מאפיית נינה יישמה מערכת בקרה של סימנס לביצוע עקיבות ועמידה בתקן BRC

מאפיית נינה, נסרי נעמה, המתמחה בייצור פיתות איכותיות, יישמה באמצעות חברת ארדן קונטרול טק, מערכת ניהול רצפת ייצור (MES) המבוססת על טכנולוגית סימנס, על מנת לעמוד בתקן ה- BRC הבינלאומי לבטיחות מזון

מאפיית נינה, נסרי נעמה, המתמחה בייצור פיתות איכותיות, יישמה באמצעות חברת ארדן קונטרול טק, מערכת ניהול רצפת ייצור (MES) המבוססת על טכנולוגית סימנס, על מנת לעמוד בתקן ה- BRC הבינלאומי לבטיחות מזון.

המערכת משלבת בקר תעשייתי ראשי המהווה את מנוע איסוף הנתונים, מערכת RFID מתקדמת מבית סימנס לזיהוי וביצוע עקיבות אחר מנות חומר בתהליך, קישור לבקרי מכונות הייצור במפעל, וכן שרת ראשי לניהול המערך.

 

במערך משולבת תוכנת מדף לאיסוף נתונים מתוצרת סימנס הכוללת מחולל דו"חות ומסד נתונים SQL , וכן ספריית עקיבות אותה פיתחה ארדן, המאפשרת עקיבות אחר מנות המוצר בתהליך, זיהוי חומרי הגלם הנדרשים לייצור כל מנה, ותיעוד עץ המוצר בבסיס כל מנה עד להפיכתה למוצר סופי.

 

מערכת ה- MES מאפשרת למאפיית נינה לעמוד בדרישות העקיבות ואיסוף הנתונים להן היא מחויבת על פי תקני האיכות המקובלים באירופה, ולייצר בתהליך מתקדם פיתות הייטק עם איכות ייצור של לחם ארטיזן (לחם של פעם).

המאפייה המשפחתית נינה הוקמה בחיפה בשנת 1936 ע"י אבי המשפחה – נסרי נעמה, שבשנת 1958 המציא פטנט של תנור אפייה אוטומטי, ובשנת 1964 המציא פטנט לתהליך ייצור אוטומטי – הכל מתוך רצון עז לשפר ולשכלל את תהליכי הייצור, על מנת לייצר את הפיתה הטובה ביותר.

 

אחרי שנסרי נעמה נפטר ב- 1976, ירשו  ילדיו פייר, מוני ונינה את המאפייה, והעבירו אותה למפרץ חיפה. לדבריהם: "הקמנו מאפייה תעשייתית שהחלה לספק פיתות לרשתות ולגופים הגדולים, כולל משרד הביטחון. ב-2004 התחלנו לייצא, וכעת 25% מהייצור שלנו מיועד לייצוא למדינות כמו קפריסין, יוון, שוויץ, צרפת, ספרד בלגיה, והולנד, ואנחנו מקווים לייצא לגרמניה בקרוב".

פיתוח ייחודי מאפשר למאפייה לייצר פיתות מחומרים טבעיים בלבד, ללא משפרי אפייה או תוספים מלאכותיים, ולשמר אותה בהקפאה, כך שעם ההפשרה מתקבלת פיתה איכותית, טעימה, אוורירית וטרייה, שאיננה נקרעת ולכן מתאימה מאוד למילוי.

 

הפיתות הינן בעלות ערכים תזונתיים גבוהים, תכולת סיבים גבוהה מהרגיל וללא תוספת סוכר. בתהליך הייצור משולבת מחמצת שיאור, כחלק מחשיבה כוללת על ייצור מוצר איכותי ובריא יותר. תהליך הייצור הייחודי עליו רשמה מאפיית נינה פטנט, מאפשר ייצור פיתה בעלת חוזק מכני וגמישות רבה. הפיתה אינה נקרעת ונשארת אלסטית גם כשמציפים אותה בתכולה נוזלית כגון טחינה.

 

תהליך הייצור במאפייה משלב הקפאה עמוקה, כך שהמוצר נשלח לחו"ל כשהוא קפוא. ההפשרה נעשית בסמוך לשימוש, מה ששומר על טריות המוצר ולחוויית שימוש זהה לזו של פיתה שיצאה זה עתה מהתנור.

 

פייר נעמה, מבעלי מאפיית נינה, אומר: "מאחר ואנו מייצאים את הפיתות לרחבי העולם, אנו מחויבים לעמוד בתקן BRC , על פיו כמויות החומרים לאפייה צריכות להיות מדויקות. אנו מחויבים לאתר ולפתור כל בעיה בכמויות המתרחשת בתהליך הייצור. הבקר, אותו יישמה חברת ארדן במפעל שלנו, מדווח על כל בעיה, ואז ניתן לשנות את הכמויות באופן מידי. ייצור פיתה בסטנדרטים גבוהים הוא תהליך מורכב. על ידי בקרה על כמות החומרים והאיכות, הפיתות יוצאות איכותיות ומדויקות".

 

אחד המוצרים החדשים שפיתחה החברה, אשר זיכה אותה בפרס על חדשנות במזון בתערוכת המזון האירופאיתEFFF , הוא פיתת קוקטייל:המתאימה למסעדות, בתי מלון ואירועי גורמה. בשנת 2010 זכו מוצרי החברה בפרסים על חדשנות, טעם ואיכות בתערוכות שפים מובילות באירופה. ניתן להשיג את הפיתות של מאפיית נינה בצורה ישירה גם בסניף בהולנד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר