כל מה שרציתם לדעת על מילוי אוזני המן

פילסברי מציגה את התכונות הבריאותיות, הערכים התזונתיים וגם הקלוריות של מילוי אוזני המן

אילו היה יודע המן הרשע כי שמו ודמותו ייזכרו בהיסטוריה דרך אכילת עוגיות דמויות אוזניו, אין ספק כי היה נוהג אחרת. יחד עם זאת, קונדיטוריות רבות מציעות אוזני המן במילויים מיוחדים ומפתים; כאלה שיגרמו גם להמן הרשע ליישר כתפיים ולצעוד בגאון בתהלוכות העדלאידע.

לפני שניגע במילויים, כמה מילים על הבצק: בצק אוזני המן הינו בצק פריך וטעים. משימתו העיקרית: להחזיק את המילוי הטעים אותו בחרנו.

לפניכם כל ההסברים והניתוחים התזונתיים אודות הרכיבים הפופולאריים בהם אנו ממלאים אוזני המן:
· פרג הנו רכיב תזונתי אקזוטי במיוחד. נהוג להוסיף אותו דווקא לסוגי לחם שונים, לסלטים וירקות ובעיקר בשביל הטעם, הארומה והצבע. בצורתו הטחונה יכול לשמש הפרג גם כמעבה לאפיה, כמילוי וכחומר "מחבר" בתערובות של מאפים. הפרג נחשב אחד המזונות העשירים ביותר בסידן: בכל 100 גרם פרג 1500 מ"ג סידן !! הפרג עשיר במינרלים שונים דוגמת: אשלגן, זרחן, מנגן ומגנזיום. הפרג מכיל גם 20% חלבון מן הצומח ו – 45% שומן. מבחינה קלורית חשוב לדעת כי כל 100 גרם פרג מכילים 530 קלוריות.
· חלווה– ידועה כעתירת שומן וקלוריות המורכבות מהרבה סוכר ושומשום ומכילה שומן וגם סידן. כל 100 גרם חלווה מכיל כ- 500 קלוריות ו-75 מ"ג סידן, זוהי בהחלט כמות יפה של סידן, אך ספיגתו בגוף יחסית נמוכה.
· אגוזים – האגוזים מומלצים כשילוב בכל דיאטה ותזונה נכונה (אך בכמות מוגבלת בשל ערכם הקלורי). האגוזים נחשבים עתירי שומן מסוג חד בלתי רווי, המפחיתים כולסטרול וידועים גם כמפחיתים את הסיכוי להתפתחות מחלות לב. כל 100 גרם אגוזים מכילים 550-690 קלוריות, כאשר יותר ממחציתם מקורם בשומן וכ-20% חלבון, מסיבה זו משמשים האגוזים כמקור איכותי לחלבון בקרב צמחוניים. בנוסף, האגוזים מכילים מינרלים חשובים דוגמת: מגנזיום, אבץ, מנגן וכן עשירים בויטמין E ובסיבים תזונתיים.
· תמרים– עשירים באשלגן ומגנזיום שהנו מינרל הידוע בהשפעתו המרגיעה, ומכילים חומצה פולית וסידן. בנוסף, עשירים בסיבים תזונתיים, ולכן מסייעים לפעילות מערכת העיכול. כל 100 גרם תמרים מכילים כ- 290 קלוריות.
· שוקולד – עשיר בסוכר ושומן רווי. בשנים האחרונות החלו לייחס לשוקולד תכונות חיוביות, יחד עם זאת חשוב לדעת כי הקקאו שבשוקולד הוא הגורם החיובי, ובעל השפעה מיטיבה בעיקר בכל הנוגע להורדת הסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם, אבל מומלץ להימנע מאכילה מוגזמת של שוקולד. כל 100 גרם של שוקולד (ללא תוספות) מכיל בממוצע כ- 550 קלוריות.
בפילסברי מציעים מגוון מילויים וסוגים של אוזני המן לקראת החג ומזכירים, מותר לאכול וליהנות מכל טוב, כל עוד זה נעשה בטעם טוב ובמידה.


חן בריל הוא מנהל מו"פ בפילסברי – ג'נרל מילס ישראל





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר