מדברים מהבטן באשדוד לחגיגות 60 שנה לעיר

אמנות קולינרית של אפרת אספה דויט
חוגגים דרך תרבות האוכל של העיר והמקום שהיא תופסת בה, עם מגוון אירועים, תערוכות, הרצאות, סדנאות ואוכל

במסגרת חגיגות  60 שנה לאשדוד, בין התאריכים 4-12 בדצמבר יתקיים במונארט, מרכז תרבות, מוזיאון הפלשתים ובבית אריה קלנג באשדוד, שבוע  "מדברים מהבטן", החוגג לאשדוד 60 דרך תרבות האוכל של העיר והמקום שהיא תופסת בה, עם מגוון אירועים, תערוכות, הרצאות, סדנאות ואוכל.

המארגנים אומרים כי תרבות האוכל שזורה בהיסטוריה של אשדוד, והיא חלק מאבני היסוד של העיר: שווקים, מסעדות מיתולוגיות, מנות דגל, אוכל ביתי ממגוון הקהילות החיות בעיר, עם ניחוחות נוסטלגיים שלהם האחראים לחלק גדול מפני העיר כיום.  האירועים ייתנו במה של כבוד לפן הקולינרי של אשדוד מהקמתה עד לימינו, דרך חיבורים של אמנות הבישול עם צילום, קולנוע, והאנשים שעשו את אשדוד למקום מיוחד מבחינה קולינרית.

בין האירועים:

אמנות קולינרית של אורן אברג'ל
אמנות קולינרית של אורן אברג'ל

תערוכת מבשלים אמנות באשדוד – שתיפתח ב- 4 בדצמבר בבית אריה קלנג, ותעסוק בחיבור בין צילום אמנות ובישול. בתערוכה יציגו 30 אמנים, 30 צלמים ו- 30 בשלנים.
העולם צועד על קיבתו – הפסיכולוגיה של המזון בתרבויות העולם – מפגש קולנועי טעים: סרט והרצאה על אוכל בהנחיית המרצה והצלם האתנוגרפי דני ינאי, יתקיים ב- 6.12 במונארט.
טועמים פסוקים – סדנא מיוחדת המפגישה בין התנ"ך למטבח. עיון  במקורות המקראיים והכנת סעודה בהשראת הטקסט. הסדנא תתקיים במוזיאון הפלשתים ב- 8.12 בהנחיית השף דורון רוטברג ואורלי קנת.
אוצרים בשוק ב' – תערוכה של 40 צילומים משוק ב', אשר אצרו בעלי הדוכנים בשוק. התערוכה תוצג בשוק ב' החל מ- 9 בדצמבר.

האירוע המרכזי: בטעם של פעם – סיפורים אשדודים וארוחת ערב בהנחיית השחקנית אודיה קורן, ובניהולה האומנתי של אילנית סוויסה, ילידת העיר, יתקיים ב- 12 בדצמבר במונארט.

כל הפרטים בפייסבוק: מדברים מהבטן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר