כל דמעה שווה – 3 מתכוני בצלים מנצחים

לא משנה איזה מנה אתם מכינים, בין אם מדובר בתבשיל ירקות, מנת בשר או אפילו סתם חביתה, הבצל מחמיא לכל סוג של מאכל ועוזר להדגיש את הטעמים של הרכיבים האחרים. אין מטבח בלי בצל, וכולם יודעים את זה – לא סתם אנחנו מוכנים להזיל דמעות בזמן שאנחנו חותכים אותו.

צילום pixabay

הבצל רגיל להיות שחקן משנה, אחד מתוך כלל המרכיבים שיוצרים את המנה, אבל הוא יכול להיות טעים במיוחד גם כשמעניקים לו את התפקיד הראשי. רך, קרמלי, עם טעמי אדמה עמוקים, הבצל הוא ירק ששווה לתת לו את תשומת הלב הראויה. אפשר למלא אותו ולאפות בתנור, להכין ממנו פשטידת בצלים מפנקת, או מרק בצל שייקח אתכם חזרה לחופשה בצרפת – ואלה הן רק חלק מהאפשרויות שהבצל טומן בחובו. אז למה אנחנו מחכים?

צילום pixabay

פשטידת בצלים

גם אנשים שלא משתגעים על בצל לא יוכלו לעמוד בפני הפשטידה הזאת, שהיא טעימה, אוורירית ומלאה בכל טוב. היא יכולה להיות פתרון מעולה לאירוח, כי כולם אוהבים פשטידות, וגם לשמש כארוחת ערב מזינה ומשביעה בסוף של יום עמוס. היתרון הבולט שלה הוא שהיא ממש, אבל ממש, קלה להכנה – צריך רק לערבב את כל המרכיבים בקערה, להעביר לתבנית, לאפות – ויש לכם פשטידת בצלים חמה וטעימה.

כדי להכין פשטידת בצלים תצטרכו קודם כל לקצוץ לא מעט בצל: המתכון הזה דורש חצי קילו של בצל קצוץ. בנוסף, תצטרכו כמה שיני שום, קצת גבינה בולגרית, גבינה צהובה, גביע קוטג', שתי כפות של קמח ושתי ביצים.

ההכנה, כאמור, פשוטה במיוחד: מטגנים את הבצל כמה דקות, ואחר כך מעבירים לקערה ומערבבים עם שאר החומרים. מתבלים במלח ופלפל, ומעבירים לתבנית משומנת. מכניסים את הפשטידה לתנור ואופים חצי שעה בחום של 180 מעלות. כשהפשטידה משחימה, היא מוכנה ואפשר להוציא אותה מהתנור.

צילום pixabay

בצל ממולא

אם יש ירק שממש דורש שימלאו אותו בכל טוב – זה הבצל. בצלים ממולאים הם מנה חגיגית, יפה ומעוררת תאבון במיוחד. ההכנה של המנה הזאת דורשת רמה מסוימת של מיומנות, אבל בעיקר צריך לשים לב בזמן המילוי של הבצלים שהם לא יקרעו. תקפידו להיות עדינים והכל יהיה בסדר.

בתוך התחלה צריך להכין את הבצלים למילוי – חותכים חתך עמוק בכל בצל ומבשלים אותם במים רותחים כחצי שעה. מסננים ומצננים. בזמן שהבצל מתבשל מכינים את המלית: מערבבים כוס של אורז בסמטי עם פטרוזיליה, כוסברה, כורכום, בהרט וצ'ילי יבש, מלח ופלפל.

אחר כך ממלאים את הבצלים: מפרידים את שכבות הבצל בזהירות, וממלאים כל שכבה עם המלית. מסדרים את הבצלים הממולאים בתבנית ויוצקים מעל רוטב עגבניות שתכינו מעגבניות מרוסקות, מים, מלח-פלפל, ושפריץ של רכז רימונים בשביל המתיקות. את הבצלים יש לאפות לילה שלם בתנור בחום נמוך.

צילום pixabay

מרק בצל צרפתי

סוד הקסם של מרק בצל צרפתי הוא בבישול הארוך שלו: הוא מוציא מהבצלים טעמים עמוקים וקרמליים במיוחד. מעבר לכך, מדובר במנה קלה להכנה: כל מה שצריך זה 7-8 בצלים חתוכים לטבעות, חמאה, שמן זית, כוס וחצי של יין לבן, שלוש כפות קמח ואגוז מוסקט. מטגנים את הבצל בחמאה ושמן בחום נמוך, עד שהוא מקבל גוון חום-זהוב יפה. אחר כך מוסיפים את הקמח ומערבבים. מוזגים פנימה את היין, מערבבים היטב, ואז מוסיפים כמה כוסות מים למילוי הסיר. מבשלים בחום נמוך עד שהמרק נעשה סמיך. מגישים עם טוסטוני באגט וגבינת פרמז'ן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר