מחפשים יעד במחיר משתלם ל-2023? אלה הערים המומלצות על ידי ישראלים

בניין הפרלמנט של הונגריה מואר בלילה. בודפשט הבירה שזכתה לכינוי עיירת מתחמי הספא, ידועה כעיר אירופאית מגוונת ועשירה בחוויות עבור המתארחים בה
בוקרשט רומניה, בודפשט הונגריה, סופיה בולגריה – שלושה יעדים מועדפים. לא רחוקים, נעימים לתייר הישראלי וזולים. נסיעה טובה

על פי תחזיות Booking.com לענף התיירות בשנת 2023, בשנה הקרובה התיירות והתיירים הישראלים ישימו דגש על ניצול חכם של הסכומים שהם מתכננים להוציא במהלך החופשה הבאה. מילת המפתח בקרב התיירים בישראל היא 'תקציב', כאשר רוב הנשאלים הישראלים (65%) העידו כי הם רוצים לוודא שהם מפיקים את המקסימום מכול שקל שהם מוציאים.

עוד ציינו מרבית התיירות והתיירים הישראלים (53%) כי הם מתכננים לפעול באופן חסכוני יותר מאשר בעבר במהלך החופשה שלהם, בזמן שמחצית מהם (50%) כבר מחשיבים עצמם כחסכניים בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית במהלך החופשה. כ-58% אמרו כי ינסו לתכנן את החופשות שלהם בשנה הקרובה באופן חכם יותר, תוך ניצול הזדמנויות לדילים אטרקטיביים או נסיעה בתקופות פחות יקרות.

במקביל, סביר שבשנה הקרובה נראה הרבה ישראלים נוסעים ליעדים אותם דירגו כמשתלמים ביותר לחופשה בתקציב נמוך. ברשימה זאת ניתן למצוא בראש את בוקרשט ברומניה כמומלצת ביותר בעיני הישראלים, ואחריה בודפשט, סופיה, פראג וטביליסי בסדר זה. על כדי לסייע בתכנון החופשה הבאה לאחד מהיעדים המשתלמים הללו, משתפים מומחי התיירות של Booking.com  גם בחוויות שלא כדאי לכם להחמיץ בכל היעדים המובילים.

בוקרשט רומניה

בירת רומניה, בוקרשט, דורגה כיעד המשתלם ביותר בעיני הישראלים. יש לה מוניטין כמרכז התרבות והאומנות של המדינה, ולאחרונה זכתה למוניטין גם בתחום סצנת הקפה שלה. לא סתם היא זכתה לכינוי "פריז הקטנה של המזרח". היא נחשבת ליעד המושלם לטיול בקבוצה גדולה, כשהיא מציעה את חוויות הקולינריה וחיי הלילה הטובות ביותר, וזאת בלי לייצר לעצמכם צרות בחשבון הבנק. בעיר תוכלו למצוא מוזיאונים שמתעדים את ההיסטוריה של המדינה במהלך השנים, לצד פארקים רחבים ומטופחים וארכיטקטורה מימי הביניים, אותה תוכלו לתעד באמצעות סיור צילום מודרך בעיר. בזמן השהייה ביעד זה כדאי להספיק לבקר בכמה מהאטרקציות המרכזיות שיש לעיר להציע כמו ארמון הפרלמנט, גני צ'ישמיג'יו, ובבניין האופרה אתנאום הרומני.

אם אתם רוצים לחוות את הארכיטקטורה הוותיקה בבוקרשט, סביר להניח שתרצו ללון במקום אירוח במרכז העיר העתיקה. מלון Moxy Bucharest Old Town ממוקם במרחק 500 מטרים מכנסיית סטברופולאוס וקרוב מאוד לכיכר המהפכה. בתוך אווירת העבר יכולים אורחי המלון ליהנות מריהוט מודרני, ולבחור בין ארוחת בוקר קונטיננטלית לארוחת בופה.

בודפשט הונגריה

בודפשט שזכתה לכינוי עיירת מתחמי הספא, ידועה כעיר אירופאית מגוונת ועשירה בחוויות עבור המתארחים בה, שגם יודעת להציע את המיטב במחירים נוחים. זאת במיוחד בקרב הישראלים שדירגו אותה כיעד השני המשתלם ביותר לחופשה בחו"ל. העיר מציעה שלל מסעדות של מאכלים מכל העולם, וכמובן מאכלים מקומיים כמו הגולאש המסורתי או קינוח הקיורטוש המתקתק, חנויות לשופינג במחיר משתלם ועוד. ניתן לטייל בה גם לאורך נהר הדנובה, ולחצות את גשר השלשלאות (Széchenyi Lánchíd) שמחבר בין שני חלקי העיר, וכמובן לבקר בשוק המקורה והססגוני ובטירת בודה בעיר.

יתכן שתרצו לצאת גם לסיור בעיר ובקולינריה שלה, ולא תחמיצו את בית הכנסת היהודי העתיק והמפואר, שהינו בית הכנסת השני בגודלו בעולם (קחו בחשבון שהתור ארוך). אחרי שתמצו את היום, ממש בקרבת בית הכנסת תוכלו להתרווח במלון Callas House שמציע מסעדה ובר, וממוקם קרוב מאוד לתחנת מטרו ממנה אפשר להגיע לרחבי העיר.

סופיה בולגריה

סופיה, עיר הבירה של בולגריה, נבחרה כיעד השלישי המשתלם ביותר בעיני הישראלים. זה המקום למי שרוצים לבקר ביעד עם תרבות והיסטוריה עשירות, וגם  בלא מעט כנסיות ומוזיאונים. אפשר להגיע בקלות לכל האטרקציות גם בהליכה, ולחסוך עוד קצת כסף על נסיעות. האוכל במטבח המקומי לא יקר, ואפילו היינות המקומיים הם תענוג ששווה לטעום במחיר נמוך. אם תצאו לסיור אוכל מודרך בשוק הפתוח הגדול ביותר בעיר, תוכלו לטעום ולהתרשם בעצמכם מהתוצרת המקומית בלי לשלם הרבה.

ב-Courthouse Apartments Slavi בלב סופיה יש מבחר דירות נוחות ונעימות לאירוח. הרבה מאתרי התיירות ומהמסעדות בעיר נמצאים במרחק הליכה קצר משם, ולכן זה מקום אירוח מתאים בהחלט לחופשה עירונית. הדירות מעוצבות בסגנון מודרני, ויש בהן את כל מה שתצטרכו כדי להרגיש בבית, כולל מטבח מאובזר במלואו לאלה שמעדיפים לקנות תוצרת מקומית ולבשל לבד, כדי לחסוך עוד קצת מהוצאות הטיול או ליהנות מחוויית השוק והחנויות והבישול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר