סיור קולינרי באיטליה – כל המקומות שאסור לפספס

כאשר אנו חושבים על אוכל איטלקי אנו רואים בעיני רוחנו קודם כל פסטות עשויות מבצק שזה עתה לש השף האיטלקי ופיצות.
איטליה פותחת בפנינו עולם שלם של קולינריה מקומית, אנשים ידידותיים להפליא וחוויית בישול שתלווה אתכם לכל החיים

חושבים לצאת לטיול המשלב את הנופים האיטלקיים הרומנטיים והמרהיבים ביחד עם חוויה קולינרית מיוחדת? אספנו עבורכם את המקומות שלא כדאי לפספס בארץ המגף. נכין לכם שילוב של מנות איטלקיות איכותיות, גבינות ויין איטלקי משובח. רק אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לפני שתצאו למסע המיוחד.

פסטיבל הפטוצ'יני – חוגגים פסטה

כאשר אנו חושבים על אוכל איטלקי, אנו רואים בעיני רוחנו קודם כל – פסטות עשויות מבצק שזה עתה לש השף האיטלקי, ופיצות. במונטליאון סבינו (Monteleone Sabino)  – עיר כפרית מקומית, חוגגים בפסטיבל פטוצ'יני מקומי בו אתם יכולים לעבור סדנאות ברחבי העיר שמארגנות מבשלות מקומיות (עם נציגים שמדברים מעט אנגלית במבטא איטלקי משגע). במהלך הפסטיבל מוגשות מנות הפטוצ'יני המיוחדות, הכוללות מגוון גדול של רטבים עם טעמים אותנטיים מיוחדים. אחד המאפיינים החשובים במקום הזה הוא,  שאת הירקות המשולבים במנה ואת הגבינות שנחבצו תמצאו בגרסתם הטרייה ביותר, הביתית, כפי שהיו עושים השפים הכפרים באיטליה במהלך השנים.

יין בטוסקנה

חבל טוסקנה באיטליה כולל את הגפנים המשובחות ביותר באזור, עם ענבים ממגוון רחב של זנים שמהם מיוצרים היינות המקומיים האיכותיים ביותר. לא בכדי האזור הפך להיות אחד מהמבוקשים גם לסדנאות טעימת יין, בהן אתם יכולים לגלות את ההבדלים העדינים בין הטעמים הפירותיים לחמצמצות של היינות – תלוי בדרך בה נשמר היין בחביות עץ האלון המקומיות, ובגובה בו נמצא הכרם.

חלק בלתי נפרד מהטיול הקולינרי בחבל טוסקנה הוא המפגש עם החוואים המקומיים, שכל אחד מתמחה בזני ענבים שונים. אתם יכולים לראות בחלק מהם את התהליך הארוך של הכנת היין, ולגלות את הדרך הארוכה שעברו הענבים מהגפן אל הבקבוקים המעוצבים בקפידה.

ארוחת שף שלמה בשיעור קבוצתי

אחד מהשפים שהפך למוסד באיטליה, הוא השף אנדראה קונסולי (Chef Andrea Consoli) מרומא, שהפך את הבישול האיטלקי האיכותי למפעל חיים. בכל יום הוא מעביר לקבוצות קטנות שתי סדנאות, שכוללות מנות ראשונות כמו אנטיפסטי, פסטות ובשרים, ואפילו קינוח איטלקי מתקתק וטעים בסוף הארוחה. הוא מזמין אתכם למטבח הביתי (הקטן אך מספיק לכולם), ויוצר חוויה מיוחדת שאסור לפספס.

השף מתאים את הארוחות לקהל שמגיע למפגש, ואפילו שואל מראש אם יש שומרי כשרות או צמחוניים ובונה את הארוחה במיוחד עבורכם. בסיום הארוחה, לאחר שכל הקבוצה הצטרפה לבישול, הוא שולח את המתכונים על מנת שניתן יהיה לשחזר את החוויה המיוחדת הזו בבית. צפו לחצי יום של בישול, שיכול להיות חוויה מושלמת למי שרוצה ללמוד כמה טיפים שאפשר ליישם גם בארץ.

השף מאורו בטוסקנה

חוויה ביתית מיוחדת שכוללת גם אפיה של לחמים והכנה של פסטות על ידי שף מקומי אחר, ניתן למצוא בביתו של השף מאורו" בסן ג'ימיניאנו באיטליה (Chef Mauro – Montese Cooking experience). בניגוד לשף אנדראה שמכין את המנות הטעימות ממוצרים המוכנים מראש, עם השף מאורו אתם עומדים לגלות את הסודות של ה- Slow Food. מי שטועה לחשוב שמונח זה מתייחס לבישול איטי בסיר, עומד להתבדות. המזון האיטי הוא חלק מתנועה שנוצרה כתשובה מוחצת למזון המהיר. כאשר חוזרים לשורשים ומתחילים להכין את הפסטה באיטיות מקמח, מים, שמן ומלח, מגלים שהטעמים הופכים להיות הרבה יותר אותנטיים.

זה מה שתלמדו בסדנה בעיירה הציורית סן ג'ימיניאנו – איך אפשר לעצור לרגע ולקחת את הזמן להכין ארוחה משותפת שנמשכת ארבע שעות – אבל לא תשכחו אותה כל החיים.

שוק איטלקי אותנטי

אי אפשר לוותר על סיור קולינרי באיטליה בלי לבקר באחד השווקים המקומיים. הניחוחות של התבלינים, השילוב המיוחד של הצבעים החזקים של הירקות, הפירות, הדגים והבשרים על הדוכנים עם האווירה האיטלקית החמימה של בעלי הדוכנים היא חוויה שמימית.

נמליץ במיוחד לבקר בשוק אלבינלי (Mercato Albinelli) בעיר מודנה, שנחשבת למולדת החומץ הבלסמי בעולם. בשוק הזה תוכלו למצוא לצד שפע של פירות וירקות, גם סוגים רבים של גבינות שאי אפשר למצוא בארץ, חלקן נחבצו על ידי האיכרים המקומיים בכפרי הסביבה. אם אתם כבר נמצאים במודנה, תוכלו גם לקפוץ לרגע קט לבקר במפעל של החומץ הבלסמי המוכר, ולרכוש בקבוק קטן של חוויה איכותית שאפשר להוסיף לקרפצ'יו איטלקי פרי ידכם. זו אולי המזכרת הטובה ביותר שתוכלו לקחת אתכם לארץ, משום שהחומץ הזה יכול להישמר בכל טמפרטורה לאורך זמן.

לסיכום, איטליה פותחת בפנינו עולם שלם של קולינריה מקומית, אנשים ידידותיים להפליא, וחוויית בישול שתלווה אתכם לכל החיים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר