לפקוד את לפקדה – האי איתקה מהמיתולוגיה היוונית

גודלו של האי השוכן בים היוני בין קורפו לקפלוניה הוא כשטח הגליל העליון שלנו וניתן להקיף אותו בנסיעה של מספר שעות. צילום מוטי בוגנים
יצחק רביחיא טס לאי יפהפה זה שלדבריו הפך לפנינה ולספינת הדגל שבין איי יוון. הוא נכבש ורוצה להעביר את התחושות והחוויות לקוראים, וממליץ לא להחמיץ

לפקדה נחשב, ובצדק, לאחד האיים היפים ביותר של יוון. הוא מומלץ במיוחד בתקופה זאת, וכמובן במהלך החגים הבאים עלינו לטובה. רק שעתיים טיסה מישראל נמצאת הפנינה – אי יווני קטן וקסום, ציורי ורומנטי, אותנטי ומרגש. גן עדן עם  חופים בצבע טורקיז, בתי מלון מפנקים, טברנות יווניות, וכמובן מוסיקה, טיולים בין כפרים, שייט חופים ועוד.

צילום מוטי בוגנים
צילום מוטי בוגנים

גודלו של האי, השוכן בים היוני בין קורפו לקפלוניה, הוא כשטח הגליל העליון שלנו, וניתן להקיף אותו בנסיעה של מספר שעות. הנוף הוא שילוב מרהיב של מצוקי קארסט טרשיים ומדרונות עם צמחיה, יערות אורן הגולשים לחופים ולמפרצים קטנים, וחופים מהיפים ביוון ובכלל באירופה. בין לבין תגלו כמובן גם כפרים קטנים, אתרי ארכיאולוגיה, מטעי זיתים וכרמים. תושבי האי יספרו לכם כי  לפקדה היא למעשה איתקה המיתולוגית, שממנה יצא אודיסאוס למלחמת טרויה ואליה כה נכסף לשוב בסיפורי האודיסאה.

צילום מוטי בוגנים
צילום מוטי בוגנים

הגם שלפקדה (Lefkas) הוא אי, הוא מחובר ליבשת וליוון באמצעות כביש וגשר. נמל התעופה ליד פרווצה נמצא במרחק חצי שעה נסיעה מהעיירה לפקדה השוכנת בקצה הצפוני של האי. לפקדה נחשבת ליעד היפה ביותר בין איי יוון בים היוני, ויש בה חופים מפורסמים כפורטו קציקי וגרמני. בניגוד לשכניו, האי נשאר בתולי ונעים. בלי הפעלות בבריכה, בלי "הכל כלול" ובלי זיקוקים וירידים. יעד המזכיר את חופי תאילנד או את חופי סיני בימיה הטובים, רק בצבע טורקיז חזק.

מלון יוניון בלו בו התאכסנו, ממוקם בין שתי הערים המרכזיות – לפקדה ונידרי. הגענו אליו בהסעה באוטובוס ממוזג ומדריך שהמתינו לנו בשה התעופה, וכחלק כלול בטיסה. זהו מלון בוטיק חמישה כוכבים מפנק עם חוף ים פרטי יפהפה, בריכות שחייה מעוצבות, ספא יוקרתי, ארוחות בוקר מהנות במיוחד, בר מודרני, ולובי מפואר הצופה אל הים. אחרי טבילה בחוף הים ובבריכה יצאנו בשעות הערב לטיול בעיר לפקדה ובטברנות המקסימות שלה. לאחר טיול קצר באזור המרינה, המקום בו נמצאים עיקר המסעדות ובתי הקפה, מתחם שוקק חיים, בחרנו בטברנה על אחד הגגות עם נוף ציורי לים, והתפנקנו על קוקטיילים לפני הארוחה. הכל כאן רגוע, בקצב אחר. קצב יווני. אין צורך למהר, ומי שמגיע לכאן חייב להתרגל גם לאופי היווני המתון של התושבים באי. זהו בעצם הקסם של המקום הזה.

האוכל היווני הוא נושא בפני עצמו, וכמובן גם חוויה קולינרית מהנה. ההמלצה שלי ללכת על  דגים ופירות ים טריים, כמה כוסות של אוזו או רצינה, היין הלבן היווני המסורתי שבתהליך ההפקה מוסיפים לו שרף עץ אורן. עוד בתפריט היווני המומלץ, סלט יווני מושלם עם גבינת פטה, מוסקה, עלי גפן, סופלקי, פרחי קישואים ממולאים, צזיקי עם שמן זית יווני שאין דומה לו, ומומלץ לקנח באבטיח וקפה יווני. לעיתים קרובות, במיוחד בלילות, מופיעים בטברנות המקומיות של האי זמרים ונגני בוזוקי, והסועדים יכולים לרקוד. בחלק מהטברנות  מגישים גם ארוחות ערב מסורתיות, אך השתייה ובראשה בירת המיתוס – בירת לאגר יווניית מחבית, המוסיקה והריקוד, הם לב העניין.

צילום מוטי בוגנים
צילום מוטי בוגנים

אחת האטרקציות באי הם מסעות השייט סביב האי, הנמשכים יום שלם. הסירות גדולות ומרווחות, וכוללות גם מזנון – מסעדה. הן עוצרות מדי פעם באחד מחופי האי, ומתאפשרת שחייה בתחנות העצירה. השייט יוצא מהמרינה בנידרי מדי יום בשעה תשע וחצי עד חמש לפנות ערב, ומומלץ להגיע בזמן עם בגד ים, מגבת וקרם הגנה. המחיר 35 יורו לאדם. יש לבחירה מספר סיורים הכוללים את החופים המקסימים באי, ובהם חוף אגרמני המדהים ביופיו עם מים בצבע טורקיז ותחושה של גן עדן, חוף פורטו קציקי המפורסם, וחוף אגיופילי.

שייט מומלץ נוסף מגיע לאיים הקטנים הסובבים את לפקדה ולמספר אטרקציות, בהן מערת פאפאניקוליס –  אליה נכנסנו עם הסירה לקול תשואות הקהל עת הקברניט תימרן כניסה ויציאה מהמערה; וכן עצירה וביקור באיים קלמוס, סקורפיוס וקסטוס. בכל פעם שמגיעים לאחד החופים ניתן לשחות. הקפטן מטיל את העוגן, צועק ביוונית "יאללה למים", וכולם קופצים למים הקרירים והנעימים. כל עצירה נמשכת כשעה ומיועדת לשחייה, למנוחה ולהתרעננות.

צילום מוטי בוגנים
צילום מוטי בוגנים

יש הרבה סיבות להתאהב בלפקדה, האי שמשרה על תושביו והתיירים הפוקדים אותו קסם, רוגע, שלווה הכוללת אוכל נהדר, נופים שווי עין, שמש ים תיכונית ושמיים כחולים. את החופשה הנפלאה הזאת באי לפקדה לא אשכח לעולם: רבצתי לי באחד החופים הבתוליים של האי, כשסביבי בלט  מכל עבר צבע הכחול טורקיז של הים. היה שם שקט מרגש, שאיפשר לשמוע את רחש הגלים. מאחורי התנשאו צוקים פראיים, כפרים ציוריים, ומסביבם הרים ירוקים שהתחברו לחוף הקסום. פנינה של טבע ושלווה, יופי אקזוטי מהפנט,  תחושת חופש ואושר עילאי. הרגשתי בר מזל שזכיתי להיות שם.

את יופיו של האי תוכלו לחוש גם דרך היבשה. הדרך המומלצת והקלה היא לשכור רכב בתעריף יומי של 40-50 יורו, או להשתמש במוניות או אוטובוסים הפועלים באי. כך תוכלו לבקר בכמה מהחופים המרהיבים המקיפים את האי, בעיקר אלה הנמצאים בחוף הדרומי, בו יש שפע מפרצונים רומנטיים עם חלוקי נחל. כאן תמצאו את חוף וסיליקי המפורסם, הנחשב לאחד החופים היפים באי, ומתאים לחובבי גלשני רוח בשל הרוחות בו. גם במערב האי יש מספר חופים מומלצים וציוריים ביופיים, ובהם חוף קתיסמה וחוף אגרמני, אליו צריך לרדת בגרם מדרגות ארוך.

טיול באי ברכב שכור (או בג'יפ) בכבישים הצרים והפתלתלים באזורים ההרריים באי, יפגישו אתכם עם נופי מצוקים, יערות אורן צפופים, פינות חמד נסתרות כגון מפלי נידרי המפורסמים, וכפרים קטנים וציוריים בהם מומלץ לעצור, לשוטט וליהנות מהקסם היווני והנופים המשכרים.

למי שטרם תכנן חופשה לחגים, ובטרם הקיץ יסתיים, אני ממליץ לבקר באי לפקדה וליהנות מגן העדן היווני במרחק של שעתיים טיסה מישראל. הטיסות יוצאות בימי רביעי ושבת מנתב"ג באמצעות חברת אופק נסיעות ותיירות, וכוללים גם בתי מלון מצוינים והסעות.

פרטים, מחירים ותאריכי טיסות וחבילות: 04-8538666 או באתר אופק נסיעות ותיירות

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר