עוגת יום הולדת – אפשר גם אחרת

למעשה, מה שהופך עוגה לעוגת יום הולדת, זו חגיגיות העוגה בצורתה וטעמה. כל עוד מדובר בתצוגה מרשימה וטעם שילד או ילדת יום ההולדת אוהבים, אין לכם שום בעיה

כולנו מכירים את עוגת יום ההולדת המסורתית. לרוב מדובר בעוגת שוקולד בחושה עם קרם שוקולד מעל, וסוכריות צבעוניות או קצפת. יש לנו הצעה שקשה יהיה לכם לסרב לה. השנה, במקום להכין עוגת יום הולדת קלאסית, למה שלא תנסו לגוון טיפה ולהכין עוגה שתרשים את האורחים, החברים והמשפחה? למעשה, מה שהופך עוגה לעוגת יום הולדת, זו חגיגיות העוגה בצורתה וטעמה. כל עוד מדובר בתצוגה מרשימה וטעם שילד או ילדת יום ההולדת אוהבים, אין לכם שום בעיה. הנה כמה רעיונות לעוגות יום הולדת מקוריות ומעניינות שיהיו בלתי נשכחות.

עוגת פיניאטה עם קרם שוקולד מלכותי

בעוגה הזו יש הפתעה גדולה באופן מילולי לגמרי. דמיינו כמה יידהמו האורחים במסיבה, כשיראו שמתוך העוגה נשפכות סוכריות צבעוניות ומשמחות בהמוניהן. אך החגיגה לא מתרחשת רק בתוך העוגה, שכן מבחוץ ישנו קרם שוקולד עשיר וסמיך, שמשדרג בכמה רמות את קרם השוקולד הרגיל שלרוב מתלווה לעוגות יום הולדת. כך תכינו את עוגת ההפתעות הזו:

בקערה בינונית ממיסים שתי חפיסות של שוקולד מריר, ומכל אחד של שמנת מתוקה להקצפה. מערבבים היטב את המרכיבים, ומכניסים למקרר לקירור במשך ארבע שעות.

מחממים מראש תנור לחום בינוני, ומרפדים את התחתית והשוליים של תבנית אפייה עגולה עם נייר אפייה. לתוך קערה גדולה מנפים כוס ושלושת רבעי קמח לבן, ושלושת רבעי כוס אבקת קקאו איכותית. מוסיפים לתערובת כוס וחצי של סוכר לבן, כפית אבקת אפייה, כפית סודה לשתייה וחצי כפית מלח. מערבבים לכדי איחוד המרכיבים.

בקערה נפרדת מערבבים את החומרים הרטובים: גביע אחד של שמנת חמוצה, שלושת רבעי כוס שמן, כפית תמצית וניל ושלוש ביצים. מאחדים בין תערובת החומרים היבשים לבין תערובת החומרים הרטובים, ומערבבים היטב. מוסיפים כוס מים רותחים, וטורפים עד לקבלת בלילה אחידה וחלקה. מעבירים את הבלילה לתבנית המרופדת, ואופים בתנור במשך כארבעים וחמש דקות. בתום האפייה מצננים היטב את העוגה בטמפרטורת החדר.

מיישרים את העוגה עם סכין ופורסים לשלוש פרוסות, כאשר שתיים מהן דקות ואחת עבה יותר. באמצעות רינג עוגה או קערה קורצים במרכז השכבה העבה צורת טבעת עבה. בתוך הטבעת נשים בהמשך את הסוכריות.

להכנת הקרם מערבבים בקערת מיקסר את קרם השוקולד שקיררנו במקרר יחד עם חצי גביע גבינת שמנת ומכל נוסף של שמנת מתוקה להקצפה, עד שמתקבל קרם יציב.

להרכבת העוגה מניחים ראשית את שכבת העוגה התחתונה (שכבה דקה), ומעליה מורחים שכבת קרם בעובי הטבעת של השכבה העבה. מעל לקרם מניחים את שכבת העוגה העבה עם החור באמצע, וממלאים עם סוכריות וממתקים שאוהבים. מורחים שכבה נוספת של קרם, ומעל מניחים את שכבת העוגה האחרונה. מצפים את העוגה עם קרם השוקולד שנותר. מכניסים את העוגה לקירור במשך שעה.

עוגת יומולדת קוקיז אנד מילק

העוגה הזו היא הוכחה שעוגת יום הולדת, ממש לא חייבת להיות עוגת שוקולד. בעוגה זו יש מפגש מעורר תאבון של עוגיות שוקולד צ'יפס וחלב. זה שילוב שילדים אוהבים במיוחד, וכשהוא הופך לעוגה החוויה הופכת לגדולה עוד יותר. כך מכינים את עוגת יום ההולדת המקורית הזו:

מחממים מראש תנור לחום בינוני, ומשמנים תבנית אפייה עגולה בקוטר של עשרים וארבעה סנטימטרים עם חמאה. בקערה טורפים מאה גרם חמאה מומסת או חצי כוס שמן עם שלושת רבעי כוס סוכר, שתי שקיות סוכר וניל, שתי ביצים טרופות וחצי כוס חלב. מערבבים היטב עד לקבלת בלילה אחידה.

מעבירים את הבלילה לתבנית האפייה המשומנת ,ומכניסים לתנור לאפייה במשך כשלושים וחמש דקות. אפשר לדעת שהעוגה מוכנה כאשר מכניסים קיסם למרכזה והוא יוצא נקי. בתום האפייה מוציאים את העוגה לצינון בטמפרטורת החדר. אם אתם רוצים להכין עוגה גבוהה, אפשר להכין עוגה נוספת, ולאחר צינון מלא וקירור במקפיא במשך שעה, ניתן לערום אותן האחת על גבי השנייה.

להכנת הקרם, מקציפים מכל שמנת מתוקה להקצפה עם חצי כוס חלב וחבילת אינסטנט פודינג וניל. לאחר שמתקבל קרם אוורירי ויציב, מורחים אותו על החלק העליון של העוגה והדפנות. לוקחים עוגיות שוקולד צ'יפס שאתם אוהבים, ומצמידים לקרם של העוגה. שוברים חתיכות נוספות של העוגיות לחתיכות קטנות, ומהדקים לשולי תחתית העוגה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר