סל הקניות של שחר 958: עוגות לראש השנה תשפ"ב 2021

לקראת החג הצעות של חמש רשתות שלכל אחת המבחר שלה והעוגה-קינוח המיוחדת לה. מה שחשוב זה שתהיה שנה טובה מתוקה ובריאה

טאטי & אילנ'ס – דבש ריקוטה

טאטי ואילנ'ס. צילום דניאל לילה

רשת בתי הקפה אילנ'ס רכשה את רשת הקונדיטוריות טאטי, וכעת אפשר למצוא את המאפים המיוחדים והידועים של טאטי גם בסניפי אילנ'ס. מה מציעים כאן לקראת החג? בצד לחמים, חלות ובגטים מיוחדים, תמצאו גם עוגות, כמובן. אחת מהן היא עוגת דבש ריקוטה – עוגה בחושה, לחה בדיוק במידה הנכונה, עם שילוב מדויק לא פחות של שני המרכיבים העיקריים, כך שהריקוטה כמו "שוברת" את טעם הדבש ונותנת לעוגה טוויסט מיוחד. עוגת המודובניק עשויה להזכיר לכם עוגת ביסקוויטים בגלל השימוש בשכבות של ביסקוויטים, אבל זה אינו המקרה: השילוב של ריבת חלב ודבש מעניק לעוגה טעם עשיר עם מרקם מעט דחוס. עוד בתפריט: טארט שקדים, עוגת דבש תפוחים ועוגת דבש קלאסית. המחיר עד 72 שקלים. להשיג בסניפי טאטי&אילנס ובסניפי אילנס.

ביגה – ללא גלוטן

ביגה

החלטת הרשת להשיק לקראת החג שתי עוגות דבש ללא גלוטן, היא בחירה משמחת – קהל הצליאקים והנמנעים מגלוטן מסתפק בהיצע מצומצם יחסית, וכל תוספת היא בשורה טובה. מה עוד שבמקרה זה העוגות כל כך מספקות, כך שמדובר בשמחה כפולה. הן לחות, רכות יחסית, עם כמות לא גדולה אך מורגשת של דבש, ולמרות השימוש בקמחים נטולי גלוטן, קשה להבחין בהשפעה שלהם על הטעם. המחיר 42 שקלים, להשיג בסניפי הרשת.

ביסקוטי – דבש רושה

ביסקוטי. צילום בועז לביא

גם כאן תמצאו עוגת דבש קלאסית ועוגת דבש וריקוטה, בין העוגות השונות שנעשות לקראת החג. אבל אם אתם מחפשים להפתיע את האורחים שלכם – ואם אתם אוהבי שוקולד, אז נסו את עוגת דבש רושה. מדובר בגרסה לפררו רושה, המורכבת מעוגת קולגהוף עם מרקם יציב, כמות מדודה של דבש ומתיקות לא חזקה מדי, ומעל ציפוי עשיר של שוקולד עם אגוזים שנותן לעוגה טוויסט מפתיע של טעמים ומרקמים. אפשרות נוספת, יצירתית לא פחות, היא הפאנפאי – פאי פנקוטה דבש ופירות יער, המשלב בצק פריך עם קרם שקדים, פנקוטה דבש וגלסאג' פירות יער. התחתית מעט קשה ועתירת חמאה, ושילוב השכבות מעל (אנחנו קיבלנו עם קרם פיסטוק במקום קרם שקדים) הוא מגוון של טעמים שמצדיק את השם פאן. ברשת תמצאו גם טרס לצ'ס, אופרה דבש ועוד. המחיר עד 138 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

קונדיטוריה שני – קרם פטיסייר ותפוח עץ ביין

שני. צילום יפעת כהן

18 עוגות, וארבעה סוגים שונים של עוגות, מציעה הרשת לקראת החגים. לשמחתנו, ההיצע המגוון כולל גם עוגות ללא סוכר, עוגות מוכרות כמו עוגת דבש קלאסית, ועוגות מיוחדות יותר כמו רולדה דבש קרם פטיסייר ותפוח עץ ביין. הקלאסית היא בדיוק מה שהיא – קלאסית. לא רכה מדי, לחה במידה, עם טעם עשיר של דבש. הרולדה יותר מעניינת, אם זה הכיוון שלכם: עוגת הדבש טובה, יציבה ורכה בעודה משולב עם קרם פטיסייר עשוי טוב. התפוח עץ ביין הוא ריבת תפוחים עם טעם של יין שנמצאת בבסיס העוגה, תוך שהיא מספקת ניגודיות שמתבטאת הן במראה והן בטעם. המחיר עד 74 שקלים. להשיג בסניפי הרשת ובאתר.

בייקרי ודליקסטן – פאי התפוחים המסורתי של קופי בר

בייקרי ודליקטסן

שתי הרשתות של קבוצת R2M, מציעות לקראת החגים תפריט עשיר של אוכל מוכן, בצד לחמים, עוגות וקינוחים שונים. בכל הקשור לעוגות, אחת האפשרויות הבולטות היא פאי התפוחים המסורתי של מסעדת קופי בר, השייכת גם היא לאותה הקבוצה. לתקופה מוגבלת אפשר להזמין את העוגה – שילוב מענג של בצק חמאה פריך ובתוכו מילוי עשיר של תפוחי עץ מזן סמית, צימוקים וקינמון. אפשרות נוספת היא טארט דבש – עוגה בחושה, עדינה בטעמיה, עשויה עם גבינת מסקרפונה וצנוברים. האפשרות החדשה ביותר היא עוגת דבש ולבנדר – עוגת שכבות שהבסיס שלה הוא עוגת דבש, כמובן, המשולבת עם נקטרינות מבושלות בסירופ לבנדר, וקרם מסקרפונה באמצע ובשכבה העליונה. טעם הלבנדר אמנם לא ממש מורגש, אבל נהנינו בכל מקרה. המחיר עד 128 שקלים. להשיג בסניפי בייקרי ובסניפי דליקטסן, וכאן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר