ממתקי אלמהדי – להגיע ליפו בשביל הכנאפה

בכנאפה יש שילוב מדויק של שערות קדאיף באיכות טובה עם גבינה מציינת ורוטב סוכר במידה. את הבקלוואה קחו הביתה ותיהנו ממנה בהמשך

לפני כחמש שנים פתח מהדי ארסלאן את 'ממתקי אלמהדי' בנצרת. עד אז, הוא מספר, בנצרת היו אוכלים כנאפה על הדרך, בעמידה או בהליכה, כמעט כמו ג'אנק פוד. ארסלאן, שלמד קונדיטוריה במשך מספר שנים, החליט שהוא רוצה להתייחס אחרת לקינוח הידוע, ופתח מקום שמתפקד חציו כמעדניה וחציו כבית קפה. כלומר, מקום לבחור כנאפה בסגנון מסוים, להוסיף כמה בקלוואות וכוס קפה, ולשבת בו.

צילום יהונתן בן חיים

לפני כחודש הוא הביא את הקונספט הזה ליפו, ופתח סניף שני לממתקי אלמהדי. הוא עושה זאת אחרי שהכנפאה זוכה לפופולאריות רבה בעיר, פופולאריות הבאה לידי ביטוי הן בתפריטים של מסעדות והן בפתיחתם של מקומות המתמחים בכנאפה.

צילום יהונתן בן חיים

המקום ביפו אינו גדול, ויש בו מספר מקומות ישיבה בפנים ומקומות ישיבה בחוץ. כיריים גדולות ומיוחדות להכנה הסופית של הכנאפה הובאו מטורקיה, ולצידן ויטרינה גדולה ועמוסה במגוון גדול של בקלאוות. רק מהמראה שלהן ברור שמדובר באיכות שונה ממה שאנו רגילים אליו במרבית המקומות – הבנה שהתחדדה לאחר שטעמנו.

צילום יהונתן בן חיים

את המתוקים של אלמהדי מאפיין השימוש בחמאת גהי, קשיו, שקדים, פיסטוק טורקי ירוק, צנוברים ואגוזי מלך. אין שימוש בתחליפים, ונעשה שימוש מדוד ברוטב סוכר גם בבקלוואה וגם בכנאפה. זה לא שהקינוחים אינם מתוקים, אבל המתיקות שלהם סבירה.

צילום יהונתן בן חיים

מה בתפריט? כנאפה במילוי גבינת כבשים ברינזה; כנאפה נבולסייה שרק נראית כאילו עשויה מסולת אבל בפועל זה קדאיף; כנאפה אינסטנבול עם פיסטוק, קשיו שקדים ואגוזי מלך; כנאפה נצרת עם בסיס של פיסטוק טחון; ויש כנאפה טבעונית עם טופו או פיסטוק. לכל מנה אפשר גם להוסיף את גלידת העיזים הטורקית הידועה, שאפשר למצוא יותר ויותר ממנה בישראל. המחירים נעים בין 20 ל-40 שקלים למנה, ו- 10 שקלים לגלידה.

צילום יהונתן בן חיים

המגוון הגדול של הבקלוואות מתומחר לפי 3-8 שקלים ליחידה, עם בקלאווה טורקית משולשת במילוי פיסטוק שמחירה 25 שקלים. כמעט מיותר לציין שהיה תענוג, גם הכנאפה וגם הבקלוואה, אבל אני מציין באופן ברור: שווה להגיע ליפו במיוחד בשביל הכנאפה שלהם, בה יש שילוב מדויק של שערות קדאיף באיכות טובה עם גבינה מציינת ורוטב סוכר במידה. את הבקלוואה קחו הביתה ותיהנו ממנה בהמשך.

ממתקי אלמהדי – רח' רבי נחמן 4, שוק הפשפשים יפו, 054-5385210, ראשון-שבת מ-9 בבוקר עד אחרון הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר