משיח כן בא למפגש ייננים בראשון לציון

משקאות משיח בראשון לציון
הייננים שיבי דרורי – יקב גבעות, אלי שירן – יקב שירן, וסם סורוקה – כאן בכובע של מותג פרטי, הגיעו לערב מיוחד במשקאות משיח בראשון לציון

סניף ראשון לציון של רשת "משקאות משיח", בהשראת מיקומו בעיר היין הוותיקה, מקדם קונספט חדש לחשיפת ועידוד צריכת יינות יקבים ישראלים לקהל חובבי היין הנמנים על לקוחות החנות.

את הקונספט גיבשו דניאל משיח, בעלי החנות, ושחר זיו, מנהל מחלקת היין ואיש יין וותיק, אשר במשך שני עשורים צבר ידע וניסיון בעיסוק במגוון תחומים בענף, לרבות שיווק, הדרכה, והחזקת בלוג. "עשיתי הכל, חוץ מלהיות יינן", סיפר שחר בפתיחתו של הערב בו התכנסנו להכרת הקונספט. "במשך השנים למדתי והכרתי את מגבלות שוק היין הישראלי ואת הצרכים השונים לקידומו, כולל הצורך לדעת לקדם נכון יין ישראלי בחנות".

"משקאות משיח" מציעה מגוון יינות ישראלים כשרים והסניף בראשון לציון הוא במיקום מיטבי לקידום יינות אלה. שחר זיו מפרט: "המיזם הוא הפיכת החנות לחנות יין עם סומליה, כמו במסעדה. כל היינות בחנות הם בחירת צוות החנות לאחר שנטעמו ודורגו בביקורת שיפוטית ואישית מקצועית. מכאן אנו מסוגלים לנתב לכל לקוח את היין שיתאים לו בסגנון, במחיר ולנסיבות ועיתוי השתייה המבוקשים. חלק מהיינות הם לשתייה מידית וחלקם מתיישנים בחנות, כך שכל אחד ימצא יין בחלון זמן השתייה המבוקש על ידו".

למפגש בו השתתפתי הוזמנו שלושה ייננים בעלי חותם אישי והדגשת הישראליות ביין. כל יינן הציג את השראתו הייננית והטעים להמחשה יין בו בחר (יינן גבעות עשה זאת עם שלושה יינות). שלצדם הכין שף עומרי נעמן (בנו של היינן רמי נעמן) מנות מותאמות לכל יין בטעימה.

שיבי דרורי, יקב גבעות
שיבי דרורי, יקב גבעות

יקב גבעות – יינן ד"ר שיבי דרורי

"מכירת יין ישראלי היא משימה מורכבת", מציין ד"ר שיבי דרורי. "עולם חנויות היין מורכב, ולא תמיד הפורטפוליו בחנות מבטא באמת את רצון הלקוחות. כיינן יקב גבעות ודוקטור בפקולטה לחקלאות ברחובות, המתמקד באיתור זני הענבים והיינות שהיו בארץ ישראל בתקופות קדומות, אני מקדם עשיית יינות בסגנון הישראלי, עם זנים שנראה כי גודלו כאן במאות הקודמות".

גוורצטרמינר 2015

יין חד פעמי, נעשה בשנת שמיטה בה הענבים נבצרו מחלקה שאינה של היקב. יין יבש מענבי כרם ליד נטור ברמת הגולן, שמבטא יופי את הזן, לאחר שהותסס בטמפרטורה לא נמוכה. לא בורח למתיקות אננס מוגזמת, המורגשת לא פעם ביינות הזן. מבליט את טעמי הפרי היותר חמצמצים. בחך מרגישים נגיעות אשכולית אדומה ומרירות קלה של גרידת לימון. בהמשך מתגלים טעמים פרחוניים של ליצ'י ומי וורדים. חומציות מאוזנת ומעודדת המשך שתייה. זה גוורצטרמינר ישראלי ייחודי, נהדר לכל מי שלא מחפש יין מתוק ומתחנף.

המחיר 90 ₪ – תמורה מצוינת עם יין המבטא את מיטב זן הגוורצטרמינר מטרואר ישראלי.

גופנה 2014

עשוי מענבי פינו נואר מכרם בגבעת ישעיהו, 14 חודשי יישון, 1,700 בקבוקים. יין עונת מעבר שאינו בסגנון הקליל הקיצי ולא בסגנון הטאני חורפי. בדיוק כפי שאני אוהבת יין. נגיש, אלגנטי ומבליט פרי ואפיון טעמיו, ובעיקר מהנה לשתייה מתמשכת.

המחיר 140 ₪ – תמורה נהדרת ביין פינו נואר בסגנון בורגון ישראלי משנת בציר מצוינת. מיועד לכל חובבי יין אלגנטי ונדיב בפרי ובעשייה איכותית.

פורטיפייד (סגנון פורט) NV

מרלו מכרם בהר ברכה. 36 חודשי יישון. יין קינוח בסגנון יותר יבש ופחות ריבתי. איזון מצוין בין הסוכר לחומצה. 17.5% אלכוהול. יין שמוסיף ומתפתח בכוס ובחך, ומייצר עניין ושמחה במהלך השתייה. מתחיל בטעמי פירות יבשים, ובהמשך מבליט טעמי שרי הרינג ושוקולד מעט מריר.

המחיר 119 ₪ – תמורה מצוינת ביין קינוח שאינו מצריך קינוח לצדו, לסיום ארוחה בתחושת אלגנטיות מרשימה. לא רק לחובבי הז'אנר.

אלי שירן, יקב שירן
אלי שירן, יקב שירן

יקב שירן – עו״ד אלי שירן

לאחר שנים רבות כאיש עסקים ובמקביל ללימודי המשפטים, וכחובב יין וותיק, החל אלי שירן לייצר יין ביקב פרטי בביתו. כיום הוא מייצר כ-3,000  בקבוקים בשנה. "אני עושה הכל: יין, שיווק ומכירה", הוא אומר. "היין שאני עושה הוא אישי. אני לוקח את היינות ללא סימון הזנים, ובונה את הבלנדים לפי טעמי האישי. הבלנדים שאני עושה הם חריגים בשילובים שבהם. חנות משקאות משיח תומכת בגישה זו, ולכן היין שלי נמצא גם כאן. אני לא יינן אלא יקבן. מעולם לא למדתי כימיה גידול כרם וכו' , כל הלימוד נעשה דרך ניסוי וטעיה. אני מגדיר את היין שלי כישראלי, לא מטרואר ספציפי, ולשם אני מכוון כהבנתי. ביין אני משלב כמה זנים וכרמים מחלקי הארץ השונים, וזה המשחק".

המנצח 2014

בלנד של פטיט סירה ופטי וורדו מכרמים בתבור. שנה בחביות. שני זנים עוצמתיים שהבלנד יצר מהם יין "בריון אלגנטי". בטעימה מרגישים איך היין מתפתח והופך מקשוח לרך ונעים לשתייה. החבית רק ברקע, והפרי נדיב ועוטף יפה את החך. סיומת מעט מרירה של אספרסו חזק.

המחיר 119 ₪ – תמורה טובה ביין איכותי ומהנה לשתייה יומיומית, ולא רק בארועים ייחודיים. למגוון טעמי חך, ובעיקר לאוהבי יינות בסגנון בורדו נוכחים, גסטרונומיים ונגישים.

היינן סם סורוקה
היינן סם סורוקה

מותג פרטי, ללא יקב – סם סורוקה

סם סורוקה, אחד הייננים הוותיקים והמוערכים בארץ (כרמל, מוני, מונטיפיורי, ירושלים), צבר כברת דרך ארוכה בעשיית יינות בישראל לאחר שגדל בקנדה ולמד ייננות באוסטרליה. במקביל לעבודתו כיינן, סם נותן יעוץ מקצועי למגוון יקבים, בעיקר ביתיים, בהליך עשיית היין.

"במשך השנים למדתי ועבדתי עם מגוון אנשים ולקוחות, ומכאן נולד הרעיון, בשנת 2003 לערך, להתחיל לעשות יין במותג פרטי שלי. אני אוהב יינות בסגנון עמק הרון, וזה מה שאני מנסה לעשות במותג הפרטי. אלה יינות מהנים ונגישים, שתמיד משתדכים טוב עם אוכל".

פרטייל קרסנט 2011

100% פטיט סירה לאחר 3 שנים בחביות. 13% אלכוהול. יין אותנטי שמשלב טעמים אלגנטיים של הפרי לצד טעמי אדמה, זיתים וזעתר. סם מכנה אותו "Beast".

המחיר 139 ₪ – תקבלו תמורה מצוינת מיין בסגנון עמק הרון, במיצוי פרי ובסגנון עשיה איכותי. היין נגיש, ועוד ראוי להמשך יישון והשתבחות. יופי של יין לכל חובבי יינות אלגנטיים עם שרירים וטעמי חך מתפתחים. יין אמן שנעשו ממנו רק 100 בקבוקים, אז כדאי להזדרז.


משקאות משיח

רח' ברשבסקי 7, אזור תעשיה ישן ראשון לציון

טל. 077-2126677

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר