מתכונים פשוטים לסופ"ש רגוע עם הילדים

הנה כמה הצעות למתכונים משפחתיים: פיצה, פסטה וקציצות
סוף שבוע רגוע יכול להיות הזדמנות נפלאה ללמד את הילדים על החשיבות של אוכל ביתי ומזין. רוצים לקבל כמה רעיונות? הנה המלצות למתכונים שווים

הורים שרוצים שהילדים שלהם יאכלו בריא, צריכים להראות להם איך לעשות את זה. רגע לפני סוף השבוע הקרוב, הנה כמה הצעות למתכונים משפחתיים:

פיצה

אין ילד שלא אוהב פיצה, ואין כמו סוף השבוע הקרוב כדי להכין אותה בגרסה טעימה ופשוטה. בשביל פיצה משפחתית תצטרכו לארגן 2.5 כוסות קמח, 1 כפית אבקת אפייה, 1 כפית מלח, 2 כפות שמן זית ו-3/4 כוס מים.

עבור הרוטב הכינו בנפרד חצי קופסת שימורי עגבניות, 2 כפות שמן זית ושן שום כתושה, ואל תשכחו לטופינג 80 גרם מוצרלה מגוררת ועוד 50 גרם בולגרית.

קודם מכינים רוטב עגבניות בעזרת בישול החומרים בסיר עם מכסה. לאחר מכן משתפים את הילדים בהכנת הבצק: נותנים להם לערבב את הקמח והמים, מוסיפים שמן ולשים כמה דקות עד שמתקבל משטח בצק רך ולא דביק. במקביל, מחממים תנור ל-200 מעלות.

בסוף מרדדים את הבצק כמה שאפשר, ומורחים ברוטב לפני שמניחים מעל את התוספות. מכניסים הכל לתנור, אופים כ-20 דקות או עד שהגבינה מבעבעת, וקוראים לילדים לשבת ליד השולחן כדי לאכול.

פסטה

פסטה היא עוד מאכל איטלקי אהוב על ילדים, ולמזלכם אפשר כיום להשיג אותה במגוון רחב של גדלים, צורות וצבעים. מצאו את הפסטה שהילדים אוהבים, ורכשו אותה בסופר. קראו היטב את הוראות ההכנה שיש עליה, תנו לילדים לערבב את הסיר כל כמה דקות, ועברו להכנת שאר מרכיבי המנה.

הסוד בפסטה לילדים הוא לשמור על מרכיבים פשוטים אך איכותיים. ראשית, טגנו בצל סגול והוסיפו מעט שום ותבלינים. הוסיפו רוטב עגבניות משובח, פזרו מעל קצת אורגנו, והמתינו עד שזה יבעבע. הכניסו את הפסטה לתוך כלי הגשה גדול, הוסיפו מעל את הרוטב, והגישו לשולחן.

קציצות בשר

סוף השבוע הוא הזדמנות טובה ללמד את הילדים על החשיבות של אוכל בריא וביתי. אם אתם רוצים שיישאר אוכל להמשך השבוע, תוכלו למשל להכין יחד איתם קציצות בשר.

ברשימת המצרכים תמצאו 600 גרם בשר טחון, 2 שיני שום, בצל קטן מגורד, 1 ביצה, שליש כוס פירורי לחם, ותיבול לפי הטעם. עבור הרוטב הכינו 2 שיני שום, 3 כפות רסק עגבניות, 3 כפות קטשופ, כף סילאן, 3 כוסות מים, חצי כפית מלח ופלפל, כף קורנפלור, ושתי כפות מים קרים.

קודם מכינים את הרוטב בסיר ומביאים לרתיחה. לאחר מכן מוסיפים את הקורנפלור המומס, מערבבים ומבשלים. בסוף מערבבים את חומרי הקציצות, יוצרים כדורים בקוטר 3 ס"מ ומניחים ברוטב. מבשלים כ-10 דקות עם מכסה, מערבבים בעדינות, ומבשלים שוב במשך חצי שעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר