחות וטעמים. מאוד מאוזן, חומציות בינוניות וגוף מלא. המחיר 120 ₪.

והמחירים? ממש שווים – חלקם נמוכים משמעותית ממחירי יקבי בוטיק קטנים אחרים. מקווה שתיהנו כמוני.

צילום איילת קרבצקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר