מהפה ועד השלפוחית – השפעת התזונה על בריחת שתן

עד כמה שזה נשמע מוזר, מסתבר שתזונה יכולה להשפיע על שלפוחית השתן ועל בריחת שתן. הכתבה תדבר על הקשר האפשרי בין הדברים ועל מאכלים מומלצים ומאכלים שכדאי להימנע מהם אם אתם סובלים מבריחת שתן

התמודדות עם בריחת שתן

נשים וגברים בכל העולם נאלצים להתמודד עם בריחת שתן באמצעים שונים. ההתמודדות היא באמצעות טיפול רפואי ומוצרים תומכים. כדי לצמצם את התופעה, הסובלים מכך רוכשים מוצרי ספיגה, מקבלים טיפול תרופתי, עוסקים בספורט ומשנים את תזונתם. כל אלו משפיעים על ההתמודדות ומפחיתים את הדליפה. תופעות פיזיולוגיות רבות יכולות לצוץ על רקע נפשי או תזונתי, ולפיכך יש לטפל בהן באופן נקודתי. בריחת שתן ניתנת להפחתה באופן משמעותי על ידי שינוי הרגלים תזונתיים.

אלו משקאות ומזונות משפיעים על בריחת שתן?

ידוע שמשקאות אלכוהוליים, משקאות עם קפאין, וכן משקאות מוגזים המכילים חומרים חומצתיים, גורמים להשתנה מרובה. הפחתה במשקאות אלו תפחית גם את דליפת השתן. המעיטו בקפה, קקאו ותה שבהם כמות רבה של קפאין.

בנוסף למשקאות המוגזים שיש בהם חומצת לימון, גם משקאות מפירות הדר גורמים לשתן מרובה. הפירות הללו מכילים חומצה שמגבירה את כמות השתן ואף צורבת. במשקאות הללו נמנים גם מיצי עגבניות. יש להימנע ממשקאות דיאטטיים ולהרבות בשתיית מים. רצוי להפסיק לשתות כ-2-3 שעות לפני השינה.

מאכלים מתוקים כמו שוקולד, דבש וממתיקים מלאכותיים, מגבירים את הצורך בהטלת שתן ויש להימנע מהם. במקום זה עדיף לאכול שוקולד מריר או לבן, ודבש חרובים. מומלץ גם להפחית בבטטות, בננות, פטרוזיליה, שמיר וכוסברה, כיוון שהם מכילים אשלגן בכמות רבה. בנוסף, כדאי לוותר על אבקות המכילות גלוטומט ומונוסודיום, מה שמעודד את תופעת הדליפה. הימנעו גם ממזונות חריפים שיכולים להחריף את התופעה, וממזונות מלוחים המגבירים את הצמא. גם רטבים כדוגמת קטשופ או ברביקיו פחות מומלצים.

אז מה מותר?

בראש ובראשונה הסובלים מהשמנת יתר ובריחת שתן יכולים להקל על עצמם בדיאטה, כיוון שהמשקל מעמיס על השלפוחית ולוחץ עליה. שנית, צריך לבדוק אלו מזונות גורמים לבריחת שתן מוגברת, ולנסות ולזהות מה גורם לתופעה. יש להימנע מהמזון שעלול לגרום לבריחת שתן למשך מספר ימים, ולראות אם ההשפעה חיובית. כך יש להמשיך ולבדוק עם יתר המזונות.

בכל מקרה, ניתן לצרוך מזונות רבים שאינם מגרים את השלפוחית. מבחינת פחמימות ניתן לאכול לחמים ודגנים מחיטה, שיפון, שיבולת שועל ואורז לבן. חלבונים רצויים הם: ביצים, מוצרי חלב, עוף, בשר ודגים. מבחינת פירות וירקות רצוי לאכול: תפוחים, אגסים, בננות במידה כי הן מכילות אשלגן. רוב הירקות מותרים חוץ מעגבניות. לגבי מזונות עם נוזל רב כמו: מרקים, אבטיח ומלון – רצוי להפחית בצריכתם, בעיקר לפני השינה.

לסיכום, יש לצרוך מזונות ומשקאות שמשפיעים לטובה על בריחת השתן, להימנע מאלה המגבירים את התופעה, ולהרבות בפעילות גופנית, בעיקר לשרירי רצפת האגן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר