משק ברזילי – אביב טבעוני

צבעוניות המנות, טריות חומרי הגלם והשילובים המיוחדים הופכים את משק ברזילי לאופציה מומלצת גם לקרניבורים. צילום שי בן אפרים
מסעדת משק ברזילי הממוקמת בנווה צדק שכנה בעבר במשק בשם זה במושב ירקונה שבפאתי הוד השרון. המסעדה עברה דרך ארוכה מאותם ימים הן במיקום והן בתפריט

בצד התפריט הקבוע של משק ברזילי – מסעדה צמחונית-טבעונית הפועלת בתל אביב; מקפידים להשיק כאן מדי עונה תפריט עונתי. מרב ברזילי, הבעלים, מבססת את המנהג הזה על הצורך להתאים את התזונה לעונות השנה ותוצריה החקלאיים. אך מאחר ואנו חיים בעידן המודרני ובעיר מודרנית, התפריט העונתי רק נלווה לתפריט הרגיל, כך שהלקוחות יכולים להזמין מנות מוכרות ולנסות בה בעת את החדשות. תפריט האביב כולל שבע מנות והוא כולו טבעוני, ללא גלוטן. התפריט מבוסס על התפיסה הרואה בעונה זו זמן מצוין לניקוי הגוף, כמובן אם לא מכניסים אליו את מה שיצמצם את האפקטיביות של אותו ניקוי.

צילום שי בן אפרים
צילום שי בן אפרים

אז מה יש בו? מנה הקרויה העץ אנדיב – כוללת ארבעה עלי אנדיב גדולים מלאים בקרם שקדים וירקות (28 שקלים), ויש גם קרפצ'יו בנדורה – עגבניות אורגניות צלויות עם רוטב עשבי תיבול ובלסמי מצומצם, ולצידם סלט זוקיני ופיסטוקים (38 שקלים). שתי מנות צבעוניות שמשלבות רכיבים באופן יצירתי, כך שהתוצאה היא ויזואליות מרשימה ושילוב מענג של מרקמים וטעמים.

צילום שי בן אפרים
צילום שי בן אפרים

רפונזל – ולא ברור מדוע המנה נקראת על שם הנסיכה, משלבת סביצ'ה אבוקדו עם סלק, קרם שעועית לימה וקרקרים של כוסמת (46 שקלים). זו מנה גדולה יותר מהשתיים הקודמות, שיכולה בקלות להשביע אם אינכם רעבים מאוד. שילוב הרכיבים, מצוין כך שגם מי שאינו חסיד של אבוקדו ייהנה ממנה, והקרקרים פריכים וטעימים, כאלה שהיינו שמחים לרכוש הביתה. את הארוחה השלחם סוד הגן – סלט פשוט, טרי ומדויק, המשלב עלים ירוקים, תותים, ויניגרט תותים ופלפל שחור עם שמפניה.

צילום שי בן אפרים
צילום שי בן אפרים

לא בטוח שניקוי הגוף הקלאסי היה כולל את הקינוח המוצע בתפריט של משק ברזילי, אבל אנו שמחים על קיומו. עפיפונים – מאפה מתוק על בסיס קרם קשיו וניל עם תותים טריים (42 שקלים). הקינוח  הזכיר לנו עוגת גבינה-סלק מצוינת, שאכלנו במשק ברזילי עוד בימים בהם המסעדה שכנה במשק בשם זה במושב ירקונה שבפאתי הוד השרון. המסעדה עברה דרך ארוכה מאותם ימים, הן במיקום והן בתפריט, אבל ממשיכה להציע ללקוחות חובבי המתוק קינוחים מענגים. מנת העפיפונים היא לטעמנו סיבה לחזור לכאן – מאפה מוצק, רך, לח ומתוק במידה, עם קרם מצוין ותוספת פרי מבורכת.

החוויה, כפי שאפשר להבין, הייתה טובה מאוד. צבעוניות המנות, טריות חומרי הגלם, השילובים המיוחדים, כל אלה הופכים אותה לאופציה מומלצת גם אם אתם קרניבורים בנפשכם.

משק ברזילי – אחד העם 8 תל אביב, 03-5166329. א'-ה' 10:00-23:00, ו' 8:00-23:00, שבת 9:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר