מגלים מחדש את המקום הנמוך בעולם

צעדת ים המלח המסורתית חוזרת ומעלה על נס את ראשוני המתיישבים בצפון ים המלח שהגיעו בתחילת המאה הקודמת. ייחודה של הצעדה הוא אפשרות הביקור בשני אזורים שהיו במשך שנים סוג של "הסלע האדום" בלתי נגישים לתושבי מדינת ישראל

תצפית על ים המלח – צילום איריס לוי

אזור צפון ים המלח הינו מהמיוחדים בארץ, ארץ בראשית מופלא. שמו של ים המלח וסביבתו הולך לפניו בכל העולם ובשנים כתיקונם מושך אליו אלפי תיירים מרחבי הגלובוס המגיעים ליהנות מכול הטוב והמיוחד שיש לאזור להציע. מסלולי טיול מושלמים, בתי מלון מפוארים, אומנים, מקומות היסטוריים וגם קדושים וכמובן קולינריה נהדרת.

צעדת ים המלח המסורתית חוזרת המעלה על נס את "ראשוני ים המלח" – ראשוני המתיישבים בצפון ים המלח שהגיעו בתחילת המאה הקודמת. ייחודה של הצעדה הוא אפשרות הביקור בשני אזורים שהיו במשך שנים סוג של "הסלע האדום" הבלתי נגישים לתושבי מדינת ישראל. שפך הירדן אל ים המלח ו"ארץ המנזרים" חבל ארץ יפהפה המשובץ במנזרים שננטשו לפני למעלה מ-50 שנה ע"י הנזירים שחיו בהם. האזור היה בשליטה ירדנית עד מלחמת ששת הימים, נכבש ע"י צה"ל ובמשך תקופה ארוכה חדרו דרכו מסתננים ומפגעים, מה שהעניק לו את כינויו הנוסף "ארץ המרדפים", עד שנסגר לחלוטין למבקרים בשנת 1970 והפך לשטח צבאי סגור.

עד היום אפשר היה רק לחלוף על הכביש הראשי ולצפות מרחוק במנזרים המרהיבים שהפכו לחלומם של מטיילים שוחרי טבע. לראות מרחוק את יופיים, את כיפות הזהב והצריחים המחודדים.

במהלך סוף השבוע הראשון של חודש מרץ המטיילים מוזמנים להכיר מקומות נסתרים ולא מוכרים בנוף הבראשיתי, לצד סיפורים מרתקים. חווית הצעידה מותאמת במיוחד לכל המשפחה ומתקיימת על רקע נוף עוצר נשימה בשלושה מסלולי טיול שונים וייחודיים בהרשמה מראש.

הצעדה המיוחדת הינה גם הזדמנות נהדרת להכיר יותר את אזור צפון ים המלח. מבחר גדול של אטרקציות, מקומות אוכל מקומות לינה מיוחדים וכמובן אנשים מיוחדים ממתינים לארח את המבקרים.

המנזר היווני אורתודוכסי על שם יוחנן המטביל – צילום איריס לוי
הכיפה המוזהבת על גג המנזר – צילום איריס לוי
החלל המרכזי של המנזר – צילום איריס לוי

מבחר גדול של מקומות לינה מיוחדים מוצעים לתיירים. כל אחד ימצא את מקום האירוח המתאים לו בדיוק. אם אתם זוג שאוהב אומנות ססגונית ואוכל טוב וטבעוני אני מאוד ממליצה להגיע להכיר וללון אצל מיטל בצימר מי קאסה טו קאסה, ורד יריחו. ליטל אייזנברג ומשפחתה חזרו לפני 5 שנים משהות של 20 שנה במקסיקו. אמה על ערש דווי אמרה לליטל שיעודה הוא לארח ולשמח אנשים וכך עם צוואה זו פתחה יחידת אירוח מקסימה צבעונית ושמחה. אל מול נוף מדברי ראשוני היא מארחת, מספרת את סיפור חייה המיוחד ומפליאה באוכל טבעוני ללא פשרות. בנוסף לצימר מיטל מקיימת מפגשים חברתיים, מפגשי נשים שמחים בהם היא קוראת בקלפים מפגשים נומרולוגיים ועוד קסמים והפתעות. ליטל אישה מקסימה והאירוח אצלה הינו חוויה מיוחדת.

מחיר לצימר: לילה באמצע שבוע : 600 ₪ כולל ארוחת בוקר. לילה בסוף השבוע: 700 ₪ כולל ארוחת בוקר. טלפון: 052-2515421

ליטל אייזנברג – צילום איריס לוי
צימר מי קאסה טו קאסה – צילום איריס לוי
ארוחת בוקר טבעונית אצל ליטל – צילום איריס לוי

פונדק הצ'אנס  הינו מסעדה ותיקה וידועה הנמצאת בצומת אלמוג לאחרונה נבנו במקום שתי יחידות אירוח מיוחדות עשויות מחומרים טבעיים ובמיוחד מבוץ. היחידות בעלות גג קמור מיוחד כולל חדרי מקלחת ושירותים. היחידות המיוחדות מתאימות ללינה של זוגות.

מומלץ מאוד גם ללא קשר בלינה בפונדק לעצור וליהנות מארוחה משובחת. המסעדה מגישה אוכל ישראלי אוהב אם קריצות למטבח הערבי המקומי והמטבח הטוניסאי. שמה של מנת המקלובה המוגשת במקום יצא למרחוק וגם האורחים משבחים את מבחר הסלטים הטריים וכמובן מבחר הבשרים על האש המוגשים  במקום.

את המקום בנה ועיצב דני טייב איש הבקעה לפני 30 שנה וחרת על דיגלו לארח כיד המלך עם תחושה של חופש ושחרור . הישיבה במקום על מזרנים ליד שולחנות נמוכים מדמה את הישיבה באוהל של שייך בדווי מפואר. המקום נבנה מחומרי גלם מקומיים  כמו כפות תמרים, קנים ואבן מקומית.

שעות פתיחה: ראשון-רביעי 9:00-21:00, חמישי 9:00-22:00. שישי 8:30-16:00. המסעדה כשרה. טלפון: 029409414, 0503525035.

פונדק הצ'אנס צילום – איריס לוי
יחידות אירוח הצ'יאנס – צילום איריס לוי
אירוח מדברי בצ'אנס – איריס לוי

בישוב אובנת יש צורת אירוח לילי נוספת – יורט פתח האוהל – אוהל מונגולי (יורט) בניהולה של אביגיל דגן חדד, שמארח סדנאות מסוגים שונים פעילויות תרבות וקבוצות מסוגים שונים וגם משמש כמקום לינה קבוצתי. באוהל 20 מזרונים הפרוסים על מחצלות ומאפשרים לינה במקום. כמו כן יש במתחם מקלחות חוץ עם מים חמים, ומטבח כשר חלבי. המקום מתאים לקבוצות של מטיילים, רוכבי אופנים ולכול קבוצה הרוצה ללון ביחד. טלפון: 052-5256154

אוהל היורט באובנת – איריס לוי

עוד מקום מיוחד במינו בו ניתן ללון וגם לסעוד הוא חוף ביאנקיני הנמצא בקצה הצפוני של ים המלח. המגיע לחוף ביאנקיני עומד ומשפשף את העיניים כדי להיות בטוח שלא עבר במנהרת זמן או נחת פתאום במדינה אחרת בזמן אחר. לרגע אפשר לחשוב שאנחנו במרוקו. חוף ביאנקיני  הוא הממלכה של המלכה הבלתי מעורערת דינה דגן – אישה מיוחדת בעלת סיפור חיים יוצא דופן ( כשתתארחו במקום – אתם חייבים לשמוע את סיפורה של דינה). דינה הגיעה לאזור לפני 20 שנה הקימה את ביתה ואת המתחם אירוח המיוחד.

חוף ביאנקיני משתרע על 270 דונם כולל 110 יחידות אירוח בגדלים שונים ובעיצובים שונים שבכולם שולט הקו המרוקאי. המקום מארח זוגות משפחות וחברות באירועים ושמחות. במקום יש מבחר של מתקנים בריכות שחיה לילדים ומבוגרים, חדרי מלח, אולמות אירועים, מסעדת מזון מהיר וגם מסעדה מרוקאית אותנטית, בר ספא וכמובן גם חוף פרטי לים המלח.

חווית השהות במתחם ביאנקיני אינה מושלמת ללא טעימה הגונה מנפלאות המטבח המרוקאי. אוכל מסורתי משובח – מפרום , קוסקוס עם מרק וקציצות , חריימה דג חריף וכמובן איך אפשר לפתוח ארוחה בלי מבחר אין סופי של סלטים ביתיים – עונג אמתי. ממליצה שתגיעו ממש רעבים כי אי אפשר להפסיק לאכול. 02-9400266

דינה דגן המיוחדת – צילום איריס לוי
ארוחה מרוקאית מסורתית בביאנקיני – צילום איריס לוי

הטיול בתקופה הזו של השנה באזור ים המלח הוא הנאה גדולה. ממליצה להתנסות ברכיבה על אופניים. נתנאל שליזינגר. מהישוב אובנת מציע טיולי אופניים מודרכים וגם עצמאיים. טיול בן שעתיים וחצי בעצימות נמוכה. ברכיבה רגועה  בין מצוק ההעתקים לים, על שבילים נסתרים, אל תצפיות סודיות. הרכיבה מתבצעת הרחק מהכביש הראשי בינות למטעי התמרים ועד חוף ים המלח. בחוף ים המלח מגיעים  לתצורות קרקע יפהפיות – ממש ציורים של הטבע שילוב של בוץ שחור עם מלח על החוף היוצרים פסלים ואומנות עכשווית. גולת הכותרת של הטיול או יותר מדויק היהלום שלו הם יהלומי ופניני מלח שהם צורות התגבשות של המלח אותם פוגשים על חוף הים. המסלול ניתן לשינוי והתאמה לדרגות קושי לפי בקשה. את המסלול עוברים המטיילים בעזרת אפליקציה ייעודית, המובילה את המטיילים. בתיאום מראש. לפרטים נוספים בטלפון: 054-3316613, נתנאל שליזינגר

טיול אופניים עצמאי לחוף ים המלח – צילום איריס לוי
יהלומי ים המלח – צילום איריס לוי

מאוד ממליצה לכם כשאתם מטיילים באזור, להיכנס לראות ולחוות את גן הפסלים של יואל זיו בקיבוץ קליה. יואלהוא פסל בן הקיבוץ, אשר הקים בתקופת הקורונה גן פסלים פתוח לקהל, הממוקם במרכז  הקיבוץ, ובו ניתן לראות את עבודותיו. בחוש הומור מחודד ושנינות מיוחדת מציג יואל את מחשבותיו דרך פסליו. ניתן לראות את משפחת הדינוזאורים שהוא המציא ואת מבחר הדמויות האנושיות שיצר. בסמוך לכל אחד מפסלי הברזל המיוחדים שלו, נמצא ברקוד אתו ניתן למצוא מידע על העבודה.

יואל זיו בגן הפסלים – צילום איריס לוי
הכול בראש של יואל זיו – איריס לוי

הטיול בתקופת החורף והאביב באזור ים המלח הינו מושלם. גם אם יורד גשם וקר במרכז הארץ – כאן לרוב השמש זורחת. קבלו ממני המלצה חמה והירשמו לצעדה ותיהנו ממבחר הפעילויות וההפתעות שלאזור ים המלח יש להציע לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר