נובמבר 21: הקורס לניהול יקבי בוטיק מגיע לצפון

קורס זה נולד מתוך ביקוש של היקבים בצפון המתקשים להגיע למרכז ולכן יתקיים במועצה אזורית מבואות חרמון. אי אפשר לחשוב שחוקי הרגולציה או הסטטוטוריה יחלפו מעצמם ובלי ללא שיווק מקצועי יתקיים עסק רווחי

ביום ראשון 14 לנובמבר 21, ייפתח במשרדי המועצה האזורית מבואות חרמון (צומת כח), הקורס לניהול יקבי בוטיק בארגונה וניהולה של אילנית צמח, האומרת: "זהו קורס יחיד מסוגו שפתחתי מתוך ניסיון רב ועבודה ארוכת שנים בענף היין, במיוחד עבור העוסקים בענף. הקורס רץ כבר שש שנים במודלים שונים. הפעם בניתי קורס פרקטי קצת אחר בהתחשב בשינויים שהביאה הקורונה. הקורס יקנה הבנה למשתתפים כיצד להתמודד עם הליכי ההסדרה והרגולציה, וייתן כלים פרקטיים כיצד להגדיל רווחים באמצעות ניהול נכון, יצירה ומכירה של מותג חזק, ויאפשר לבעלי היקבים להתנהל כפי שנדרש מעסק כלכלי".

אילנית צמח. צילום יואב ניסן כהן
אילנית צמח. צילום יואב ניסן כהן

אילנית מסבירה שקורס זה נולד מתוך ביקוש של היקבים בצפון, ה מתקשים להגיע לאזור המרכז, ולכן יתקיים במועצה אזורית מבואות חרמון. "אני מאמינה כי כל אחד שמעריך ומאמין בעשייה שלו צריך לעבור את הקורס הזה. אי אפשר לטמון את הראש בחול ולחשוב שחוקי הרגולציה או הסטטוטוריה יחלפו מעצמם, כמו שאי אפשר לחשוב שללא שיווק מקצועי אפשר להרים עסק רווחי", היא אומרת.

לדבריה יש להתייחס לשינויים המתרחשים בענף, אם מבחינת שינויי האקלים, תקשורת מול קהלים חדשים ודרכים להגיע אליהם, חוק בריאות המזון שבמרץ 2022 צפוי להיכנס לתוקף ומותנה בהסדרה של היקב, ועוד נושאים רבים וחשובים. משתתפי הקורס ילמדו מניסיונם של מובילים בענף, ובסיומו יהיו לכל משתתף כלים ומסגרת עבודה עימם יוכלו להעריך את יכולותיהם ולקבל החלטות נכונות בנוגע לעסק.

יאיר היידו. צילום רן בירון
יאיר היידו. צילום רן בירון

המרצים בקורס: איש היין הבינלאומי יאיר היידו, רו"ח אדם שיבלי – ירצה על תוכנית עסקית ותמחור נכון, שרונה פז בלוגלובסקי מיקב ויתקין – התמודדות עם קהלים חדשים ואיך עושים תיירות, גלית סער – מנהלת יחסי הציבור של יקבי כרמל ויתיר, נמרוד שקד מחברת האחים שקד – על מכירות למסעדות, שף אלון גונן, ענת רון – מרצה לניהול זמן, איתמר גור – ממתג יקבים, ד"ר שיבי דרורי מאוניברסיטת אריאל ויקב גבעות – על הגפנים והזנים בעידן של התחממות גלובלית, שחר זיו – על מכירה לחנויות, יצחק כהן מיקב רמות נפתלי – סיפורו של יקב, נמרוד יפה, מקים דרך היין של מטה יהודה  – על חשיבות אזורית, אילנית צמח – על תיירות יין, הגעה לקהלי יעד, ניהול מועדוני לקוחות.

צחי דותן – מנכ"ל מועצת גפן יין. צילום איל גוטמן
צחי דותן מנכ"ל מועצת גפן יין. צילום איל גוטמן

מהמגזר הציבורי יגיעו: רענן אמויאל, מתכנן בכיר במשרד החקלאות – על נהלים וחוקי הסדרה, נציג משרד הבריאות יטפל בצד הרגולציה ורישיון יצרן ליקב, ענת אביה נבעה, מנהלת מותג היין במשרד התיירות – על המהפך המחשבתי בתחום, צחי דותן, מנכ"ל המועצה לגפן יין – על עבודת מועצת הגפן, נציגת מנהל מקרקעי ישראל – על הנושא התכנוני והקנייני.

נושאי הקורס: היכרות עם הענף ותהליכי עבודה, סטטוטוריקה והסדרה של יקב במרחב הכפרי, אירוח והפעלת מרכזי מבקרים ואירועים, תיירות יין, ניהול פיננסי ותוכנית עסקית, שיווק למסעדות וחנויות, קווים מנחים לגמישות ביקבים, קהלי יעד וטירגוט נכון + מועדון לקוחות, זמן שווה כסף – עקרונות ניהול זמן וכלים אפקטיביים, אסטרטגיה תקשורתית, התמודדות עם שינויים והסתגלות לקהלים חדשים, רלוונטיות המיתוג לשיווק נכון , ניהול אסטרטגי של מועדוני לקוחות, חשיבות אזורית  – המקרה של מטה יהודה, יין ישראלי בעולם – יש לנו את זה? הכרמים והזנים של ישראל בעידן ההתחממות גלובלית, סיור יקבים, יזמות בעולם היין.

תלמידים בקורס קודם בשיעור עם אסף פז יינן יקב ויתקין. צילום גיא אנטו

הקורס מיועד למומחים בענף היין בעלי ניסיון מועט בעולם הניהול, לבעלי ומנהלי יקבים המעוניינים להעמיק את הידע שלהם בהיבטים השונים של העסק, ולבעלי יקב או פעילים בענף, ייננים או אגרונומים, וליזמים המעוניינים להיכנס לעולם היין – לכל אלה הקורס יתרום לידע שלהם ולהצלחתם.

הקורס שיפתח ב- 14.11.21, יכלול 8 מפגשים של 5 שעות וחצי כל אחד, מלווים בכיבוד קל. במפגש הסיום יתקיים סיור יקבים מקצועי. לפרטים והרשמה לחצו כאן

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במדור 

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר